Najnoviji model Peugeota postavlja mnoga mjerila u svojoj klasi. Unutrašnjost i vozne karakteristike ostavljaju dojam premium automobila ili modela više klase
Peugeot 308: Najimpresivniji predstavnik kompaktne klase
Peugeot posljednjih godina radi automobile koji zaista privlače pažnju. Nakon izuzetno uspješnog 3008, promijenili su dizajnersku filozofiju, ali i podigli razinu kvalitete i premium osjećaja na višu razinu. Na tom tragu je i novi 308 za kojeg ćemo vam odmah priznati da nam je trenutno najimpresivniji kompaktni automobil na tržištu.
Izgleda odlično, kako izvana tako i u unutrašnjosti. Pogledi prolaznika koji su pratili naš auto tijekom testa otkrivali su da je Peugeot u potpunosti uspio napraviti auto koji će privlačiti pažnju. No još je impresivnija unutrašnjost. Niti jedan auto u klasi ne izgleda tako dobro i profinjeno unutra, a dobar dizajn prati i osjećaj kvalitete koji je na razini premium automobila. Zaista besprijekorno odrađen posao.
Velika novost u unutrašnjosti je novi, vrlo atraktivni infotainment sustav s dvostrukim zaslonom koji je serija od osnovne opreme . Gornji dodirni zaslon od 10" služi za klasične funkcije, dok manji donji dio zamjenjuje neke tipke i moguće ga je konfigurirati prema vlastitim željama. Zasloni su mnogo bolje rezolucije nego na dosadašnjim modelima Peugeota, a sam infotainment sustav ima potpuno novo sučelje i radi mnogo brže od dosadašnjih. Novost je i naredba 'OK Peugeot' za glasovno prepoznavanje prirodnog govora. Tu su i novi digitalni instrumenti od 10" koji su također serijski.
U pogledu prostranosti 308 nije prvak klase, no nije ni loš. Zbog specifičnog dizajna imate osjećaj da u unutrašnjosti sprijeda ima manje mjesta nego ga zaista ima. Stražnja klupa je iznadprosječno prostrana,dok je prtljažnik u koji stane 361 litra na razini prosjeka klase zbog toga što je dio prostora 'ukrala' baterija plug-in hibridnog sustava. U 308 s klasičnim motorima je prtljažnik veći od 400 litara što je među najboljim vrijednostima u klasi.
Pogon testnog automobila je 'sa samog vrha menija'. Riječ je o odličnom plug-in hibridnom sustavu koji se sastoji od turbobenzinca obujma 1,6 litara sa 150 KS, električnog motora i punjive baterije. Doseg s jednim punjenjem baterije je u gradu na testu iznosio 65 kilometara što je svakako pohvalno. U kombiniranoj vožnji je on bio oko 50 kilometara.
Bez punjenja baterije Peugeot 308 se također pokazao vrlo štedljivim. Pri umjerenoj gradskoj vožnji smo ostvarili prosjek od 5,8 l/100 kilometara, a prosjek u kombiniranoj vožnji je bio 6,5 l/100 kilometara. I uz agresivniju vožnju 308 će teško potrošiti više od 8 l/100 kilometara što je svakako dobro za auto od 180 KS. Sve ove vrijednosti možete svesti i na nulu ili približno nuli, ako svakodnevno punite i vozite se do 50, 60 kilometara na dan.
Performanse su na razini sportskih. Maksimalna brzina je odličnih 225 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje samo 7,6 sekundi. Kao i kod svih plug-in hibrida još su impresivnija međuubrzanja tako da preticanja na otvorenoj cesti obavljate kao od šale.
Iako ima sportske performanse i izgleda sportski 308 je izuzetno udoban automobil, usudili bismo se ustvrditi, među najudobnijima u klasi. Ovjes je zaista odlično izbalansiran pa pruža vrhunsku udobnost ali i vrlo dobara vozna svojstva pri agresivnijem stilu vožnje. Još jedan stvar po kojoj je 308 među najboljima u klasi je odličan zvučna izolacija.
Teško je naći neki realni minus ovom autu i šteta je što kompakti više nisu toliko popularni jer ovakav 308 u bi u nekim ranijim vremenima bio apsolutni bestseler. Pod uvjetom da su i cijene kao nekada. Inflacija, nedostatak čipova i ogroman skok cijena sirovina digli su cijene automobila u nebo pa se ne čudimo što ovakav 308 košta skoro 350.000 kuna. Ipak je riječ o modelu s vrha ponude. Osnovni 308 je gotovo upola jeftiniji.
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
dimenzije: 437 x 186 x 144 cm
obujam: 1598 ccm
snaga benzinskog motora: 110 kW/150 KS snaga električnog motora: 81 kW/110 KS
ukupna snaga sustava: 133 kW/180 KS
električni doseg: 60 km
0-100 km/h: 7,6 s
najveća brzina: 225 km/h
potrošnja: 1,2 l/100 km
cijena: 347.008 kn (testni model), 292.195 kn (osnovni plug-in hibrid) 182.990 kn (osnovni 308)
Važnija oprema Peugeot 308 PHEV 180 GT
Alunaplatci 18", adaptivni tempomat, grijana sjedala, grijani upravljač, grijano vjetrobransko staklo, kamera za vožnju unatrag, dodirni zaslon 10", 3D navigacija, digitalni instrumenti, dvozonska klima, ambijentalna rasvjeta, ubrzano AC punjenje 7,4 kW, sjedala presvučena kombinacijom Alcantara/TEP...