Obavijesti

Pametna kuna

Komentari 2

Zbog zanimljive rođendanske ideje pokrenule svoj posao!

Zbog zanimljive rođendanske ideje pokrenule svoj posao!
2

Donosimo vam razgovor s Majom Žirovčić i Ljudmilom Mihajlović koje su oslikavanjem popularnih Startas tenisica pokrenule zajednički obrt

Maja i Ljudmila, osnivačice kreativnog brenda ''Shuz.''  već su dva puta izlagale svoje modne uratke na Fashion.hr Industriji te su ih posjetitelji na drugom predstavljanju na tom događaju prošle jeseni nagradili najboljim izlagačicama. Ljudmila, diplomirana inženjerka tekstilne tehnologije i dizajna te Maja, ekonomista poduzetništva i certificirana grafička dizajnerica nisu niti pomišljale kako će im njihova  spontana rođendanska ideja o ukrašavanju tenisica postati svakodnevni posao i donijeti raznoliku brojnu klijentelu. Svoju poduzetničku priču odlučile su podijeliti s nama. 

Možete li pojasniti čime se bavite i što je zapravo projekt “Shuz.”?

Maja: “Shuz.” je brend istoimenog obrta registriranog za dizajn i marketing. Brend “Shuz.” specifičan je po tome što je baziran na ručnom radu, odnosno ručnom oslikavanju platnenih tenisica. 

Ljudmila: Svaki kupac može nam iznijeti neku svoju ideju ili već postojeći model tenisica može prilagoditi svom ukusu bojom ili nekim drugim detaljem.

Tko je i kako došao na ideju o pokretanju takve vrste posla? Jeset li se dvoumile ili ste odmah shvatile kako bi se vaš kreativan hobi mogao razviti u pravi posao od kojega ćete zarađivati?

Ljudmila: Izrada naših ''shuzica'' počela je potpuno spontano kada smo u rujnu 2009. godine prijateljici za rođendan odlučile napraviti jedan personalizirani par oslikanih tenisica. S obzirom da je taj jedan par dobio dosta pohvala, odlučile smo to ponoviti te smo za Božić prijateljima i obitelji izradile prve modele  “shuzica”

Maja: Fotke finalnog rezultata nakon naše božićne akcije stavile smo na Facebook i dobile poprilično veliki broj pozitivnih komentara. Tako je postupno nastajalo sve više modela te je naš fan page na Facebooku u kratkom roku prikupio preko deset tisuća članova

Tko su sve članice ''Shuz.'' tima i kako ste se povezale? Na Vašoj internetskoj stranici piše da vas je četvero.

Ljudmila: ''Shuz.'' tim trenutno činimo nas dvije. Na samom početku nas je bilo čak šestero, a sve nas je povezivalo prijateljstvo i dugogodišnje zajedničko druženje. 

Maja: Na početku je sve to bilo kao jedan veliki eksperimentalni kreativni laboratorij. Svaka od nas imala je svoj modni ukus i karakter, međutim sada nam je upravo to prednost jer upravo ta različitost rezultira velikim brojem raznovrsnih modela tenisica. Kao duo se odlično nadopunjujemo, savjetujemo i funkcioniramo.

Kako je tekao put od same ideje pa do njezine realizacije? Gdje ste se informirale oko procedure otvaranja obrta?

Maja: Znanja o pokretanju obrta nismo imale previše, bila je to jedna avantura jer ipak je praksa drugačija od teorije. Ali kaže se da “tko pita, taj ne skita”  pa smo prije same finalne odluke o otvaranju obrta postavljale puno pitanja kako bismo dobile prave informacije.

Ljudmila: Bilo je tu nekoliko uzastopnih posjeta raznim institucijama, raspitivale smo se kod poznanika pravnika, kod nama znanih poduzetnika i obrtnika. Puno informacija se može naći na internetu, ali moramo priznati da previše informacija može biti poprilično zbunjujuće i kontraproduktivno.

Maja: Najviše nas je razočaralo to što u nekim institucijama možeš doživjeti nesusretljivost i vrlo hladan tretman, kada bi ti isti djelatnici trebali biti malo pristupačniji, posebice prema mladima koji tek ulaze u svijet biznisa.

