Kada raskidate pretplatu, morate platiti penale, ali kada operater tijekom pretplate mijenja uvjete poslovanja, korištenja ili cjenik, ugovor smijete raskinuti besplatno
Ako operater mijenja cjenik, vi imate pravo na raskid ugovora
Korisnik u svakom trenutku ima pravo raskinuti ugovor, podsjetili su u HAKOM-u nakon učestalih upita koji im potrošači šalju.
Savjetuju i da kada odlučite raskinuti ugovor provjerite s operaterom
način podnošenja zahtjeva. Podsjećaju i na neke situacije kad po zakonu
imate pravo na raskid. Jedna od njih je kada operater ne može isporučiti
uslugu.
- Ako ste, naprimjer, predali zahtjev za preseljenje usluge na novu
lokaciju, a operater ne može isporučiti uslugu, imate pravo na raskid -
kažu u HAKOM-u. Objašnjavaju da ako ste potpisali ugovor uz ugovornu
obvezu, možete prijevremeno tražiti raskid, ali u tom slučaju morate
platiti naknadu. No potrošač tada plaća najpovoljniju naknadu. To su ili
preostale mjesečne naknade ili iznos ostvarenih popusta na proizvode ili
usluge.
- Ako operater izmijeni opće uvjete poslovanja, uvjete korištenja ili
cjenik, korisnik može raskinuti ugovor bez plaćanja naknade u roku od 30
dana od dana objave tih izmjena - podsjetili su u HAKOM-u.
Nakon što je Vlada prošle godine najavila povećanje nekih naknada za
operatere, oni su automatski najavili i veće cijene usluga. Tada se
oglasio HAKOM i rekao da bi takva promjena cijena bila izmjena
pretplatničkih ugovora te da korisnici ugovor mogu raskinuti za 30 dana.