Diši duboko: profesionalno ponašanje štiti ne samo ugled nego i zdravlje, a loše emocije su poput snježne grude, “podivljaju” ako se ne zaustave na vrijeme
Posao se čuva na način da se osjećaji "drže" pod kontrolom
Frustracija, iritacija, zabrinutost, nervoza, ljutnja, odbojnost i razočaranje najčešći su negativni osjećaji koje ljudi proživljavaju na radnome mjestu, pokazalo je istraživanje američke profesorice Cynthije Fisher. Naglo otkazivanje projekta koji ste pripremali tjednima, neljubaznost ljudi s kojima surađujete ili natrpavanje dodatnog posla kad ste već zatrpani preko glave, stresne su situacije koje biste vjerojatno najradije “liječili” vrištanjem na sav glas ili plakanjem u kutu prostorije. Možda prolaze u privatnom životu, no takva ponašanja na poslu mogu ozbiljno naštetiti profesionalnom ugledu i produktivnosti uzrujanog zaposlenika. Iako je s vremenom sve teže kontrolirati osjećaje na radnome mjestu, jako je važno da vam to uspije, ističe dr. C. Fisher.
Prije svega jer su nadređeni, npr., u situacijama otkazivanja ugovora većinom skloniji ljudima koji vješto barataju vlastitim emcijama te rade učinkovito čak i pod velikim pritiskom, upozoravaju poslovni savjetnici. Osjećaje poput frustracije važno je rješavati brzo i zbog toga što lako mogu voditi još negativnijoj emociji - primjerice, ljutnji.
Zamišljanje sebe u najgorem izdanju
Ljutnju spriječite vježbajući kontroliranje emocija. Zaustavite je u najranijoj fazi - instinktivna želja za ljutnjom nije uvijek dobar odabir. Zamišljanje samog sebe tijekom ljutnje omogućuje realniju perspektivu situacije, tvrde stručnjaci.
Primjerom se "smiruju" kolege
Morate li raditi s nekim tko vam se ne sviđa, ostanite profesionalni. Čak i ako je suradnik neprofesionalan, ponašajte se prema njemu s poštovanjem i uvijek budite primjer.
Zabrinutost nestaje ako joj se odredi rok
Dopustite li joj, zabrinutost može izmaknuti kontroli uzrokujući mentalne krize koje smanjuju radnu učinkovitost. Zato je dobro zapisati ono što vas muči te odrediti vrijeme za pronalaženje rješenja. Ostatak vremena brige ostavite sa strane, kažu psiholozi.