Kakva je bila vaša početna investicija da biste uopće mogle pokrenuti posao? Jeste li se samostalno financirale ili vam je netko pomogao? Kakva je situacija danas?

Ljudmila: Nismo imale veliki početni kapital. U prvih par mjeseci smo uz veliki trud i rad uložile u opremu i materijale. Tu smo naravno imale sreće što je posao takvog karaktera da početni izdaci nisu bili toliko veliki. 

Maja: Danas uspijevamo živjeti od toga, ali naravno pomoć roditelja i dalje dobro dođe.

U većini Vaših oslikanih radova riječ je o popularnim Startas tenisicama. Zašto ste se odlučile baš na njih? Jeste li morale tražiti dozvolu Borova za njihovo oslikavanje i daljnju prodaju?

Maja: Iako možemo oslikati bilo koju drugu platnenu tenisicu idealnu za naše kreativno izražavanje, na Startas platnenim tenisicama najviše radimo. Radimo isključivo doradu već gotovog proizvoda, a sviđa nam se što je Startas hrvatski proizvod jer time potičemo i našu domaću proizvodnju. 

Ljudmila: S tvornicom Borovo smo u kontaktu, odnosno na našem samom početku smo ih kontaktirale i obavijestile o našem radu. Nemamo nikakvu dogovorenu suradnju iako oni nemaju ništa protiv korištenja njihova proizvoda. 

Na koji način promovirate i prodajete Vaše proizvode? Posjedujete li vlastitu trgovinu ili surađujete s drugima?

Maja: Što se tiče djelovanja i predstavljanja naših radova,  za sada se to radi isključivo putem naše internetske stranice, Facebook-a, a odnedavno i u dućanu Accesoires u Ilici 16. 

Ljudmila: Kako je dućan u vlasništvu hrvatskog poduzeća, jedna od njihovih ideja da obogate svoju ponudu je bila upravo promocija hrvatskih mladih dizajnera i njihovih proizvoda. Kontaktirali su nas, izrazili želju da bi voljeli surađivati s nama i nakon samo jednog susreta sve smo se dogovorili i već idući dan ''shuzice'' su bile u izlogu.

Već ste imale samostalnu reviju na Dreft Fashion Week-u u Zagrebu i Fashion Week-u na Rabu. Osim toga, sudjelovale ste i na Sajmu Mode mladih u Ivanić gradu, Artomatu - Božićnom sajmu u organizaciji HDLU, Fashion.hr Industriji te Da! Festivalu u organizaciji studenata arhitekture i dizajna. Koje Vam je od tih iskustava bilo najdraže te jeste li njima naučile nešto novo?

Ljudmila: Teško nam je izdvojiti jedno jer svako je bilo uistinu dragocjeno i sretne smo što smo na svakome od njih sudjelovale. Podržavamo svaki novi projekt sličnog karaktera i uvijek rado sudjelujemo.

Maja: Imati samostalnu reviju možda je bilo naizazovnije, ali i biti izlagač iskustvo je za sebe, jer ipak je potrebno osmisliti kako kreativno i dobro predstaviti svoj proizvod izgledom i dizajnom izložbenog prostora.

Radite li zajedno te radite li svaki dan? Imate li određeno radno vrijeme ili oslikavate u trenucima kreativnosti i inspiracije?

Maja: Podjele posla nema jer svaka radi što treba. Obje oslikavamo, izrađujemo nakit za ''shuzice'', komuniciramo s klijentima koji nam se javljaju, zajednički dizajniramo nove modele. Trudimo se biti organizirane i rotirati zaduženja tako da obje podjednako radimo kreativni i zabavni, ali i onaj dosadniji, administrativni dio posla.

Ljudmila: Radimo svaki radni dan od ujutro do navečer, dok vikendom ipak malo odmaramo. Tipični radni dan započinje tako da odgovaramo na mailove i upite, dok ostatak vremena oslikavamo tenisice, odlazimo u nabavku materijala i poštu te se nalazimo s klijenticama.

