U uredu, ženska odjeća koja previše otkriva zapravo odbija muške kolege i ugrožava izglede za napredak u karijeri, pokazala je studija
Poslovna odjeća ostavlja snažan dojam na kolege
U uredu, ženska odjeća koja previše otkriva zapravo odbija muške kolege i ugrožava izglede za napredak u karijeri, pokazala je američka studija. Ispitanici su promatrali fotografije žena u različitoj poslovnoj odjeći, a zatim su morali procijeniti koje od njih izgledaju najprofesionalnije i najsimpatičnije. Većina muškaraca izabrala je diskretno odjevene žene, dok su one čija je odjeća najviše naglašavala ženske atribute proglasili najneprofesionalnijima. Osobito opasnim pokazao se dekolte.
- Grudi postaju sve veće, a odjeća sve manja, osobito na radnom mjestu. Uske haljine su u trendu, no ono što izgleda odlično na dvadesetogodišnjakinji može biti prenapadno za ženu koja se približila četrdesetoj - tvrdi američka modna savjetnica Elisabeth Squiers.
Žene koje se izazovno odijevaju također teže dobivaju posao, jer potencijalni poslodavac na osnovi prvog dojma zaključuje da nije riječ o dovoljno ozbiljnoj kandidatkinji.
Ipak, ni muški spol nije povlašten u odijevanju. Dok se tijekom velikih vrućina ženama toleriraju majice bez rukava (sve dok ne otkrivaju grudi), muškarac u takvoj odjeći zaradit će prijekorne poglede kolega, a vjerojatno i opomenu šefa. U većini ureda muškarci se ne mogu ni pomišljati na to da se pojave u kratkim hlačama, otvorenim sandalama i japankama, dok žene ne dobivaju negativne bodove za takvo odijevanje, sve dok je sveukupni dojam decentan i uredan. Sve ono što podsjeća na plažu loše prolazi u uredu, i kod muškaraca i kod žena. Iako su se pravila poslovnog odijevanja u poslijednje vrijeme prilično ublažila (traperice su nekoć bile nezamislive u uredu, a sada su sastavni dio garderobe, osobito mlađih zaposlenika), neka pravila još uvijek vrijede, čak i u najležernijim tvrtkama.
>>> Ljudi koji rade s klijentima često dobivaju precizne upute o odijevanju i stilu. No, gotovo nigdje na tetovaže i piercinge se ne gleda blagonaklono. Takve izraze individualnosti u uredu bi ipak trebalo sakriti od pogleda, osobito šefovog, savjetuju stilisti.
>>> Na razgovorima za posao još je važnije pripaziti na odijevanje jer je prvi dojam neizbrisiv. Bolje je odijenuti se preozbiljno, nego neozbiljno.
>>> Previše nakita ili preupadljivi ukrasi također nisu prikladni za poslovno okruženje, baš kao ni prenaglašena šminka. Diskrecija bolje prolazi.