Ne želite mijenjati dosadašnji broj? Saznajte kakav je postupak procedure ako odlučite prijeći iz jedne mreže k drugom telefonskom operateru bez promjene broja
Doznajte kako promijeniti operatera i zadržati stari broj!
Svatko tko je jednom odlučio kupiti mobilni uređaj, morao se odlučiti i za željenog operatera. Ako zbog raznih ponuda i povoljnih akcija poželite prijeći na drugog operatera, odnosno na drugu mrežu, to možete učiniti u vrlo jednostavnim uvjetima.
Sukladno svojim potrebama i navikama ili povoljnijim ponudama drugog operatera, možete prijeći na drugu mrežu, a da pritom zadržite isti dotadašnji broj. Procedura prenosivosti broja određena je Pravilnikom o prenosivosti broja, a mi vam donosimo upute o tome kako promijeniti operatora i zadržati dosadašnji broj.
Procedura prijenosa broja
Ako želite prenijeti broj na drugu mrežu, prije svega trebate podmiriti dugovanja za obavljene elektroničke komunikacijske usluge u mreži davatelja broja, osim u slučaju osporavanja računa pred nadležnim institucijama. Sve do trenutka prijenosa broja u mrežu primatelja broja, dužni ste plaćati korištene elektroničke komunikacijske usluge davatelju broja. Nakon toga trebate operatoru kod kojeg želite prijeći podnijeti zahtjev za prijenos broja te zahtjev za zasnivanje pretplatničkog odnosa ili otvaranje korisničkog zapisa.
Postupak provjere mogućnosti prijenosa broja i pripreme mreže za prijenos broja ne može trajati duže od pet radnih dana od dana kada je davatelj broja zaprimio zahtjev te je obvezan u roku od tri radna dana od dana zaprimanja zahtjeva odgovoriti primatelju broja jesu li ispunjeni svi preduvjeti utvrđeni Pravilnikom o prenosivosti broja, bez obzira je li zahtjev prihvaćen, odgođen ili odbijen.
Nemogućnost prijenosa broja u drugu mrežu
U slučaju da se vaš zatraženi broj ne može prenijeti ili u slučaju da će doći do kašnjenja u prijenosu zatraženog broja, davatelj broja vas treba o razlozima nemogućnosti ili kašnjenja prijenosa broja u roku od najviše tri radna dana od dana primitka zahtjeva detaljno obavijestiti pisanim ili elektroničkim putem.
Postoje mnogi razlozi nemogućnosti prijenosa broja. Neki od njih su sljedeći:
- pogrešno ispunjen Zahtjev za prijenos broja
- ako se zatraženi broj već nalazi u postupku prijenosa, odnosno u slučaju postojanja ranije predanog zahtjeva za prijenos istog broja
- ako je pretplatnički broj za koji se traži prijenos, privremeno ili trajno isključen iz elektroničke komunikacijske mreže davatelja broja.
Provjerite status prijenosa vašega broja
Ako ugovorom o zasnivanju pretplatničkog odnosa nije utvrđeno drukčije, nakon što je uspješno proveden prijenos broja, ne možete ponovno zatražiti prijenos broja u razdoblju kraćem od tri mjeseca od dana prijenosa broja.
Putem registracije na internetske stranice Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) možete provjeriti status prijenosa vašeg broja telefona te mrežu u kojoj se neki broj trenutno nalazi. Tako ne morate raditi uvid u baze svakog pojedinog operatora već se na jednom mjestu možete brzo i jednostavno informirati o broju, odnosno u kojoj mreži se trenutno nalazi.