Da biste bili što uvjerljiviji, saznajte koje su činjenice zaista bitne jer ako ideju potkrijepite zanimljivim informacijama, vjerojatno ćete ju uspjeti prezentirati drugima
Govorite li jezikom klijenta, on će lakše čuti vašu zamisao
Kako bi drugi zaista čuli vaše ideje, prvo morate upoznati one kojima ih želite prodati. Uživite se u ulogu antropologa i otkrijte što vaši šefovi i klijenti cijene te kakva su njihova stajališta o vama važnoj temi. Čitajte njihove blogove ili internetske stranice te promatrajte i uočavajte na što reagiraju kako biste što bolje oblikovali ideju i prilagodili je njihovoj perspektivi.
Jer kad je riječ o ozbiljnim projektima poput novog proizvoda ili programa, zaposlenici uvijek traže istomišljenike za suradnju. No kako u potpunosti ne biste odstupili od svoje početne ideje, branite je argumentima. Da biste bili što uvjerljiviji, saznajte koje su činjenice zaista bitne jer ako ideju potkrijepite zanimljivim informacijama, vjerojatno ćete uspjeti.
A zauzmete li od početka čvrst stav, strašću ćete osvojiti i najzahtjevnije klijente te pridobiti njihovo povjerenje. Vidite li da vam povjerenje i prijateljstvo mogu pomoći da se razmotre vaše ideje, poradite i na privatnim odnosima s kolegama.
Strastveni radnici “prodaju” svoje ideje
Objasnite li suradnicima ideju tako da vide da ste zaljubljeni u nju, radije nego da ste u pravu, možda se i kolege i šefovi zaljube u nju. Biti strastven znači pokazati jasni u svom pristupu ideji, a pritom govorite iskreno, jasno i znatiželjno.
Ideja se bolje pamti kroz priču
Vole li vaši kolege brojke ili dobre grafikone, predstavite im ideju u odgovarajućem programu. Još bolje, pokušajte ideju ispričati kroz priču i činjenice jer će je tako sigurno zapamtiti.
Interesi tvrtke ispred vlastitih
Kad zaposlenici bolje razumiju rizike, mane i mogućnosti, od zagovaratelja određenih ideja postaju zagovaratelji tvrtkinih interesa. Što su projekti i zadaci kompliciraniji, to zahtijevaju više iscrpnijeg i detaljnijeg razmišljanja.
Put do uspjeha
Za učinkovito “primanje” ideja i njihovo ostvarivanje ključno je prepoznati kontekst, isplanirati pristup i prilagoditi stil.
Uzaludno bacanje ideja
Danas sve manje zaposlenika raspravlja o strategijama pa mnogi pribjegavaju agresivnom pristupu “ispaljivanja” ideja.
Kutak za meditaciju: Iz knjiga izviru dobre emocije
Nevjerojatno koliko dobra knjiga ili dobar film može podignuti čovjeka. Možda bismo trebali otići u knjižnicu i potražiti neku dobru knjigu ili odvesti dragu osobu u kino i pogledati s njom dobar film. Takve stvari mogu otvoriti u nama dobre misli i emocije koje izgrađuju čovjeka za bolji život. Mogu nam otvoriti nove spoznaje ili nove ideje koje će nam pomoći u svakodnevnom življenju i dati poticaj za izgradnju boljih međuljudskih odnosa. Dobra knjiga ili film uvijek mogu biti poticaj da se trgnemo iz svakodnevice i otvorimo novim životnim pothvatima.
Luka Balvan (s CD-a “Melem: Meditacije Lukine motivacije”)
Na Pametnakuna.hr pročitajte zašto neki ljudi uspiju u businessu, a neki ne!