Obavijesti

Tech

Komentari 23

Posljednji let Concordea: Prije 12 godina otišao je u mirovinu

Posljednji let Concordea: Prije 12 godina otišao je u mirovinu
4

Nakon 27 godina službe slavni Concorde je završio svoju karijeru. Tijekom godina u službi postao je najuspješniji putnički avion koji je letio nadzvučnom brzinom

Concorde, ikona zrakoplovstva koja i 12 godina nakon umirovljenja ima veliki broj obožavatelja diljem svijeta, na današnji je dan službeno povučen iz prometa.

Air France i British Airways, jedine dvije zrakoplovne tvrtke koje su koristile Concorde u komercijalnim letovima, simultano su najavili povlačenje ovog zrakoplova iz službe početkom 2003. godine. Kao razloge naveli su mali broj putnika nakon Concordeove nesreće 25. srpnja 2000. u kojoj je poginulo 113 ljudi te povećanje troškova održavanja.

Wikipedia

No, Concorde nikada nije bio komercijalno uspješan projekt. Izradili su samo 20 zrakoplova , a imao je vrlo dug i skup razvojni program. Troškovi razvoja bili su 6 puta veći od predviđenoga.

Samo su se British Airways i Air France odlučili, uz državne subvencije, na kupnju ovih zrakoplova.

Concorde je bio jedan od dva putnička aviona koju su letjeli nadzvučnom brzinom (drugi je Tupoljev Tu-144). Nakon prvog leta 1969. godine, uveden je u službu 1976. godine, a na današnji dan prije 12 godina povukli su ga iz prometa nakon 27 godina službe .

VIDEO

Za vrijeme službe, Concorde je redovno letio na transatlantskim linijama i to rekordnim brzinama. Prelazio je udaljenosti za manje od polovice vremena potrebnog standardnim putničkim avionima. Concorde je postavio i mnoge druge rekorde, između ostalog i rekord za istočni i zapadni let oko svijeta.

Ovaj avion ostat će zapamćen i po svom specifičnom izgledu. Imao je šiljasta zaobljena dvostruka delta krila te spuštajući nos radi bolje vidljivosti pri polijetanju i slijetanju.

Wikipedia

No, za Concorde možda još ima nade da će jednog dana ponovno poletjeti. Klub Concorde, koji okuplja obožavatelje ovog aviona, odlučio je pokušati vratiti ovu ikonu zrakoplovstva iz mirovine. Članovi kluba su prikupili oko 250 milijuna dolara za svoj cilj . Nadaju se da će kupiti dva aviona koja se nalaze na pariškom aerodromu, a još su u dobrom stanju.

Jednog žele pretvoriti u turističku atrakciju, a za drugi imaju još ambicioznije planove. Žele ga obnoviti i opet vinuti u zrak. Predviđaju da bi mogao poletjeti 2019. godine ako im plan uspije.

Poletio opet ili ne, Concordeu je zajamčeno mjesto u povijesti.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 23
Velika promjena na Facebooku, Zuckerberg odlučio ugasiti fact checkere: 'Previše su pristrani'
'RADUJEMO SE OVOME'

Velika promjena na Facebooku, Zuckerberg odlučio ugasiti fact checkere: 'Previše su pristrani'

Kritičari, uključujući Real Facebook Oversight Board, upozorili su da ove promjene predstavljaju "odstupanje od razumnog i sigurnog pristupa moderiranju sadržaja" te ih nazivaju "političkim dodvoravanjem."
Kineska firma napravila hibridni auto, a u gepeku - helikopter!
PRVI AUTO S HELIKOPTEROM

Kineska firma napravila hibridni auto, a u gepeku - helikopter!

Xpeng AeroHT predstavio je automobil koji ima šest kotača, izgleda futuristički, koristi revolucionarnu bateriju, ali ima i nesvakidašnju dodatnu opremu
Telemach među prvima testirao 5,5G, u Zagrebu postigli brzinu skidanja od ogromnih 10 Gbit/s
RAZVOJ MREŽE

Telemach među prvima testirao 5,5G, u Zagrebu postigli brzinu skidanja od ogromnih 10 Gbit/s

Ključne prednosti 5.5G tehnologije su još niža latencija i znatno veća učinkovitost u smislu potrošnje energije, a sve to zahvaljujući umjetnoj inteligenciji koja postaje sastavni dio mrežne infrastrukture.