U slovačkoj se tvornici godišnje proizvede oko 350.000 primjeraka Ceeda, Sportagea i Venge. Prošetali smo fascinantnim kompleksom u Žilini
Posjet tvornici Kije: Uspjeli su i Slovaci, zašto Hrvatska nije?
Češka 1.244.405, Slovačka 1.040.000, Mađarska 522.955, Poljska 472.041, Rumunjska 381.080, Slovenija 128.829, Hrvatska - 0. Podaci o broju proizvedenih automobila govore dovoljno o našoj poziciji u svjetskoj automobilskoj industriji.
U Slovačkoj u poslovima izravno vezanim uz automobilsku industriju radi oko 125.000 ljudi, u Hrvatskoj 1642. I to je jedan od razloga zašto smo otišli u Slovačku kako bismo vidjeli kako to izgleda kada u državi imate pravu megatvornicu automobila, a ne samo mrvice vezane uz proizvodnju nekih dijelova, kao kod nas.
Cijela Žilina, grad otprilike veličine našeg Osijeka, živi za Kiju i od Kije. U tvornici koja ima površinu od 500.000 kvadratnih metara radi 3800 ljudi, koji godišnje proizvedu oko 350.000 automobila, koji se izvoze u 95 država u svijetu. Prvi dio proizvodnje, od oblikovanja do varenja lima, rade gotovo isključivo strojevi i roboti dok bez ljudi ne može završna faza u kojoj se čitav automobil sastavlja na traci.
Radnici su odlično plaćeni i vrlo zadovoljni s prosjekom većim od 10.000 kuna mjesečno. Kijina tvornica nije jedina u Slovačkoj. Svoje pogone tamo imaju i Volkswagen te PSA, koji proizvode Up, Touareg, Q7, Cayenne, 208... A mi bismo uz sve što je država do sada napravila da privuče, odnosno otjera potencijalne zainteresirane trebali biti sretni da uopće imamo kakvu-takvu proizvodnju dijelova.