Opreza nikad dosta: Barem dvaput prekontrolirajte svaki e-mail, a u poslovnom dopisivanju nema mjesta tračanju, ljutnji ili slengu. Pripazite i na pismenost
E-mail bonton: Provjeri greške i izbjegavaj sleng te tračeve
Primatelja uvijek stavljajte na kraju - i to nakon što ste pregledali naslov i sadržaj. Tako ćete smanjiti rizik da link na šaljivu snimku majmuna pošaljete šefu i sličnu krivo poslanu e -poštu. Također, ako ste uzrujani, nikad nemojte slati “ljutiti” e-mail. Radije pričekajte da se malo smirite pa tek onda odgovorite ili riješite to usmenim putem.
Osim toga, strogo je zabranjeno i ogovaranje jer je vrlo vjerojatno da će vam se obiti o glavu. Bonton elektronske pošte zahtijeva i da nikad ne pišete sve riječi velikim slovima jer će tako izgledati kao da vičete. S druge strane, nedostatak interpunkcije ili pisanja svih riječi malim slovima ostavlja dojam aljkavosti i nepismenosti.
Nemojte ni prosljeđivati tuđe mailove bez vlastita, pa makar i vrlo kratka komentara jer biste mogli djelovati nepristojno. Na kraju obvezno završite pozdravom i zahvalite se unaprijed ako tražite neku informaciju. Bilo bi dobro i da vam potpis uključuje osobne podatke poput telefonskog broja ili adrese te radno mjesto i naziv tvrtke.
Pravilo pet minuta pokazuje treba li uopće slati mail
- Naslov maila ne mora biti kratak - važnije je da je jasan i konkretan.
- Počnite ga pozdravom i odmah u prvom odlomku napišite ono što vas zanima.
- Iako je riječ o poslovnoj komunikaciji, nemojte biti hladni i suzdržani, zadržite pristojan i srdačan ton.
- Ne koristite sleng, ironiju, sarkazam, skraćenice jer ćete djelovati vrlo neprofesionalno.
- Dobro provjerite da nemate tipfelera te pravopisnih i gramatičkih pogrešaka.
- Nemojte slati grupni mail, osim ako se njegov sadržaj doista ne tiče svih nabrojenih; inače ćete im samo zatrpati inbox.
- Ako vam treba više od pet minuta da sastavite e-mail, radije telefonski javite kolegi ili šefu što trebate.