Obavijesti

Pametna kuna

Komentari 2

Mali trikovi kojima trgovci ljude tjeraju da više troše

Mali trikovi kojima trgovci ljude tjeraju da više troše
1

Na cijenu xy,99 lipa ljudi podsvjesno 'padaju', a i više će uživati u proizvodu za koji misle da je skup

Plaćajući mlijeko 4,97 kuna, svjesno ili ne, kupac će se osjećati “prevarenim” za 7 lipa, a kupujući mlijeko koje stoji 5 kn, za čitavu kunu, tvrde psiholozi floridskog sveučilišta. Jer upravo “početna” cijena proizvoda tjera mozak hoće li razmišljati u kunama ili u lipama. Svaku cijenu um čovjeka tumači tek kao početnu ponudu. Iako cijene u trgovinama nisu podložne cjenkanju, mozak je programiran postaviti si pitanje “koliko trgovac želi izvući od mene”. Tako niti jedan kupac neće svjesno kupovati proizvode po cijeni xy,99 s namjerom kako bi uštedio, no podsvijest misli drukčije. Što koriste trgovci: dok pukom matematikom odricanjem nekoliko lipa po komadu naizgled gube, zapravo zarade višestruko. I to ne samo u prodavaonicama: proučavajući arhive agencija za prodaju nekretninama, znanstvenici su uočili kako su klijenti bitno manje spuštali cijenu koja je bila precizno određena, primjerice 494.000 dolara kupci su lakše prihvatili od okruglih, 500.000. A početna cijena kupcu stvara i predodožbu o kvaliteti. Dvije grupe ispitanika su probale isto vino. Oni koji su pili vino od 5 dolara bitno su manje uživali od onih koji su mislili da košta 45.

>> Kupuju li čekovima i karticama, ljudi će razmišljati o tome koliko imaju na računu, a ne u novčaniku. Tvrtka će možda pričekati novac, čak se odreći i kamata, ali će zato svaki kupac potrošiti znatno više no da je “ograničen” samo svojim novčanikom.

>> Previše informacija i izbora šteti kupcu baš koliko i premalo. Velika će većina ljudi “pregorjeti” i odabrati dobro rješenje, a ne najbolje. Iako, primjerice, mnoštvo tarifnih modela i mobitela kupcu daju kontrolu, zapravo ga blokiraju.

>> Trgovački centri nemaju prozore jer kupce ne žele podsjećati na doba dana. Izgube li pojam o vremenu, zadržat će se dulje i potrošiti više. A u tome pomaže i sve što kupca usporava: od besplatnih testiranja proizvoda do zrcala, radija, glazbe...

>> Logo koji je dio svakodnevice poput životinje ili auta te ime ili slogan koji je uobičajena fraza potiče ljude da se sjete tvrtke svaki put kad ugledaju ili čuju ime/logo. Tvrtka se kupcima uvlači u podsvijest pa su skloniji njihovim proizvodima.

>> Razgovor i uslužnost koja graniči s nametljivošću najstarija je tajna trgovačkog zanata. Nakon što im prodavač posveti dragocjeno vrijeme, ljudi osjećaju potrebu uzvratiti i kupiti nešto. Inače, najčešće ih peče savest jer su “iskoristili” trgovca.

>> Davanje ljudskih osobina proizvodu potiče ljude da ga doživljavaju kao prijatelja ili člana obitelji. Trik isprva rezerviran za dječje proizvode sve više ulazi i reklame za odrasle: od automobila koji namiguju i plešu do zahodskih školjki u kupnji.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 2
Nepoznati detalji uoči meča Cro  Copa i Fjodora: 'Mirko je vidio majku na grobu oca. Plakao je'
KULTNI MEČ IZ 2005.

Nepoznati detalji uoči meča Cro Copa i Fjodora: 'Mirko je vidio majku na grobu oca. Plakao je'

Poznatog najavljivača borbi pitali su koji mu je bio najdojmljiviji trenutak iz slavnih dana japanske organizacije. Nije razmišljao ni sekunde: 'Video prije borbe Cro Cop - Fjodor. Tad sam vidio Mirka kako plače'
Stipina karijera: S trona skine Werduma, plješće mu 45.000 Brazilaca, a onda čisti WC-e
FELJTON: 2. DIO

Stipina karijera: S trona skine Werduma, plješće mu 45.000 Brazilaca, a onda čisti WC-e

Stipe Miočić u jednom trenutku kuha i poslužuje kave, a u drugom nokautira Brazilca Werduma u Brazilu i na kraju za to dobije pljesak. Nakon što ga je Dos Santos izmlatio, krenuo je put prema vrhu
Hrana i recepti protiv nesanice
SUPER NAMIRNICE ZA LAKŠI SAN

Hrana i recepti protiv nesanice

Za bolji san poželjno je večerati namirnice bogate triptofanom, one koje sadrže melatonin ili potiču njegovu proizvodnju, kako bismo osigurali aminokiseline koje nas uspavljuju