Britanski psiholog dr. Petera Colletta je šoping-centre nazvao urbanom džunglom i potrošače podijelio na šest tipova životinjskog ponašanja
Kupci-gepardi kupuju sami, a žene-zebre troše satima
Žene će znatno češće impulzivno kupovati, a muškarci idu za najvećim i najkvalitetnijim proizvodom, pokazalo je najnovije australsko istraživanje. Ista studija je otkrila kako većina Australaca potroši više od planiranog, a čak tri petine Australki je priznalo kako izgube kontrolu dok šopingiraju. To potvrđuje i teorija britanskog psihologa dr. Petera Colletta, koji je šoping-centre nazvao urbanom džunglom i pritom potrošače podijelio na šest tipova životinjskog ponašanja. Energični kupci - lavovi progone predmet žudnje živahno i uvijek u čoporu, tj. društvu drugih ljudi. Slijede ih kupci majmuni koji se obrušavaju na plijen bez obzira na to jesu li ga htjeli kupiti ili ne. Oni ulaze u kategoriju iracionalno-impulzivnih potrošača. Gepardi u pravilu love sami i čine to brzo, pa skupinu kupaca geparda najčešće čine muškarci koji kupuju sami, i to što je brže moguće.
Skupinu zebra najčešće čine žene jer vole kupovati u društvu te su u stanju sate i sate provesti u svojoj omiljenoj zabavi. Pritom ne vodeći računa koliko su potrošile.
>>> Veprovi su štedljivi, a slonovi su najrazumniji
Kupci veprovi praktični su i štedljivi te se njihova kupnja svodi na potjere za sniženjima. Najrazumnija i najmanja skupina kupaca su slonovi - oni nikad ne ulaze u šoping-centre bez popisa i jasne namjere što će kupiti.
>>> Obuzdajte šoping-nagon
Ugledate li nešto što je oku primamljivo, dobro promislite želite li ili trebate tu stvar. Ako je ona samo predmet vaše želje, a ne stvarne potrebe, natjerajte se da barem malo pričekate s kupnjom. U suprotnom potrošit ćete novac na nešto što vam uopće ne treba i dopustiti da vas pobijedi neobuzdani šoping- nagon, savjetuju stručnjaci kupcima koji pate od suludog šopingiranja.
>>> Zadovoljstvo potiče razum
Najbolji primjer racionalne kupnje je nositi sa sobom popis i strogo ga se držati. Racionalnom kupovanju će pomoći i tjedni budžet koji se ne smije premašiti. Razumu pri kupnji također pridonosi i uspoređivanje cijena koje potrošača štiti od osjećaja prevare - zašto bih prošao skuplje ako mogu proći jeftinije? Osjećaj pametne šoping-zadovoljštine potiče na daljnje mudro kupovanje i trošenje.
>>> Marke žive na staroj slavi
Nikad ne kupujte najnoviju elektroničku i računalnu opremu jer ćete platiti znatno više no da ste samo malo pričekali. I ne vjerujte brandiranim stvarima bezuvjetno jer danas se mnoge tvornice poznatih marki nalaze u zemljama gdje kontrola kvalitete nije na visini. Veliki broj marki koje su prije predstavljale kvalitetu danas živi na staroj slavi.