Želite li postati dobar lider, šef, zaposlenik ili jednostavno prijatelj, jedna od najbitnijih stvari koju morate savladati je vještina komuniciranja...
Naučite od najboljih: Donosimo 7 tajni uspješne komunikacije
Dakako, svi mi komuniciramo, na ovaj ili onaj način, u gotovo svakom trenutku. No, dobro komunicirati – na tome se mora raditi i ta se vještina mora 'brusiti' godinama, pa i desetljećima.
Taj će proces kod svake osobe izgledati drugačije, a ovo su samo neke od smjernica koji bi vam u tome mogle itekako pomoći.
1. Spustite se na osobnu razinu
Korporacijski rječnik (pre)često se svodi na hrpu floskula i izraza koje ljudi 'pokupe' na seminarima upitne kvalitete. Umjesto da pridonesu kvaliteti komunikacije, oni je najčešće razvodnjavaju. S ljudima oko sebe komunicirajte kao s ljudskim bićima, fokusirajte se na dijalog, a ne monolog.
Postoji velika istina u aksiomu, piše Forbes, da 'ljude neće biti briga koliko znate sve dok ne saznaju koliko vam je stalo'. Što je komunikacija osobnija, a manje hladna i korporativna, to će biti uspješnija. Ukoliko sa ljudima oko sebe ne izgradite dobre odnose, nikada nećete moći sa sigurnošću znati što im je na pameti, sve dok već ne bude prekasno.
2. Budite jasni
Nikada nemojte biti dvosmisleni i naučite komunicirati s jasnoćom. Jednostavnost i preciznost uvijek imaju prednost pred kompliciranim pojmovima i konstrukcijama. Ukoliko nešto ne možete objasniti toliko jednostavno da vas može razumjeti i dijete, onda ni sami dovoljno dobro ne razumijete ono o čemu pričate, izjavio je prije nekoliko desetljeća Albert Einstein.
Vrijeme je naime jedna od najvrjednijih stvari koje imate u životu i zaista nema smisla da ga i sebi i drugima trošite samo zato jer niste bili dovoljno jasni.
3. Budite ponizni
Autor Mike Myatt savjetuje da u svaki odnos ulazite ponizno i usredotočite se na ono čime vi možete pridonijeti, a ne na ono što možete primiti. Kada se namjerno fokusirate na želje i potrebe druge osobe, navodi Myatt, o njima ćete naučiti više nego što bi ikada mogli usredotočeni na same sebe.
- Najbolji su komunikatori ljudi koji su osim u učenju i prikupljanju informacija dobri i u transferu ideja, inspiriranju i širenju vizije, zaključuje Myatt.
4. Imajte otvoren um
Sigurno i sami znate koliko je teško komunicirati s ljudima čiji su stavovi toliko kruti da ih u njihovu neispravnost ne bi mogli uvjeriti ni ponajveći umovi svijeta. Zatvorenost uma stoga je jedna od najgorih odlika koju možete imati ne samo u komuniciranju s drugima, već i u životu općenito. Naime, otvorenost uma često je presudan faktor za nove prilike, a zatvorenost prema novome fatalna je da dobre odnose.
Mišljenja i stavovi nisu bitni, bitno je da o njima možete raspravljati otvorena uma i – učiti, navodi Forbes.
5. Slušajte
Istinski lideri ne naređuju, oni slušaju, slušaju i - slušaju. Naime, monolozi i lekcije nikada ne mogu polučiti rezultate kakve može polučiti smisleni dijalog i rasprava. Pitajte ljude za mišljenje o svemu i budite iskreni u svojem interesu. Ne pitajte ih tek 'reda radi'. Oni će se tako bolje osjećati, a vi ćete sigurno naučiti nešto što dotad niste znali.
6. Ego zamijenite empatijom
Ego je jedan od najvećih neprijatelja koje imate, a on se posebno snažno manifestira u odnosu s drugima.
- Oduvijek sam savjetovao liderima da egu ne daju da ispisuje čekove koje njihov talent ne može isplatiti. Stvari se počnu događati kada komuniciramo s brižnošću i empatijom, a ne arogancijom i prenapuhanim egom. Empatični komunikatori pokazuju razinu autentičnosti i transparentnosti koja nije prisutna kod ljudi koji komuniciraju kroz pažljivo osmišljenu fasadu koju je podigao njihv vrlo ranjivi ego, piše Mike Myatt u svojim savjetima za što učinkovitiju komunikaciju.
7. Kada govorite, znajte o čemu govorite
Ukoliko niste stručnjak u polju o kojem govorite, zašto bi vas itko uopće slušao i posvetio vam dragocjeno vrijeme? Uspješni i pametni ljudi jednostavno nemaju vremena slušati ljude koji nemaju ništa čime bi mogli obogatiti razgovor ili situaciju, a doslovno se 'guraju' u raspravu tek kako bi čuli vlastiti glas i zvučali pametno. Odlika inteligentne osobe je, kao što smo već nekoliko puta naglasili – da sluša. Ljudi koji su jaki tek na riječima možda će neko vrijeme i uspjeti impresionirati nadređene, podređene ili poznanike, no to će biti kratkoga vijeka.