Ako su nezadovoljni izvedenim radovima, stanari se moraju najprije žaliti izvođaču te tražiti da popravi nedostatke, a mogu se obratiti i Ministarstvu gospodarstva...
Majstori su otišli, fasadu nisu završili, ali su naplatili račun
Fasadu su zalijepili za oluk koji je star i što ako procuri? Nemoguće ga je skinuti da se ne ošteti fasada, nezadovoljni su stanari zgrade u zagrebačkoj Dubravi na kojoj su nedavno obnovili fasadu.
- Cijevi su trebali skinuti kako bi mogli dobro zatvoriti pukotine. Ovako
nisu mogli dobro izolirati od vlage - zabrinuti su stanari.
Na prvi pogled fasada je savršeno napravljena, no pomnijim pregledom vidi
se još nedostataka. Nisu zaštitili ni ostale pukotine kroz koje bi mogla
prodrijeti voda, oko prozora i prozorskih klupčica.
- Svi spojevi fasade trebali bi biti vodonepropusni. Fasada prije svega
treba biti funkcionalna, ali i lijepo izgledati. Kroz pukotine vlaga može
prodrijeti u prostoriju i mogu se pojaviti gljivice. Uđe li voda ispod
završnog sloja sad dok je toplo, a za koji dan se smrzne, može razoriti
ljepilo - objasnio nam je stručnjak za fasade koji se zabrinuo i zbog
stiropora koji je postavljen.
Na računu piše da je ekstrudirani, a taj nije dobar za fasade. Stručnjak
kaže da se neke vrste ekstrudiranog mogu koristiti ali samo za najdonji
dio fasade, sokl. Za fasade se koristi ekspandirani polistiren.
Upravitelj te zgrade je tvrtka Gradsko stambeno-komunalno gospodarstvo
(GSKG) čiji je vlasnik Grad Zagreb.
- Mi smo kao upravitelj suvlasnicima dostavili troškovnik sa svim
potrebnim radovima za sanaciju tog pročelja. U tom troškovniku bilo je
predviđeno i izmještanje žljeba. No suvlasnici nisu prihvatili naš
troškovnik nego su samostalno izabrali izvođača radova. S tim izvođačem
smo mi u ime stanara sklopili ugovor, a jamstveni rok je deset godina.
Naša stručna komisija na terenu će napraviti očevid i utvrditi jesu li svi
radovi napravljeni prema troškovniku - objasnili su nam u GSKG.
Napominju da je njihov troškovnik bio opširan, a onaj koji su stanari
naručili pojednostavljen.
Nadgledali su radove prema tom troškovniku, a trebalo je preciznije
navesti što se traži.
- Čudno nam je bilo to sa žljebovima, ali nismo reagirali jer smo mislili
da to netko stručniji od nas nadzire jer da su dolazili iz GSKG.
Majstorima smo rekli da počiste nered i poprave vrata, no bili su
bezobrazni i oglušili se. Nagrđena su nam metalna vrata na garažama i
smetlarniku - ogorčeni su stanari.
Najprije pokušati mirnim putem, pa tek onda tužiti
Ako su nezadovoljni izvedenim radovima, stanari se moraju najprije žaliti
izvođaču i tražiti da popravi nedostatke. Ako ih izvođač ne želi
popraviti, mogu se obratiti inspekciji pri Ministarstvu gospodarstva.
Inspekcija će izvođaču dati za vještačenje želi li dokazati da su radovi
dobro napravljeni. Protiv njih može pokrenuti i prekršajni postupak ako
radovi nisu napravljeni u skladu s pravilima struke, objasnila je prava
stanara odvjetnica Dijana Kladar.