Obavijesti

News

Komentari 11

ORaH: Nastavnici su svedeni na razinu običnih činovnika...

ORaH: Nastavnici su svedeni na razinu običnih činovnika...
1

'Pozivamo sve nastavnike i nastavnice u Republici Hrvatskoj da podrže ORaH-ov dugoročni projekt održivog obrazovanja kao ključnog ulaganja u budućnost društva'

ORaH se oglasio priopćenjem o stanju  nastavničke profesije u Hrvatskoj.

Priopćenje, koje prenosimo u cijelosti, potpisuje Ivan Buljan, član Predsjedništva ORaH-a:

Nedavni štrajk prosvjetnih djelatnika pokazuje izuzetno nezavidan statu s kojeg nastavnička profesija ima u Hrvatskoj. S jedne strane, država zadržava pravo da odlučuje o povećanju i smanjenju plaće prosvjetnih djelatnika/ica, određuje opseg rada nastavnika i donosi promjene u pravima i obvezama nastavničkog kadra. Dosadašnje vlade su si davale za pravo da mijenjaju obrazovnu strukturu prema vlastitom nahođenju obećavajući „modernizaciju“ i „reformu“ školstva, bolje uvjete rada, besplatne udžbenike, novi kurikulum. U svim situacijama, nastavnike kao stručnjake koji se obrazovanjem bave u praksi, nitko nije pitao za stvarno stanje u školama. S druge strane, smjene vladajućih koalicija pokazale su da su sva obećanja i izjave o poboljšanju obrazovnog sektora bile paušalne i usmjerene prikupljanju jeftinih političkih bodova.  

Nastavnički kadar u osnovnoj i srednjoj školi je godinama dobivao nove planove i programe, nacionalne okvirne kurikulume i druge naputke kojih su se nastavnici morali pridržavati, ali nikad nisu dobili potrebne resurse kojima bi u stvarnosti bili u mogućnosti unaprijediti vlastitu nastavu i kreirati kvalitetan nastavni proces. Nažalost, nastavnici su danas svedeni na razinu običnih činovnika i izvršitelja niza zadataka, a ne kreativnih pojedinaca koji stvaraju nastavni proces.

ORaH, kao stranka utemeljena na ideji i praksi održivog razvoja, obrazovni sektor opisuje pomoću sintagme „ulaganje u budućnost“ kojim se stvaraju generacije za održivo društvo. Zbog važnosti obrazovnog sektora, ORaH je svoju obrazovnu politiku javno predstavio prošle godine u rujnu 2014. što je jedna od prvih javnih politika stranke u kojem je cijeli strateški prioritet posvećen nastavničkom kadru, a koji posebno uključuje dva cilja.

Prvi je uspostava mreže razvojnih centara predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja koja je usmjerena prije svega na stvaranje novih kadrova u obrazovnom sustavu. Ideja je da svi studenti/studentice nastavničkih studija tijekom školovanja budu uključeni u višegodišnju praksu nastave što bi se ostvarilo kroz uspostavu suradnje između dječjih vrtića i škola s visokim učilištima. Na taj način bi zaposlenici u školama i vrtićima dobili beneficije zbog mentoriranja mladih kadrova, a diplomirani studenti/ce bi stekli neophodno radno iskustvo i praktična znanja iz nastave. Bez stvaranja kvalitetnog kadra, ne možemo govoriti o razvoju obrazovnog sustava.

Drugi uključuje reguliranje profesionalnog i društvenog statusa odgajatelja i nastavnika u osnovnim i srednjim školama što je cilj kojem prethodi postupno uvođenje novog kurikuluma utemeljenog na ključnim kompetencijama i kontinuiranoj edukaciji postojećeg kadra. Kurikulum utemeljen na ključnim kompetencijama – „otvoreni“ kurikulum“ – je onaj koji propisuje okvir nastave, ali istovremeno omogućuje učiteljima da sami izrade vlastiti program rada unutar novog okvira. Takav novi sustav omogućio bi da nastavnici postanu stvaratelji sadržaja nastave, a ne obični izvršitelji zadataka. Racionalizacija postojećih financijskih resursa i korištenje fondova EU za reformu obrazovnog sustava su platforma na kojoj se mogu akumulirati značajna sredstva kojima bi se povećale plaće zaposlenih u vrtićima, osnovnim i srednjim školama koji su u ovom trenutku izuzetno potplaćeni.

Jedini način kako obrazovanje može ići naprijed je da se stvaranje obrazovnog procesa vrati u ruke nastavnicima te da se njihov rad počne vrednovati povećanjem plaća. Samo tako je moguće stvoriti društveni ugled nastavničke profesije, ali i nužan preduvjet za modernizaciju obrazovnog sustava. Stoga, pozivamo sve nastavnike i nastavnice u Republici Hrvatskoj da podrže ovaj ORaH-ov dugoročni projekt održivog obrazovanja kao ključnog ulaganja u budućnost društva.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 11
FOTO Teška nesreća u Šibeniku: 'Auto se zabio u zid i prevrnuo'
NA TERENU I VATROGASCI

FOTO Teška nesreća u Šibeniku: 'Auto se zabio u zid i prevrnuo'

U nesreći je, kako su nam potvrdili iz JVP Šibenik, sudjelovao jedan automobil. Za sada nema službenih informacija o ozlijeđenim ili stradalim osobama
U teškoj prometnoj nesreći kod Šibenika poginuo muškarac (34)
POLICIJA OBJAVILA DETALJE

U teškoj prometnoj nesreći kod Šibenika poginuo muškarac (34)

Od siline udara i zadobivenih ozljeda 34-godišnjak je preminuo na mjestu događaja. Policija je izvijestila da je vozio prebrzo te da nije bio vezan
Epidemiolog Kaić o virusu koji se širi u Kini: 'Kola među nama, nije nov, nema mjesta panici'
HMPV NIJE NOVA KORONA

Epidemiolog Kaić o virusu koji se širi u Kini: 'Kola među nama, nije nov, nema mjesta panici'

Kina bilježi porast oboljelih zbog HMPV virusa. Epidemiolozi kažu da on nije nov, dugo je među nama pa onda postoji iimunitet, koji na koronu nismo uopće imali. Cjepiva nema pa je rizik za malu djecu i starije veći