Petra Ledinek, marketinška menadžerica Fox Networks Group Hrvatska i voditeljica projekta "Planet ili plastika" u intervju nam je otkrila kako je to raditi na projektima očuvanja okoliša.
Petra Ledinek otkriva detalje projekta "Planet ili plastika"
Kada je pokrenut projekt „Planet ili plastika“ od strane National Geographic-a?
U lipnju 2018. godine pokrenuli smo globalni projekt „Planet ili lastika“ čiji je cilj podizanje svijesti oko ogromnih količina plastike koja završava u oceanima i morima. Ujedno želimo i pokrenuti inicijativu za smanjenje uporabe jednokratne plastike. Projekt smo predstavili hrvatskoj javnosti u rujnu, na WMF-u u Rovinju, a ove godine nastavljamo suradnju s nacionalnim festivalom tržišnih komunikacija – Danima komunikacija, koji će se održati od 28. do 31. ožujka u hotelu Lone u Rovinju. Za vrijeme festivala neće se koristiti plastične slamke, a bit će postavljene i posebne kante za odlaganje plastike.
Koje ste sve akcije pokrenuli?
Za vrijeme programa Advent u Zoološkom vrtu, otvorili smo edukativnu izložbu Planet ili plastika. Izložen je i akvarij s četiri „nove“ vrste riba koje su napravljene od kombinacije jednokratne plastike i na taj način smo htjeli prikazati kako će izgledati ocean 2050. godine ako ga nastavimo zagađivati istim tempom. Željeli smo inspirirati građane na što savjesnije i odgovornije korištenje jednokratne plastike te smo akvarij poklonili zagrebačkom Zoološkom vrtu koji je od sada dio njihovog stalnog postava.
Inicijativi su se pridružili i glumci Leon Lučev, Maja Posavec i Ana Marija Percaić. Postali su ambasadori u globalnoj akciji, a tom prilikom su i donijeli rezolutne novogodišnje odluke o smanjenju ili pak potpunom ukidanju korištenja jednokratne plastike. Obratili su se javnosti jasno apelirajući na odgovornost prema planetu i da moramo u konačnici odabrati jednu od dvije opcije – planet ili plastiku.
Što nam brojke pokazuju, koliko je planet ugrožen?
Podaci su dosta zabrinjavajući i jasno pokazuju da moramo što prije reagirati. Danas se odnosimo prema plastici kao da je ona oduvijek prisutna i kao da se ne možemo sjetiti života bez nje. A zapravo se plastika počela proizvoditi tek sredinom prošlog stoljeća. Međutim, od tada njena proizvodnja eksponencijalno raste. Možemo usporediti podatke o količini proizvedene plastike 1950. godine, kada je proizvedeno 2,3 milijuna tona i na primjer 2015. kada je proizvedeno 448 milijuna tona. Ako na to još dodamo činjenicu da je polovina ukupno proizvedene plastike, proizvedena u zadnjih 15 godina – dolazimo do zaključka da se naš planet doslovno guši u plastici!
Što pojedinac zapravo može napraviti?
Svake minute u svijetu se proda oko milijun plastičnih boca. Dizanje razine svijesti kod pojedinca bi svakako pomogla u smanjenju ove brojke. Preko naše inicijative mi upravo pokušavamo dati ljudima informacije i u konačnici, ja se nadam, ih inspirirati na djelovanje. Ne možemo više okretati glavu i smatrati da se problem nalazi daleko od nas i da odgovornost nije naša! Želim ukazati da svatko treba krenuti od sebe i treba početi mijenjati svoje navike. Odbačenom plastikom ugrožena su sva mora i oceani na svijetu, uključujući i naše Jadransko. Ne smijemo dozvoliti da zbog zakašnjele reakcije uništimo jednu od naših najvećih dragocjenosti.