U trgovini Posteljina.hr tvrde da je roba s greškom jer “nešto nije uredu s ambalažom”, u zakonu piše da Državni inspektorat to kažnjava
Obmana kupca? Piše da je roba s greškom iako to nije
Htjela sam kupiti posteljinu u trgovini Posteljina.hr, ali sam odustala jer im na deklaraciji piše da nema reklamacije, požalila nam se čitateljica iz Zagreba. Otišli smo do njihove trgovine istražiti o čemu se radi. Najprije smo se zaustavili pored navlaka za poplune dimenzija dva s dva metra. Ispred njih stoji velik natpis da su navlake za poplune snižene sa 749 kuna na 149 kuna. Proučili smo ambalažu i stvarno na deklaraciji piše da se radi o robi s greškom koju je kasnije nemoguće reklamirati. Upozorenje da se sniženje odnosi na takvu vrstu proizvoda nije pisalo nigdje u trgovini.
Pitali smo prodavačicu gdje je greška, a ona nas je stala uvjeravati da greške nema već da uz navlake nema jastučnica te da je zato to roba s greškom. Na pitanje što ako pronađemo grešku kod kuće, kazala je da u trgovini možemo razvući bilo koju navlaku i pregledati je, ali da “greške sigurno nema”. Pregledali smo i ambalažu kompleta s navlakom i dvije jastučnice. Na njemu nije bilo takvog upozorenja. Ali na deklaraciji stoji da se ne može reklamirati ako se greška na zatvaraču pojavi nakon korištenja.
Na nelogičnost smo naišli i kod sniženih plahti. Na njima također stoji da se radi o robi s greškom koju je nemoguće reklamirati. Uz to smo dobili objašnjenje, ponovno, da greške nema već da je “neki problem s ambalažom”. Upitali smo Društvo za zaštitu potrošača što misle o tome. - Ako nema jastučnica uz navlaku, to se ne može nazvati robom s greškom već takva roba može biti snižena. Kad je roba snižena, kupac ima pravo reklamirati takav proizvod. Inače, roba s greškom mora biti odvojena, a trgovac mora upozoriti kupca na grešku i gdje se ona nalazi. Ovo što oni rade je prekršaj koji Državni inspektorat kažnjava jer trgovac po zakonu ne smije obmanjivati kupca - objasnio nam je Igor Vujović, tajnik i savjetnik u Društvu za zaštitu potrošača Hrvatske. Prokomentirao je i deklaraciju na kompletu posteljine.
- Ako se zatvarač potrga zbog loše kvalitete, to je materijalni nedostatak i kupac po zakonu ima pravo na reklamaciju, ali ako ga kupac potrga sam, tad pravo na reklamaciju nema - dodaje Vujović. Odgovorni u Posteljini.hr nisu željeli komentirati slučaj.
Što kaže zakon?
U čl. 23. Zakona o zaštiti potrošača stoji: “Ako trgovac prodaje proizvod koji ima grešku, mora takav proizvod fizički odvojiti od ostalih proizvoda i jasno, vidljivo i čitljivo obilježiti na proizvodu ili na prodajnom mjestu da je riječ o prodaji proizvoda s greškom te upoznati potrošača u čemu se sastoji greška na proizvodu.”