Obavijesti

Tech

Komentari 81

Pariški strujni udar: Električni automobili zavladali na sajmu

Pariški strujni udar: Električni automobili zavladali na sajmu
1

Skoro svi predstavljeni novi koncepti na sajmu su bili hibridi ili električni automobili. Uz europski Bolt koji stiže relativno brzo, vidjeli smo i novitete iz Renaulta, Volkswagena i Mercedesa

I ovogodišnje izdanje Paris Motor Showa je u znaku struje. Gotovo svi predstavljeni novi koncepti su ili hibridi ili električni automobili, a nađe se i zanimljivih serijskih modela.

Električni Opel je europski Bolt

Paris Motor Show - First press day Paris Motor Show - First press day An Opel Ampera-e car is displayed on media day at the Paris auto show, in Paris
4
| Foto: Uli Deck/DPA/PIXSELL

Najzanimljiviji među njima je svakako Opel Ampera, europsko izdanje Chevroleta Bolta, trenutno najnaprednijeg električnog automobila kompaktne klase. Automobil ima deklarirani doseg od čak 500 kilometara s jednim punjenjem, što je 200 kilometara više od bilo kojeg konkurenta koji se trenutno nalazi na tržištu. Kompaktni automobil dugačak je 417 cm i vrlo prostran. Za pogon je zadužen električni motor snage 204 KS, ubrzanja su sportska, a maksimalna brzina je ograničena na 150 km/h. Cijena se još ne zna, no automobil bi u Njemačkoj mogao stajati oko 35.000 eura. 

I.D. kao najava auta u klasi Golfa

Herbert Diess, head of Volkswagen's namesake brand, attends a news conference on media day at the Mondial de l'Automobile in Paris
2
| Foto: JACKY NAEGELEN

Još veći doseg od 600 kilometara najavio je Volkswagen za svoj I.D. koji bi na tržište trebao tek 2020. godine. Konceptni automobil je zapravo najava naprednog električnog Volkswagena u klasi Golfa. Auto ima 170 KS, juri 160 km/h, do 100 ubrzava za manje od osam sekundi i ima doseg od 400 do 600 kilometara, jer će kupci imati izbor od više baterija. Ovisno o tome će se kretati i cijene. Unatoč planiranom uvođenju I.D.-a Volkswagen će nastaviti raditi i na električnom Golfu. 

Nakon 5 minuta punjenja vozi 100 km

Dieter Zetsche, CEO of Daimler and Head of Mercedes-Benz, attends a news conference in front of a Mercedes EQ Electric car on media day at the Mondial de l'Automobile in Paris The Mercedes EQ concept car is displayed on media day at the Paris auto show, in Paris Dieter Zetsche, CEO of Daimler and Head of Mercedes-Benz, poses in front of a Mercedes EQ Electric car on media day at the Mondial de l'Automobile in Paris
3
| Foto: JACKY NAEGELEN

Mercedes s druge strane ne planira serijsku proizvodnju konceptnog Generation EQ, no jasno daje do znanja kako ozbiljno rade ne razvoju električne tehnologije. Automobil ima dva električna motora i pogon na sve kotače, a razvija 408 KS i do 100 km/h stigne za manje od pet sekundi. Baterija mu omogućava doseg od 500 kilometara, a na brzom punjaču je dovoljno samo pet minuta kako bi se napunilo dovoljno energije za 100 kilometara vožnje. 

Francuzi tehnologije posudili iz Formule

A Renault Trezor car is displayed at the Mondial de l'Automobile, Paris auto show, during media day in Paris A Renault Trezor car is displayed at the Mondial de l'Automobile, Paris auto show, during media day in Paris A Renault Trezor car is displayed at the Mondial de l'Automobile, Paris auto show, during media day in Paris
7
| Foto: JACKY NAEGELEN

Još jedan zanimljivi električni koncept djelo je domaćina, Renaulta. Automobil izuzetno originalnog i atraktivnog izgleda posudio je motor iz Renaultove Formule E. Ima 350 KS što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za manje od četiri sekunde. Opremljen je i tehnologijom regeneracije energije kočenja iz Fornule 1. Serijska proizvodnja Trezora nije u planu. 

G4 bi trebao biti prava zabava za vožnju

The sports car with electric drive Roadyacht GLM-G4 is displayed on media day at the Paris auto show, in Paris The sports car with electric drive Roadyacht GLM-G4 is displayed on media day at the Paris auto show, in Paris The sports car with electric drive Roadyacht GLM-G4 is displayed on media day at the Paris auto show, in Paris
3
| Foto: Benoit Tessier/REUTERS

A koliko zabavni mogu biti električni automobili pokazuje i primjer iz Japana. Novi japanski proizvođač GLM predstavio je model G4 koji iz dva električna motora razvija 540 KS i ogromnih 1000 Nm okretnog momenta. Ubrzanje do 100 km/h traje samo 3,7 sekundi, a maksimalna brzina nije otkrivena. Doseg s jednim punjenjem bi trebao iznositi 400 kilometara. Osnivač tvrtke GLM je Nobuyuki Idei, bivši šef Sonyja i jedan od najsposobnijih poslovnih ljudi u Japanu. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 81
Daniel je u 'Milijunašu' odustao na povijesnom pitanju, a znate li vi kako glasi točan odgovor?
NOVA EPIZODA KVIZA

Daniel je u 'Milijunašu' odustao na povijesnom pitanju, a znate li vi kako glasi točan odgovor?

Nakon izvrsne igre, zaustavljen je na 13. pitanju koje je glasilo: 'Gdje se početkom veljače 1921. dogodio jedan od prvih organiziranih oružanih otpora fašističkom režimu u Europi?'
Rođendan tragično preminulog Matije Ljubeka, legende našeg sporta: 'Ubojici neću oprostiti...'
STRADAO PRIJE 24 GODINE

Rođendan tragično preminulog Matije Ljubeka, legende našeg sporta: 'Ubojici neću oprostiti...'

Matija Ljubek u karijeri je osvojio više od 300 medalja. Iz Belišća otisnuo se u svijet i osvojio četiri olimpijske medalje. Bio je možda i najveći hrvatski sportaš svih vremena. Bio je naša olimpijska senzacija, stradao je od metka s 46 godina...
Najteža kandidatkinja osme sezone napustila show: 'Da sam nastavila vani, otišla bih u smrt'
NAPUSTILA SHOW NAKON 12 TJEDANA

Najteža kandidatkinja osme sezone napustila show: 'Da sam nastavila vani, otišla bih u smrt'

Tonka je na posljednjem vaganju imala 179,3 kilograma, izgubila je 3,2 kilograma, što je 1,8% tjelesne mase.