U vrijeme kada u medijima prevladavaju vijesti vezane uz pad ekonomije nedavno objavljeno istraživanje MasterIndex donosi iznenađujuće rezultate
Ove godine će svaki četvrti građanin ići na skijanje?
U vrijeme kada u medijima prevladavaju vijesti vezane uz pad ekonomije, blokade, nezaposlenost i slično, nedavno objavljeno istraživanje MasterIndex agencije za istraživanje tržišta GfK i MasterCarda donosi zanimljive rezultate. Naime, prema istraživanju, nešto više od četvrtine građana planira otputovati u inozemstvo tijekom blagdana. Točnije, radi se o 28% građana koji su u istraživanju provedenom u rujnu i listopadu naveli kako namjeravaju provesti dio blagdana posjećujući europske gradove ili skijajući.
Najviše anketiranih namjerava posjetiti prijatelje, obitelj ili obaviti kupnju u inozemstvu, a pritom idu u Italiju, Njemačku ili BiH, a plaćati će putovanje u gotovini. Zanimljivo je kako 70 posto građana ne koristi kartice u inozemstvu iako ih nosi sa sobom.
Pad potrošnje
Manji pad potrošnje bilježi se u internetskoj kupnji, gdje je broj kupaca pao sa 79 posto u travnju na trenutačnih 74 posto, ali je polovica online kupaca ipak bila aktivna u posljednjih mjesec dana. Najčešće troše na odjeću, obuću i modne dodatke (39 posto), a kupci su većinom žene i mlađa populacija do 30 godina, prenosi Večernji.hr.
Na drugom mjestu online kupnje su elektronički uređaji i bijela tehnika (36 posto) koju najviše kupuju muškarci stariji od 30 godina, mahom iz Slavonije i Like, Korduna i Banovine. Softveri i internetske igrice najzanimljiviji su muškarcima s većim prihodima, kulturni servisi, poput kupnje ulaznica, najpopularniji su među Zagrepčanima s većim prihodima, dok se u Dalmaciji internetom najviše rezerviraju avionski letovi.
Najčešće koriste PayPal, dok pada učestalost korištenja internet bankarstva. Ukupno 60 posto ispitanika vjeruje da je internetska kupnja sigurna, a strane internet trgovine još su uvijek popularnije od domaćih. Ipak, tendencija za kupnju u domaćim virtualnim dućanima porasla je s 29 posto na 35 posto. Glavnom prednošću internetskog šopinga 45 posto ispitanika smatra komociju kupnje iz vlastitog doma.