Obavijesti

News

Komentari 12

Počeli su probijati tunel iznad Cetine: 'Ovo je pothvat kakav u Hrvatskoj još nismo vidjeli...'

Počeli su probijati tunel iznad Cetine: 'Ovo je pothvat kakav u Hrvatskoj još nismo vidjeli...'

Na kratkom potezu od kilometra radi se tunel od 600 metara, most od 215 metara preko visokog kanjona i iznad postojeće prometnice te ceste i križanja na serpentini

Nakon što su probili tunel Debeli brijeg, a jučer je počelo bušenje druge cijevi kroz Učku, Hrvatske ceste izvijestile su da je u kanjonu rijeke Cetine sa splitske strane uspješno odrađena prva faza probijanja novog tunela Komorjak sjever koji će po završetku biti ukupne dužine 600 metara.

Izgradnja državne ceste od DC8 u čvoru Omiš istok preko kanjona Cetine do spoja na DC70 dio je velikoga projekta nove obilaznice od Splita do Omiša - Nove multimodalne platforme splitske aglomeracije i predstavlja složen pothvat u svakom smislu: prometno-projektnom, oblikovnom i građevinsko-konstruktivnom.

Izvođač je Strabag, a vrijednost radova je 174,46 milijuna kuna (bez PDV-a), dok bi sve trebalo biti gotovo u rujnu 2022. godine. 

Veliki pothvat: 'Trebalo je 50 kila eksploziva po metru tunela Debeli brijeg. I probili smo ga!'
Veliki pothvat: 'Trebalo je 50 kila eksploziva po metru tunela Debeli brijeg. I probili smo ga!'

Puni proboj tunela očekuje se u travnju 2021., a nakon završetka radova na tunelu počet će radovi na izgradnji mosta Cetina, a jedna od specifičnosti projekta je ta što će most počinjati i završavati u tunelima:

- Zadovoljni smo dosadašnjom dinamikom izvođenja radova, a projekt će u konačnici donijeti prometno rasterećenje gradske jezgre Omiša i smanjenje gužvi nastalih za vrijeme ljeta i turističke sezone. Ovim ćemo napokon zatvoriti davnu priču o tunelu koji vodi nigdje i poboljšati kvalitetu života stanovnika ovog područja. Osobno sam jako uključen i izvještavan o radovima koji se odvijaju oko grada Omiša i pokušavamo iznaći načine kako ih rješavati što brže i uz što manje neugodnosti za okolno stanovništvo. Hrvatske ceste trenutno provode veliki broj projekata u Splitsko-dalmatinskoj županiji, a konačno spajanje Omiša i Splita brzom cestom sigurno je najvažniji projekt i posvetili smo mu maksimalnu pozornost - rekao je Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta koje su investitor projekta. 

Projekt od 1,5 milijardi kuna: Počeli kopati drugu cijev Učke, kroz tunel za tri i pol godine
Projekt od 1,5 milijardi kuna: Počeli kopati drugu cijev Učke, kroz tunel za tri i pol godine

U tijeku su i pripreme za izvođenje radova uklanjanja detektiranih nestabilnih blokova. Zbog toga treba prekinuti promet na DC70 za što je u tijeku rješavanje problematike prometovanja stanovništva do grada Omiša. Nakon dugo vremena uspješno je otvoren most, no postoji još nekoliko izazova na kojima se dnevno radi. Poručuju da će lokalno stanovništvo bit obaviješteno na vrijeme o daljnjim koracima.

POGLEDAJTE VIDEO: Rad na tunelu Komorjak Sjever

- Drago nam je da svi radovi po fazama teku prema planu u ovim nepredvidivim okolnostima i vremenima. Uz to, posebno nam je zadovoljstvo biti dio još jednog strateškog projekta unaprjeđenja prometne infrastrukture Hrvatske koji će u konačnici donijeti prometno rasterećenje gradske jezgre Omiša na zadovoljstvo samih stanovnika i brojnih gostiju - rekao je Veljko Nižetić, direktor Strabaga d.o.o.

Hrvatske ceste: 'Uspješno smo probili tunel na Pelješcu dug 2,5 kilometra, 74 dana prije roka!'
Hrvatske ceste: 'Uspješno smo probili tunel na Pelješcu dug 2,5 kilometra,  74 dana prije roka!'

Na kratkom potezu od kilometra radi se tunel od 600 metara, most od 215 metara preko visokog kanjona i iznad postojeće prometnice te ceste i križanja na serpentini. Gledano po udjelu objekata u trasi i s obzirom na zahtjevan reljef jer se radi o brdskoj konfiguraciji terena, ovaj projekt je pothvat kakav dosad još nije rađen u Hrvatskoj.
 
 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 12
FOTO Teška nesreća u Šibeniku: 'Auto se zabio u zid i prevrnuo'
NA TERENU I VATROGASCI

FOTO Teška nesreća u Šibeniku: 'Auto se zabio u zid i prevrnuo'

U nesreći je, kako su nam potvrdili iz JVP Šibenik, sudjelovao jedan automobil. Za sada nema službenih informacija o ozlijeđenim ili stradalim osobama
Do kraja života nije znao crtati, poginuo je u svom Mercedesu, a bio je arhitekt ispred vremena
ZAGREBAČKI VIZIONAR

Do kraja života nije znao crtati, poginuo je u svom Mercedesu, a bio je arhitekt ispred vremena

Spisateljica i arhitektica Ena Katarina Haler za Express je pisala feljton povodom 130. godišnjice rođenja arhitekta Drage Iblera, Zagrepčanina koji će uz taj grad ostati vezan tijekom cijelog profesionalnog života
Epidemiolog Kaić o virusu koji se širi u Kini: 'Kola među nama, nije nov, nema mjesta panici'
HMPV NIJE NOVA KORONA

Epidemiolog Kaić o virusu koji se širi u Kini: 'Kola među nama, nije nov, nema mjesta panici'

Kina bilježi porast oboljelih zbog HMPV virusa. Epidemiolozi kažu da on nije nov, dugo je među nama pa onda postoji iimunitet, koji na koronu nismo uopće imali. Cjepiva nema pa je rizik za malu djecu i starije veći