Razuman rok za popravak mobitela je dva tjedna, no u hrvatskom zakonu ti rokovi nisu definirani. Potrošačke udruge savjetuju da problem rješavate s prodavačem
Neispravno: Ako je uređaj na popravku predugo, tražite novi
Valentino je preko portala za trgovinu kupio perilicu za rublje. No stigla je neispravna. Za Valentina je to značilo borbu za njegova prava. - Zvao sam servis proizvođača i slučajno saznao da su perilicu na portalu prodali nekom prije mene te da je zbog greške vraćena - ispričao je Valentino. Pita se što da radi te tko je odgovoran.
U Potrošačkom forumu kažu da je trgovac, odnosno portal odgovoran te da se njima treba žaliti jer je s njima u imovinskopravnom odnosu. - Kupac može, ako stvar nije ispravna, tražiti od prodavatelja i od proizvođača da stvar popravi ili, ako to ne učini, da mu umjesto nje preda ispravnu stvar. Mi uvijek savjetujemo da to bude prodavatelj jer bi on trebao biti posrednik i između kupca i servisa, tim više što je proizvod baš kod njega kupljen i on za taj proizvod neposredno snosi odgovornost - objasnila je mag. iur. Dunja Mak iz Potrošačkog foruma. Često nam se javljaju čitatelji s problemima sa servisima. Zakon kaže da servis mora biti gotov u razumnom roku, no ne i koliko taj rok iznosi. - U savjetovalištu smatramo da bi to za mobitel bilo do dva tjedna. Premaši li servis takav rok, savjetujemo kupcu da se prodavatelju obrati pisanim prigovorom i zahtijeva novi uređaj - objašnjava dalje Mak i dodaje da se i u njihovoj udruzi javlja puno potrošača kojima se mobiteli šalju i po tri, četiri ili pet puta na servise.
Kupci su tada lišeni uređaja, a servisi uporno ne žele izdati potvrdu da se uređaj očito ne može popraviti. Mak dalje savjetuje da, kad imaju ugovornu obvezu, a mobitel je dugo na servisu, od operatera u skladu s člankom 410. Zakona o obveznim odnosima traže smanjenje iznosa računa za razdoblje bez mobitela i kad nisu koristili uslugu. Naravno, to je moguće pod uvjetom da od servisa nisu dobili neki zamjenski mobitel. Također, trgovci i serviseri ne smiju vas tražiti da o svom trošku pošaljete neispravni uređaj na popravak jer je to njihova dužnost. A popravljeni vam o svom trošku moraju i vratiti.
Ekupi: Žao nam je. Greškom smo prodali pokvarenu perilicu
Valentino je perilicu naručio preko portala Ekupi. Izgorjela joj je instalacija zbog čega ju je prijašnji vlasnik vratio. Valentino je bio uporan i uspio dobiti novac nazad. U Ekupi rekli su da se dogodila zamjena pri isporuci perilice. - Gospodinu je greškom poslana pošiljka namijenjena servisu Gorenje, a u servis je poslana pošiljka s perilicom namijenjena njemu, o čemu smo i obavijestili kupca te mu ponudili zamjenu ili povrat novca - objasnili su na portalu te se ispričali.