Povodom nedavno održanog 14. po redu Business cafea s temom "Obiteljski biznis", prenosimo vam iskustva poduzetnika predstavljenih u sklopu događaja
3 primjera kako uspješno spojiti privatni i poslovni život
"Koncept je vrlo jednostavan. Od početka smo željeli da sve bude hrvatsko. U wine baru se nalaze hrvatska vina obalnog pojasa jer vjerujemo da ako si na obali, trebaš kušati obalna. Osobno nemamo ništa protiv Graševine i ostalih kontinentalnih sorti, ali šteta je da se zanemaruju brojna vina iz slabije razvijenih dalmatinskih vinskih regija. Concept store je dodatak ponudi koji prezentira sve one domaće dizajnerske proizvode koji su nama zanimljivi i za koje želimo da ih i drugi upoznaju. U interesu nam je lokalno održivi razvoj pa ako radimo na nekoj lokaciji želimo raditi s ljudima iz tog područja i za ljude s tog područja", objasnili su Vedran Gulin i Nikola Krasić, autori wine bar & concept storea Vino & ino u razgovoru za portal Gastro.hr, čije iskustvo prenosimo povodom nedavno održanog 14. po redu Business cafea s temom "Obiteljski biznis".
Šibenčani Nikola Krasić i Vedran Gulin odlučili su rodnom gradu podariti lokaciju koja će u prvi plan gurnuti hrvatski proizvod. Prvi su put počeli raditi nešto s vinom postavljajući štand Vino & Ino u sklopu festivala Gričevanje gledajući na to kao svojevrstan test prije kretanja u nešto ozbiljnije. Vedran je htio otvoriti trgovinu s hrvatskim dizajnerskim proizvodima, a Nikola vinoteku te su odlučili sljubiti te dvije ideje u, netipičan za Hrvatsku, produkt wine bara i concept storea.
Osim Nikole Krasića, na Business cafeu svoje ideje i planove izložili su i Kata Barišić koja sa svojom sestrom Ivanom vodi portal poklonime.hr, te bračni par Pavle i Mirela Švaić, koji su svoj hobi pretvorili u posao i tako je nastao OPG Švaić. Poklonime.hr je jedinstveni web shop za iskustvene i personalizirane darove, koji je Kata Barišić pokrenula izgubivši posao uslijed recesije, dok su pokretači OPG-a Švaić u svoj posao uključili i svoje roditelje, a kupce su osvojili sirupom od bazge.
Spontane ideje i istraživanje tržišta
"Sve je nastalo iz hobija i ljubavi prema samoniklom bilju i gljivama", objasnili su Pavle i Mirela Švaić, proizvođači napitka od bazge. Taj domaći napitak, napravljen prema narodnoj recepturi Pavlovih baka iz Podravine i Dalmatinske zagore nastaje od plodova ubranih u šumama Posavine, Like i Gorskoga kotara po principima fair-trade trgovine. "Ideja je nastala – tijekom vožnje u automobilu. Tako smo svoju strast i hobi unovčili u posao od kojeg većinom živimo", objašnjavaju. I njihovi roditelji su, kažu, bili za akciju. Tako je Mirelin otac pomogao u izradi strojeva. Razgovor s njima možete pročitati u Večernjem listu.
"Ideju smo razrađivali dvije godine. Osim što smo željeli opipati puls domaćih kupaca i proučiti iskustva stranog tržišta, obišli smo i dobavljače i na vlastitoj koži iskušali sve, od letenja, ronjenja, skijanja, kako bismo se osobno uvjerili u to što ćemo to ponuditi kupcima", objasnila je Kata Barišić, vlasnica stranice Poklonime.hr.
Svi su s prisutnima podijelili priču kako su pokrenuli i uspjeli u recesiji, kako je to miješati privatni i poslovni život i koji su dodatni izazovi vođenja obiteljskog posla. Business cafe predstavlja organizirana druženja malih poduzetnika i onih koji to uskoro planiraju postati s ciljem razmjene informacija, dijeljenja poduzetničkih iskustava, međusobne motivacije i ohrabrivanja na pokretanje vlastitog posla.