Dobra organizacija, samopouzdan nastup te snalaženje na internetu samo su neki od alata koji jamče napredovanje u svakoj karijeri
Vještine koje vode uspjehu bez obzira na vrstu posla
Za uspjeh na poslu nije presudno koliko znate, nego jeste li sposobni (i koliko brzo možete) doći do informacija koje vam trebaju. Moderne tehnologije poput interneta i elektronske pošte nude brojne mogućnosti, od informacija i važnih brojeva telefona ljudi koji vas mogu uputiti i usmjeriti do online rječnika te enciklopedija. Ljudi koji idu ukorak s novim mogućnostima medija gube manje vremena i živaca na obavljanje posla. To ostavlja više prostora druženju s obitelji i prijateljima, usavršavanje ili opuštanje te hobiju koji potiče kreativne sposobnosti nužne za uspjeh. Za uspjeh i napredovanje u svakom poslu postoji recept koji se sastoji od svladavanja osnovnih vještina koje se na prvi pogled ne čine presudnima. Bilo da radite kućanske ili uredske poslove, ili ste većinu vremena na terenu, dobra organizacija prioriteta, novca i vremena pruža temeljne uvjete za napredovanje. Samopouzdan stav i uvjerljivo izražavanje preduvjeti su da suradnici shvate što želite reći i poslušaju vaše zamisli na sastancima ili u svakodnevnoj komunikaciji. Nasreću, govorništvo je disciplina koja se uči i može uvježbati. Ne želite li pohađati tečaj, glasnom i razgovijetnom izražavanju pomoći će pjevanje ispod tuša ili iščitavanje tekstova. Tijekom gledanja TV emisija pokušajte aktivno slušati spikere i “pokupiti” njihov način izgovora.
U pisanoj komunikaciji pravopis i dobar rječnik vam mogu spasiti obraz, a pravila o pisanju službenih e-mailova možete pronaći na internetu. Kršenje poslovnog bontona se u poslovnom svijetu ne tolerira i uništava svaku šansu za sklapanje novih poslova i napredovanje.
>> Sposobnost razlučivanja važnog od nebitnoga ključna je za učinkovito obavljanje poslova. “Prepoznati i povezati” moto je za uspjeh
>> Odlučno reći “ne” nije lako, no imajte na umu da vrijedi odbiti posao ili ideju koja vam može naštetiti ili oduzeti dragocjeno vrijeme
>> Čak i ako savjesno obavljate sav posao i imate potrebno znanje, nesigurnost može odavati dojam neznanja ili nestručnosti
STRES MOŽE "POJESTI" UGLED
Ne suočite li se sa stresom, on će naprosto “pojesti” svu vašu radnu koncentraciju, sposobnost razmišljanja i napraviti veliku štetu u poslovnoj komunikaciji. Ljudi isijavaju negativnim emocijama, poput ljutnje ili gorčine, i tako narušavaju odnos s klijentima i kolegama. Kako biste opstali u stresnoj sredini, potražite metodu opuštanja koja će vam najbolje odgovarati.
ORGANIZIRANJE FINANCIJA
Imate li osjećaj da vam novac “curi”, analizirajte i bilježite na što trošite - dobar financijski plan pomoći će vam da organizirate posao sa što manje nepotrebnih izdataka. Pronađite jeftinije alternative i zapitajte se što vam je neophodno, a na što nije nužno potrošiti novac. Uz malo discipline novčane krize se mogu izbjeći bez odricanja.