Dežurni tračer, ulizica ili lijenčina sigurno neće napredovati bez obzira na sposobnosti, švaleri mogu biti problem, a psovanje kao i ni mrgude nitko ne voli
Stereotipi na poslu: Čuvajte se opasnih 'ladica' i kategorija
Uredski ulizica, otirač, tiranin, dokoličar ili tračer samo su neke od “etiketa” koje vam kolege mogu prišiti, a koje vas itekako mogu zakočiti u napredovanju na poslu. No da biste to izbjegli, za početak je najbolje zamoliti bliskoga kolegu da vam iskreno kaže što se točno o vama priča po uredskim hodnicima. Tako ćete znati kako su vas “kategorizirali”, ali i moći razraditi plan izlaska iz tog stereotipa. Ako ste, primjerice, obilježeni kao otirač, odnosno onaj kome svi uvaljuju neželjene poslove i nikad se ne znate izboriti za sebe, vrijeme je da to odmah promijenite.
Kad vam suradnik želi dati zadatak koji vam se ne sviđa, jednostavno mu recite da vam je žao, ali da vam to nije u opisu posla, a možete ga i upitati zašto ga sam ne odradi. Također, bilo bi dobro u detalje mu početi objašnjavati što sve morate taj dan napraviti, što bi ga trebalo potaknuti da ipak prijeđe na drugu “žrtvu”. No i ako ste potpuna suprotnost otiraču, odnosno tiranin kratkog fitilja, također biste trebali promijeniti način ponašanja. Iako vas reputacija grubijana može zaštititi od potencijalnih napadača, takvim nastupom odbit ćete i one nimalo zlonamjerne, drage kolege. Zato je važno da povremeno pokažete i svoju mekšu stranu, pa se i češće nasmiješite.
Rad - lijek za tračere
Ako imate potrebu za neprestanim tračanjem na poslu, suzbite je tako da si pronađete dodatnog posla. Također, možete je i utažiti bezopasnijim razgovorom o poznatim glumcima.
Zlice treba ignorirati
Radite li s kolegom koji voli negativno govoriti o drugima ili vas optuživati za svoje pogreške, budite na posebnom oprezu. Njega možete pobijediti jedino ignoriranjem.
"Dokoličar" uvijek mulja
Ako na poslu ostavljate sve za zadnji tren i izbjegavate obveze, vjerojatno vas kolege smatraju dokoličarom i lijenčinom. No pripazite da to ne uvide i šefovi.
Izađite iz "kategorije"
Ako ne možete prestati govoriti o svojim postignućima, mislite da ste uvijek u pravu i apsolutno nikad ne griješite u poslu, vjerojatno ste među kolegama na glasu kao egomanijak i narcis. Budući da takvog suradnika rijetko tko želi u timu, za početak biste mogli tu i tamo kolegama dati koji kompliment za dobro odrađen posao.
Tek će se tad ugodnije osjećati u vašem društvu i lakše će zaboraviti vaše prijašnje “prekršaje”. No kao i narcisi, ni uredski elitisti nisu osobito popularni. To su kolege koji se uvijek druže sa šačicom posebnih odabranika, a isključuju sve ostale s uredskih kava. Takvo ponašanje može vam zatvoriti mnoga vrata, tako da je bolje tu i tamo pozvati na piće i kolege izvan kruga omiljenih suradnika.
Kočijaši nisu simpatični
Psovanje te grubi humor na poslu nisu prihvatljivi baš svima. Kočijaški rječnik i prostačke šale ipak ostavite za bliskije krugove ili, još bolje - potpuno ih eliminirajte.
Uredski par
Kolege koji nisu u seksualnoj vezi, ali ostavljaju takav dojam, također su jedan od stereotipa. Prepoznaju se po tome što koketiraju cijeli dan i dijele šale.
Švaleri mogu biti problem
Ne morate biti u vezi s kolegom da bi vas smatrali uredskim švalerom. Povremeno koketiranje ne škodi, no s kolegama se radije pokušajte povezati na temelju neutralnih tema, a ne seksa.
Trendseteri ili neuredni
Nebrigom za higijenu možete postati predmetom najokrutnijih uredskih tračeva. No osim neprestanog pojavljivanja u istoj odjeći, stereotip postajete i ako slijepo pratite modne trendove.
Šmokljan je koristan
Šmokljanov stol obično je prekriven brojnim gadgetima, a tijekom pauze najradije igra računalne igre. S takvim kolegom dobro je ostati u dobrim odnosima jer nikad ne znate kad bi vam mogao pomoći oko pokvarenog računala.
Dežurni propovjednik
Teme poput religije i politike uvijek mogu biti osjetljive jer se ne moraju svi slagati s vašim mišljenjem. Suzdržite se od “mitinga” o tome zašto je, primjerice, neka stranka bolja od druge.
Mrgude nitko ne voli
Ako uvijek kukate i širite negativnost, stvarate vrlo lošu atmosferu i ostalim zaposlenicima. Zapamtite da osobne probleme ne moraju znati baš svi, a i time djelujete neprofesionalno.