Koliko vremena Vam treba za pripremu jednog para tenisica? Radite li ih unaprijed prema vlastitim željama ili čekate narudžbe kupaca? 

Maja: Za izradu svakog para tenisica treba i po nekoliko sati, ovisno o zahtjevnosti modela. Kako smo krenule s oslikavanjem prije nego što smo uopće imale narudžbe, modele smo osmišljavale po našim idejama, a kasnije smo ih počele prilagođavati onome tko ih naručuje.

Ljudmila: Od početka našeg rada jedna od najprihvaćenijih je ona Wedding kolekcija. Drago nam je što se priličan broj cura odlučuje za taj malo atipičan korak na svadbi kada obuju svečane tenisice. Iako danas postoje već mnoge kopije, mi smo taj trend započele prve u Hrvatskoj.

Ciljate li uglavnom na određenu skupinu klijenata?

Ljudmila: Potrebe naše ciljane skupine su nam vrlo bliske zbog toga što je čini uglavnom ženska populacija naših godina. Dobro razumijevanje tržišta i mogućnosti korištenja društvenih mreža zaslužni su za stvaranje brenda ''Shuz.''

Maja: Zbog interaktivnosti medija kojim se služimo, da bismo predstavile naše radove, gotovo trenutačno dobivamo povratnu informaciju od ljudi kojima je naš rad zanimljiv te je odmah vidljivo koji su modeli popularniji i koji više zadovoljavaju ukus potencijalnih krajnjih potrošača.

Good Girl, Swan Lake, Lavish Lace i Romans Noir samo su neki od naziva modela koji su proizašli iz ''Shuz.'' radionice. Tko i na koji način osmišljava njihova imena?

Ljudmila: Imena su većinom trenutna inspiracija i asocijacija na određeni model. Kao i u svemu ostalome, i ovdje radimo kao tim. Za neki model se odmah odlučimo i znamo već prilikom izrade kako će se zvati dok za neke modele malo “brainstormamo” i onda odluku o imenu donesemo zajedno.

Kakavi su vam planovi za budućnost? Planirate li možda proširiti ponudu i na druge odjevne predmete?

Maja: Sve su nam opcije otvorene. Nastaviti uspješno raditi ovo što volimo je jedan od manjih ciljeva za budućnost, dok su oni veći svakako linija industrijske proizvodnje, širenje na međunarodno tržište, širenje asortimana proizvoda za djecu te oslikavanje torbi, pokretanje vlastitog dućana ili workshop-a.

Što biste poručile drugima koji također žele pokrenuti svoj posao?

Ljudmila: Nažalost nije dovoljno imati samo dobru ideju, potrebno je puno truda i rada, a uz to se još treba posložiti puno okolnosti. 

Maja: Prema našem iskustvu, ključ su u svakom pogledu inovativnost i kreativnost.

Više o modelima i ponudi popularnih ''shuzica'' možete pročitati na portalu Budi.in.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 2
Oči su ogledalo duše, a evo što otkrivaju o vašoj osobnosti
CRNE, PLAVE, SIVE...

Oči su ogledalo duše, a evo što otkrivaju o vašoj osobnosti

Iako boju očiju prvenstveno određuje količina i raspodjela pigmenta melanina, od davnina se boju očiju povezuje i s osobnošću. Otkrijte što vaše oči govore o vama...
Tamia Šeme iz Supertalenta' za 24sata: Zbog boje kože su me u konstantno pratili zaštitari...
TEŠKA PRIČA MLADE UMJETNICE

Tamia Šeme iz Supertalenta' za 24sata: Zbog boje kože su me u konstantno pratili zaštitari...

Akrobatkinja iz Slovenije izborila se za izniman zlatni gumb ‘Supertalenta’ plesom na svili, a trenira i na šipki
Iskoristite Crni petak! Božićne darove kupite čak 40% jeftinije
SUPER SAVJETI

Iskoristite Crni petak! Božićne darove kupite čak 40% jeftinije

Kad sam sve kupljeno zbrojila i analizirala, uštedjela sam 40 posto ukupnog budžeta na kupnju darova, a to je i više nego uspješan šoping, zadovoljna je naša modna i šoping savjetnica