Sve mi je najprije izgledalo realno zbog dobre gramatike i jezika. No potom sam vidio po nazivu linka da je to prevara. Komentari ‘ispitanika’ bili su na hrvatskom, no imali su strana imena, kaže čitatelj
Pazite što 'igrate': Nagrade na internetu često su - zamka
Dok sam pretraživao na internetu, iskočila je anketa telekoma u kojoj se može osvojiti mobitel, a kad su od mene tražili previše podataka, shvatio sam da je prevara, požalio nam se čitatelj. Bio je jedan od “odabranih” za anketiranje.
- Trebalo je odgovoriti na osam pitanja vezanih uz zadovoljstvo određenom telekomunikacijskom tvrtkom. Kad sam odgovorio, mogao sam odabrati jedan od ponuđenih mobitela za nagradu, za koje je samo trebalo platiti euro ili dva za dostavu. Odabrao sam mobitel pa se otvorila stranica na engleskom koja mobitel nudi za euro, ali traži puno mojih podataka - pojasnio je čitatelj.
Nema nagradne igre
Dodao je da je prije ispunjavanja ankete pisalo da su vrijeme za ispunjavanje i broj mobitela ograničeni, vjerojatno da natjeraju “žrtvu” da se požuri jer će tako manje paziti i manje razmišljati da to može biti zamka.
- Sve mi je najprije izgledalo realno zbog dobre gramatike i jezika. No potom sam vidio po nazivu linka da je to prevara. Komentari ‘ispitanika’ bili su na hrvatskom, no imali su strana imena, a klikom na ponuđeni mobitel otvarao se sličan, jeftiniji model - dodao je čitatelj koji je na vrijeme uočio prevaru.
Pitali smo telekom o toj navodnoj nagradnoj igri.
- To je pokušaj prevare. Mi nismo organizatori takvih nagradnih igara. Netko je zloupotrijebio naše ime i lažno se predstavio - odgovorili su nam iz telekoma.
Dodali su da su zabilježili nekoliko različitih pokušaja prevara u kojima korisnici, putem različitih poveznica, dobivaju informacije o nagradnoj igri u kojoj su osvojili vrijedne nagrade, najčešće mobilne uređaje, te moraju dati svoje podatke kako bi mogli preuzeti nagradu.
- Porukama ovakvog sadržaja najčešće je cilj na prevaru pribaviti osobne podatke u svrhu zlouporabe. Osim toga, mogu sadržavati i poveznice na zlonamjerne stranice ili datoteke. Po saznanju za takve stranice, poduzimamo potrebne korake kako bismo ih uklonili - kažu iz telekoma i dodaju da takve stranice prevaranti kontinuirano premještaju na razne poslužitelje pa bez obzira na to što jedne blokiraju, pojavljuju se nove.
Poruke iz lažne banke
- Savjetujemo korisnicima da paze gdje i kome ostavljaju osobne podatke. Apeliramo da budu oprezni i pri instaliranju aplikacije na mobitele, jer ponekad instaliraju aplikacije koje omogućuju distribuciju ovakvih ili malicioznih, zlonamjernih sadržaja - upozoravaju iz telekoma.
Na prevenciji i zaštiti od računalnih ugroza sigurnosti radi CERT (Computer Emergency Response Team), a i kod nas postoji nacionalni.
Prije nekoliko dana objavili su upozorenje o “pecanju” podataka preko lažnih poruka iz banaka. Prevaranti šalju lažni mail iz određene banke svojim klijentima. Tražili su ažuriranje podataka u određenom roku, a tko to ne napravi, “banka” bi mu “zbog sigurnosti” blokirala račune. Drugi su obavijestili “klijenta”, a trebalo je poslati podatke za ponovnu aktivaciju. U oba maila je bila zlonamjerna poveznica preko koje su htjeli “upecati” nečije podatke o računima.