E-mail manijak treba vježbati komunikaciju "uživo", ovisnik o mobitelu spremiti ga sa stola, a gotovo pola šefova kaže da gadgeti loše utječu na njihove zaposlenike
Ovisnost o gadgetima odbit će kolege, šefove i narušiti posao
Čak 42 posto šefova ističe kako gadgeti uzrokuju neprikladno ponašanje zaposlenika u njihovim tvrtkama, pokazalo je američko istraživanje.
- Iako ‘tehnološki kućni red’ nije svugdje jednak, elektronički uređaji generalno mogu narušiti ili usporiti suradnju i komunikaciju, a čak i ako imate slobodu za njihovo neograničeno korištenje, pri suradnji s kolegama pametno ih je odložiti na stranu - savjetuje Megan Slabinski iz Robert Half Technologyja, tvrtke koja je provela istraživanje.
Identificirano je nekoliko tipova tehnološko-komunikacijskih otpadnika. Jedan je od njih ovisnik o smartphoneu. Njemu je telefon uvijek (i u vrijeme pauze) pri ruci, a najzagriženiji ovisnici čak će i u vrijeme razgovora “uživo” provjeravati e-mail i odgovarati na poruke.
Takvo će ponašanje psihološki odbiti većinu sugovornika, a jedino je rješenje uvođenje samokontrole, ističu stručnjaci te savjetuju:
- Pospremite telefon; preživjet ćete i bez provjeravanja poruka tijekom 60 minuta, a mogli biste se iznenaditi koliko će vas kolege i šefovi odjednom zavoljeti. U tehnozamke se lako uloviti i u najboljoj namjeri. Tako će dežurno ometalo namjestiti mobitel na vibriranje kako ne bi ometao kolege zvonjavom.
No mobitel će ostaviti na stolu i nerijetko zaboraviti na njega pa će se okolina naslušati “skakutanja” mobitela po stolu dok je on na sastanku ili WC-u. Najbolje rješenje je držati mobitel uz sebe, a tijekom sastanaka isključiti i zvuk i vibriranje.
Komunikacija uživo za email-manijaka
Iz njegova računala “slijeva” se bujica e-mailova, a sklon je pretjeranom korištenju opcije CC: u mailu, što kao posljedicu ima “zakrčenje inboksa diljem svijeta”. Profitirat će razumnijim određivanjem prioriteta i primatelja kojima su doista namijenjeni. Također, ne mora baš sva poslovna komunikacija imati “pisani trag” - kolegu i uživo možete pitati za pomoć.
Majstor maskiranja treba odabrati mail
Istodobno rabi telefon, SMS i nekoliko e-mail adresa te nikad niste sigurni kako s njim kontaktirati niti tko vam šalje poruke. Iako nije naodmet mijenjati metode komunikacije, preskačete li cijelo vrijeme s jedne na drugu, zbunit ćete ljude i otežati suradnju. Pitajte kolege koji im način najbolje odgovara i toga se pridržavajte. Radite li s takvim “majstorom”, inzistirajte na komunikaciji samo jednim tehnokanalom.
Ovisnik o smartphoneu vrijeđa šefove a da toga nije ni svjestan
Ponašanje tipa koji ne pušta mobitel iz ruke ni tijekom razgovora sa šefom poručuje da ste nebitni - nešto ili netko važniji mogao bi se pojaviti svaki trenutak. Vrhunac nepristojnosti je slanje SMS-ova usred razgovora.
- Telefon na stolu vrlo jasno poručuje gdje je usmjerena pozornost - ističe Matthew Proman, osnivač Nacionalnog udruženja profesionalnih žena.
Uhoda bi se morao naučiti strpljenju
Rabi sve raspoložive oblike tehnološke komunikacije ne shvaćajući da njegovi hitni upiti nisu svim kolegama najvažnija stvar na svijetu. Često počinje e-mailom, a nakon što ne dobije odgovor u roku od dvije sekunde, nastavlja dodatnim mailovima ili SMS-ovima u kojima “pojašnjava” poslanu poruku. Prioritet bi trebao dati razgovorima uživo i razlučivanjem bitnog od nebitnoga, kažu stručnjaci.
Ometalo stalno “visi” na vezi
Iako mu je na mobitelu stalno uključena vibracija, dežurno ometalo ipak nema srama. Tako mu se javljanje na mobitel u zahodu pa i nasred ureda ne čini neprimjerenim. Najveća pogreška koju čini jest ta što privatne razgovore obavlja na sav glas te pritom svi moraju znati da se njegov kum sinoć opio. Ometalu se stoga preporučuje da razgovore s kumom obavi u mirnom kutku ureda.