U vrijeme kad je teško doći do posla, većina ljudi ni ne razmišlja o tome kako započeti svoj posao. Većina misli da trebaju imati nešto veliko i njima nedostižno, a to uopće nije tako
Ove hobije možete pretvoriti u novac - šoping, šetnju i pisanje
Svi smo čitali o ljudima koji su svoje hobije pretvorili u velike kompanije. Isti kažu da na taj način nisu radili ni jedan dan u životu, jer njihov rad je njihov hobi, nešto što ih veseli i što im stvara zadovoljstvo. Budući da nismo svi završili za programere i ne dizajniramo robote budućnosti u slobodno vrijeme, a voljeli bismo nešto zaraditi sa strane (ili kao glavni prihod), evo par ideja kako hobije i aktivnosti pretvoriti u posao.
1. Shopping
Vjerovali ili ne, kod nas još uvijek veliki broj ljudi se boji kupovati preko Amazona ili Ebay i tu se otvara lijepa niša za zaradu. Ako već većinu vremena provodite provjeravajući što se nudi na tim i sličnim portalima, imate otvoren PayPal ili neku drugu inačicu online plaćanja, zašto ne biste ponudili svojim prijateljima i poznanicima da vi kupujete za njih?
![Online shopping](https://img.24sata.hr/E9lxDZYzfhvY8-6CCuojUbxWsWY=/622x0/smart/media/images/2017-05/dreamstime_xl_51465695.jpg)
Odlučite se koliku naknadu za tu uslugu želite dobivati i start!
2. Šetač pasa
Ovakav tip zarade je u Americi aktivan već desetljećima, školarci si zarađuju lijepi džeparac šetajući pse iz susjedstva. Ako volite biti na svježem zraku i/ili imate svog ljubimca kojeg već šećete 3 puta dnevno, zašto ne biste ovom rekreacijom i zaradili?
![](https://img.24sata.hr/IahPYlD5LagZkLFbN4aDSwmbrq4=/622x0/smart/media/images/2016-39/hodanje_48277407_l.jpg)
Ima puno vlasnika pasa koji rade do kasno navečer i teško im je voditi pse u šetnju, a to je aktivnost koja je svima prijeko potrebna. Napišite oglas u Wordu, isprintajte ga i oblijepite susjedstvo. Pripazite da cijena nije visoka i mogli biste lijepo zaradi mjesečno šećući npr. tri susjedna psa.
3. Grammar Nazi (lektor)
Ako vas oduvijek bodu u oko gramatičke greške i s guštom podcrtavate u novinama koliko grešaka novinar ima u članku, za vas je idealan posao ponuditi usluge lektoriranja. Kome? Možda bi najbolje bilo studentima. Zašto? Jer studenti su idealni target market za ovakav posao.
![anonimno](https://img.24sata.hr/lVIoCuFdqceNdjLJ_Bb191CaEMY=/622x0/smart/media/images/src/20080832/114193.jpg)
Pišu mnogo radova, uglavnom su dosta opterećeni i gramatika im je zadnja na pameti, ali kad se rad ocjenjuje - gleda se sve. Ponudite svoje usluge na oglasnicima/portalima/Facebook grupama za koje vidite da prate studenti. Ili možete napisati oglas i staviti na oglasnu ploču nekog, ili više, fakulteta. Nemojte dati previsoku cijenu, radije u početku dajte niži spektar cijena da naučite svoje buduće "klijente" da se na vas mogu osloniti, a da neće spiskati sav novac.
4. Stvaranje DIY videa
Na Internetu ima stotine uputa kako se nešto radi, po novom se sve može napraviti kod kuće i uopće nije jasno zašto išta kupovati. Kad bi to bilo tako jednostavno ili kad bi imali toliko slobodnog vremena, svi bi doma radili svoje kuglice za bor ili detox pića.
![](https://img.24sata.hr/EDSbZnBqt5vQ_TO_vy4qP178Rcw=/622x0/smart/media/images/2017-05/dreamstime_xl_78756649.jpg)
Uzmite si par sati, izaberite neki DIY tutorial i probajte ga sami napraviti. S mobitelom snimajte napredak i kad završite snimku možete montirati putem mnogobrojnih online besplatnih programa. Uz snimku dodajte opis što i kako ste radili te vašu ocjenu projekta.
Kako zaraditi? Za ovakav pothvat treba vremena i strpljenja. Najbolje je snimke dizati na svoj YouTube kanal i s vremenom ćete imati uvid što se najviše gleda, a prema tome se možete orijentirati na projekte koje publika zanima.
5. Profesionalni organizator
Sve više se piše da razni biznisi, ali i sami ljudi, gube previše vremena i novaca jer su neuredni i neorganizirani. Kreativni kaos je postala lijepa izlika za izbjegavanje pripreme posla, zadataka za slijedeći dan i sličnog. Ako ste po prirodi osoba koja živi po "rasporedu" i poznati Vam se dive "kako sve to stignete", ovo je idealan posao za Vas.
![](https://img.24sata.hr/YHcXM6T2_rU128JncVbWo8To_UE=/622x0/smart/media/images/2017-05/dreamstime_xl_60439219.jpg)
Najteže s ovakvim poslovima je kako krenuti. Možda najbolja opcija bi bila početi pisati blog s case studyjima, uzmite neku struku, npr. stolarija, provjerite sve elemente posla koji utječu na isporuku proizvoda i optimalno ih posložite za rok od mjesec dana. Napišite case study s timelineom, objavite na blogu i podijelite sa svim poznatima putem društvenih mreža, ali i ovako u razgovoru. Trebat će neko vrijeme da dođete do prvog klijenta, i u pravilu, to neće biti veliki klijent, ali s vremenom nikad ne znate.