Ministar obrazovanja Radovan Fuchs predstavio je izmjene Zakona o strukovnom obrazovanju kojima se prvi put propisuje obveza planiranja upisa učenika u strukovne programe prema preporukama HZZ-a
'Pokazuje se da mladi nakon završetka škole nisu spremni za tržište rada. Idemo u reformu'
Vlada je u Sabor uputila izmjene Zakona o strukovnom obrazovanju i to nakon istraživanja koje je provelo Ministarstvo obrazovanja i znanosti u suradnji s Europskom strukovnom agencijom, a koje je pokazalo sve izraženiji jaz između ponude kvalificiranih radnika i njihove potražnje na tržištu rada te potrebu za intenzivnijom i kvalitetnoj suradnjom između poslodavaca i strukovnih škola.
- S druge strane, analiza stavova poslodavaca pokazuje da postoji nedovoljna razina kompetencija mladih nakon završetka strukovne škole te da je glavni problem manjak praktičnih znanja potrebnih za obavljanje određenih poslova - istaknuo je ministar Radovan Fuchs naglasivši kako se zato ide u reformu ovog dijela obrazovanja.
Planiranje upisa učenika u strukovne programe u skladu s preporukama HZZ-a
Predloženim zakonom po prvi put se uvodi zakonska obveza za škole, osnivače i resorno ministarstvo planiranja upisa učenika u strukovne programe u skladu s preporukama Hrvatskog zavoda za zapošljavanje za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja. Pritom Hrvatski zavod za zapošljavanje navedene preporuke donosi za svaku kalendarsku godinu i njima se definiraju suficitarni i deficitarni programi obrazovanja na regionalnoj i lokalnoj razini. Po prvi put se propisuje i mogućnost dodjeljivanja stipendija. Programi obrazovanja raspoređuju se u sektore u skladu s pripadajućim zanimanjima na temelju Nacionalne klasifikacije zanimanja. Predviđa se da Regionalni centar kompetentnosti može kroz javno-privatno partnerstvo osigurati sredstva za osiguravanje radnih strojeva, opreme i ostalih uvjeta za provođenje učenja temeljenog na radu, a prvi se put uvode zakonske odredbe vezane uz mentora kod poslodavca te se propisuju njegove obveze i dužnosti u radu s učenicima koji sudjeluju u učenju temeljenom na radu kod poslodavca.
Kako bi se postigla viša kvaliteta učenja temeljenog na radu te osigurali svi uvjeti za poslodavca i učenika prvi se put propisuje i mogućnost stručnog nadzora nad izvođenjem učenja temeljenog na radu kod poslodavca, koji provodi povjerenstvo koje čine predstavnici ministarstva nadležnog za gospodarstvo, ustanove za strukovno obrazovanje, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Hrvatske gospodarske komore i Hrvatske obrtničke komore.
- Idemo u daljnju modernizaciju sustava i razvoj njihovih kurikularnih dokumenata s naglaskom na zelenu i digitalnu tranziciju te uspostavu čvrstog okvira potpore poslodavcima i školama u daljnjem razvoju obrazovnih institucija. Planirano je daljnje poticanje kvalitete kroz optimalizaciju i racionalizaciju strukovnog obrazovanja, a tu su i mjere koje se odnose na osiguravanje potpore uspostavi sustava stipendija za učenike i to poticanjem internacionalizacije i međunarodne mobilnosti, kako nastavnika, tako i učenika - rekao je ministar.