Žustre rasprave iz zaposlenika izvlače srčanost i ideje, a istovremeno ih i motiviraju. Ipak, riječ moraju voditi argumenti da bi svi bili zadovoljni
Konflikti na poslu mogu imati i puno dobrih strana
Da bi se ljudi vezali uz tvrtku u kojoj rade i dali sve od sebe neophodan je strastven i inspirativan šef. Te kvalitete jednako su važne kao i njegov naporan rad te predanost, tvrde stručnjaci s britanskog Kingsley Sveučilišta koji su nedavno s Odjelom za ljudske resurse proveli opsežno istraživanje o utjecaju temperamenta na radnu učinkovitost. Strastveni šefovi nerijetko su veliki kreativci koji potiču kvalitetne, argumentirane rasprave kako bi ohrabrili zaposlenike na iznošenje svojih viđenja te tako dobili ono najbolje iz njih. Argumentirane rasprave često će prijeći crtu pristojnosti te odvesti u nadglasavanje i žestoku borbu u obrani svojih stavova, a to je, pokazuje studija, upravo ono što ljude inspirira, uči, motivira, a na kraju rezultira kreativnim rješenjima.
- Voditelji trebaju potaknuti i emocionalnu stranu zaposlenika, a ne samo racionalnu - predlaže direktorica Kingsleyva Centra za istraživanje Katie Truss. Žustre polemike svima daju priliku da u prijateljskom ozračju pokažu što hoće, znaju i mogu. Pokažu li pak nadređeni zadovoljstvo time i pohvale ih zbog rezultata, ljudi će se vezati za posao te tako biti puno odaniji i korisniji tvrtki.
STRAST ZAPOSLENIKA NE SMIJE SE ZAPOSTAVITI
Ako ljudi na svom radnom mjestu mogu zadovoljiti većinu svojih profesionalnih potreba, zavoljet će tvrtku, bolje se angažirati te je češće i promovirati. Zato je važno, smatra poslovni savjetnik Mike Emmott, da se ljude neprestano podsjeća koliko se njihov rad cijeni i koliko vrijede tvrtki. Upravo ta strast prema poslu je nužna za dobro poslovanje i ne smije se zaboraviti.
OTVORENI KONFLIKT JASNIJE PREGOVARA
Mnogi problemi i nesporazumi bi se riješili upravo kvalitetnom svađom, izjavila je većina voditelja odjela za ljudske resurse u Kanadi prilikom anonimnog istraživanja. Ljudi kroz otvoreni konflikt jasnije iznose informacije te se tako bolje razumiju, objasnili su voditelji, a nerijetko takva ponašanja vode do poboljšanja rada tima, inovativnijih rješenja problema te veće motivacije.
UPRAVLJANJE KONFLIKTIMA MORA SE DOBRO NAUČITI
Konflikti imaju svoje dobre i loše strane. Prihvati li neka organizacija konflikt kao način poboljšanja rada, tada svakako treba uložiti vrijeme u trening zaposlenika kroz koji bi se naučili nositi s različitim gledištima iste situacije, osobnostima i načinima rada. Vještina učinkovitog upravljanja konfliktima posebno je važna voditeljima sektora.
POZITIVNO USMJERITI TEMPERAMENTNOST
Strast je energija koja nas potiče, neke na pozitivan, neke na negativan način. Ponekad ta strast ima cilj, tjera nas da se trudimo i poboljšavamo i ispunjava nam dan. No ponekad, zbog strasti prema poslu, može rezultirati ponižavanjem drugih, tračanjem i neugodnošću. Kakav god uzrok ta strast imala, treba ju pozitivno usmjeriti.
POSLOVNA STRAST MORA IMATI SVOJ CILJ
Zapitajte se kakve je naravi vaša strastvenost prema karijeri, radnom mjestu, poslu. Jer, samo zato što vas vodi struja emocija ne znači da ste automatski postigli cilj, ako ga uopće imate. Da bi ta strast bila produktivna, ona se mora za nešto boriti, imati svrhu i iskrenu želju za njenim ostvarenjem. Pri tome, ne treba gaziti druge.