Obavijesti

Kolumne

Komentari 3

Imate plan? Bez plana prodaje nema stvaranja profita

Imate plan? Bez plana prodaje nema stvaranja profita
1

U novom tekstu kolumnistica Inga Lalić piše o važnosti izrade prodajnog plana. Kako možete uložiti vrijeme i novac u razvoj prodajnih vještina?

U jednoj od prošlih kolumni sam pisala kako napraviti financijski plan. Ako ste definirali financijsku razinu na kojoj želite biti za godinu dana, plan prodaje će vam pomoći kako da to ostvarite. Lako ga je napraviti. Jednostavno popišete sve proizvode i usluge što ih pruža vaša tvrtka, zatim to pomnožite s cijenama koje naplaćujete, zatim to pomnožite s količinom pojedinog proizvoda ili usluge koju namjeravate prodati u konkretnom razdoblju za koji izrađujete plan prodaje. 

Ako se rezultati plana slažu s financijskim ciljem, to je sjajno. Ako se ne slažu, onda ga prilagodite tako da povećate cijene ili broj klijenata, ili i jedno i drugo. Plan prodaje vam služi kao putokaz na koji se redovito trebate vraćati i uspoređivati ga s postojećim rezultatima, tako da točno znate gdje se u svakom trenutku nalazite u odnosu na plan.

Stalno trebate biti usmjereni i fokusirani na to kako povećati prihod. Postavite si tri ključna pitanja: 

  1. Kako doći do većeg profita po prodaji? 
  2. Kako doći do veće prodaje po jednom klijentu? 
  3. Kako doći do više željenih klijenata? 

Primjerice, mogli biste podići cijene, smanjiti troškove, ili oboje. Mogli biste kompatibilne proizvode i usluge spojiti u jednu cjelinu i time stvoriti novu, složenu ponudu za nešto nižu cijenu da tako dobijete veći promet, ili razdvojiti već postojeće komponente jedne ponude u odvojene samostalne proizvode i usluge te ih prodati po višoj cijeni. Zatim možete informirati postojeće klijente o vašoj cjelokupnoj ponudi te im prodati i ostale proizvode i usluge koje nudite, možete proširiti paletu svojih proizvoda i usluga te time privući još više novih klijenata.

Što tada?

Nakon plana prodaje napravite strategiju koje ćete sve alate koristiti da biste postigli zadane ciljeve. Prodajna strategija uključuje odabir najboljih kanala kojima svoje proizvode i usluge možete uputiti direktno svojim idealnim klijentima te odabir odgovarajuće marketinške strategije i taktika da biste to što učinkovitije napravili. Odgovorite na tri pitanja. 

  1. Kamo idem? 
  2. Kako ću tamo stići? 
  3. Kako ću to postići? 

Vaš biznis može imati veliku korist od redovitog korištenja ovih triju pitanja. Primjerice, jednom kvartalno, kako biste ostali na željenom putu i napredovali prema cilju. 

Sljedeći korak - profit!

Profit je rezultat djelovanja uzroka i posljedica na tržištu. Profit se ne pojavljuje slučajno. Pojavljuje se kao neizbježni rezultat (posljedica) konkretnog skupa okolnosti (uzrok). Ako možete stvoriti optimalne okolnosti, automatski ćete stvoriti rezultat. Dakle, profit ćete stvoriti kada dovoljno ljudi želi kupiti to što vi nudite. To što nudite proizvod ili uslugu rezultat je ideje koju ste prethodno imali. Kada imate jasnu ideju koju pretvarate u proizvod ili uslugu usklađenu s onim što ljudi žele i trebaju u dovoljnoj mjeri da to plate, dobili ste profit. I naravno, ljudi za vaš proizvod i uslugu moraju znati da postoji. Vaša ideja je uzrok, a profit je posljedica. 

Napravite istraživanje tržišta da ustanovite postoji li potreba za vašim proizvodom ili uslugom koje namjeravate nuditi. Po čemu je vaša ponuda posebna i jeste li vi i vaš tim sposobni i vješti to prodati i potaknuti ljude da vam za to plate. Motivirati ljude pravom porukom u ovim konkurentnim vremenima nije baš jednostavno. Kupci su toliko zasićeni medijskim i marketinškim porukama da je potrebno uložiti dosta truda da biste se probili do kupaca i zadobili njihovu pozornost. Sva mudrost je u tome da imate sjajnu ideju, zatim tu ideju trebate pretvoriti u proizvod ili uslugu i, naravno, morate biti izvrsni u prodaji i marketingu

Ako prodaja i marketing ne spadaju u vaše jake osobine i vještine možete uložiti vrijeme i novac u razvoj, učenje i trening tih vještina ili možete zaposliti nekoga u svoj tim tko jest izvrstan u tome. Neka to postane vaš prioritet, jer prodaja je ključ za stvaranje profita. 

O autorici 

Inga Lalić, business coach i konzultantica, ima desetogodišnje iskustvo u radu s tisuću klijenata. Osmislila je i vodi trening Poduzetnička piramida. Pomaže poduzetnicima i onima koji to žele biti da ostvare svoje želje i ciljeve, povećaju prihode uz više slobodnog vremena i postanu učinkovitiji, uspješniji, sretniji i bogatiji. Vlasnica je tvrtke RE-FORMA, specijaliziranog centra za razvoj poduzetnika. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Vidi sve članke ovog autora
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 3
Veliki tjedni horoskop: Bika čekaju pozitivne promjene na poslu, Lav planira vjenčanje
od 24. do 30. studenoga

Veliki tjedni horoskop: Bika čekaju pozitivne promjene na poslu, Lav planira vjenčanje

Vage, potrudite se oko sadašnjih poslova jer bi vam mogli donijeti nagradu u financijskom obliku ili napredak u karijeri. Mogli biste primiti honorar ili sklopiti odgođeni posao koji će naglo krenuti
Rođendan tragično preminulog Matije Ljubeka, legende našeg sporta: 'Ubojici neću oprostiti...'
STRADAO PRIJE 24 GODINE

Rođendan tragično preminulog Matije Ljubeka, legende našeg sporta: 'Ubojici neću oprostiti...'

Matija Ljubek u karijeri je osvojio više od 300 medalja. Iz Belišća otisnuo se u svijet i osvojio četiri olimpijske medalje. Bio je možda i najveći hrvatski sportaš svih vremena. Bio je naša olimpijska senzacija, stradao je od metka s 46 godina...
Evo što vas očekuje u omiljenim serijama i sapunicama: Blanka očajno želi sačuvati svoju tajnu
TJEDNI PREGLED

Evo što vas očekuje u omiljenim serijama i sapunicama: Blanka očajno želi sačuvati svoju tajnu

Doznajte što vas sve očekuje ovog tjedna u omiljenim serijama i sapunicama na domaćim programima, 'Sjene prošlosti', 'La Promesa', 'Zločinački umovi', 'U dobru i zlu', 'Kumovi', 'Zauvijek zajedno'