Prvi primjerci Astre kupcima će biti isporučeni početkom ljeta, a mi smo već dobili priliku provozati novi Opel na hrvatskoj prezentaciji koja je održana u okolici Zadra
Opel Astra - najbolji primjer toga što danas može novi Opel
Opel je prezentacijom šeste generacije Astre podigao dosta prašine. Astra je zbog svojeg oštrog izgleda ali i činjenice da se potpuno razlikuje od prethodnog modela privukla zaista mnogo pažnje. Radikalni zaokret potpuno je razumljiv, ovo je prva generacija Astre od kada je Opel prešao u vlasništvo grupe PSA (danas Stellantis).
![](https://img.24sata.hr/w73czn3F8s5Xe3sXSkLsidlhDIQ=/622x0/smart/media/images/2022-13/02-astra-103.jpg)
Zbog svega toga jedva smo čekali sjesti za upravljač nove generacije jednog od najvažnijih i najuspješnijih kompaktnih modela u povijesti europske automobilske industrije. Tu smo priliku dobili na domaćoj prezentaciji nove Opel Astre na kojoj smo napravili prvih šestotinjak kilometara za volanom ovog auta. Dovoljno za prve dojmove.
![](https://img.24sata.hr/cuzu0DRlD1taiWztce44KG4OxAo=/622x0/smart/media/images/2022-13/00-astra-104.jpg)
Nova Astra svidjela nam se već na prvi pogled. Radikalna promjena u dizajnu potpuno je pogođena, auto izgleda suvremeno u duhu vremena i bez sumnje je trenutno jedan od najatraktivnijih u klasi trenutno. Iza dobrog izgleda krije se i vrhunska aerodinamika te je Astra s aerodinamičkim koeficijentom koji iznosi 0,269 jedan od najboljih auta u tom pogledu.
![](https://img.24sata.hr/AqUTvWtAw5AE62PMotebADjmd6Q=/622x0/smart/media/images/2022-13/02-astra-110.jpg)
Nova Astra u duljinu praktično nije rasla, dok je u širinu narasla za pet centimetara i sada mjeri respektabilnih 186 centimetara. I to je jedan od razloga zašto izgleda mnogo agresivnije. Prostora u unutrašnjosti ima osjetno više, što zbog povećane širine, a što zbog 13 mm većeg međuosovinskog razmaka. Obujam prtljažnika od 422 litre je zaista raskošan za auto ove klase.
![](https://img.24sata.hr/Dz88leOau5IcF16rBhel-FFcKMY=/622x0/smart/media/images/2022-13/02-astra-119.jpg)
I u pogledu dizajna unutrašnjosti napravljen je ogroman napredak. Astra je uvelike je digitalizirana, no to je učinjeno sa stilom i bez da se išta izgubilo u pogledu praktičnosti. Analogni instrumenti otišli su u povijest, a na njihovom mjestu se nalazi digitalni zaslon kojeg Opel naziva Pure Panel. Dodirni zaslon i zaslon s instrumentima su spojeni u jednu cjelinu što izgleda zaista atraktivno i futuristički. Instrumenti su vrlo pregledni, prilagodljivi i jako dobro izgledaju. Infotainment je potpuno promijenjen, bogat funkcijama te jednostavan za korištenje.
![](https://img.24sata.hr/q_uSEqQKFCHqik4ZUi0sb1PZdEQ=/622x0/smart/media/images/2022-13/01-astra-143-a.jpg)
Astra donosi i neke apsolutne inovacije u kompaktnu klasu. Ovo je prvi auto koji u klasi nudi Intelli-Lux LED Pixel svjetla koja dolaze izravno iz Insignije i potpuno su prilagodljiva zahvaljujući čak 168 LED elemenata (84 po svjetlu).
![](https://img.24sata.hr/tTEgbt9Y3ydHY6ixCahLt0M9uCA=/622x0/smart/media/images/2022-13/02-astra-114.jpg)
Ponuda motora potpuno je promijenjena I osjetno prorijeđena u odnosu na prethodnu generaciju auta. Nude se dva benzinska motora s tri cilindra obujma 1,2 litre koji su dobro poznati iz brojnih drugih modela Opela I Stellantis koncerna. Ti motori razvijaju 110 I 130 KS. Uz snažniji motor u ponudi je I automatski mjenjač s osam brzina. Što se dizelaša tiče nudi se samo jedan motor, također dobro poznati 1,5-litreni dizel sa 130 KS. Moguće ga je kombinirati s automatskim I ručnim mjenjačem.
![](https://img.24sata.hr/zbrDmupxe6wFhq7VQSgFc-oZcUc=/622x0/smart/media/images/2022-13/01-astra-123.jpg)
Za one koji traže više snage tu je i apsolutna novost u ponudi Astre, plug-in hibridni pogonski sklopovi. Pogon koji se sastoji od benzinca obujma 1,6 litara, električnog motora i baterije kapaciteta 12,4 kWh razvija 180 i 225 KS. Slabija verzija je dostupna od početka prodaje, a snažnija stiže nekoliko mjeseci kasnije. Električni doseg ovog plug-in hibrida iznosi 60 kilometara kombinirano i do 74 km u gradskoj vožnji. Maksimalna snaga punjenja je 7,4 kW tako da se bateriju može napuniti za manje od dva sata.
![](https://img.24sata.hr/v8QjulHFf3AbRxHILJh-8NVSnx8=/622x0/smart/media/images/2022-13/01-astra-104.jpg)
Ono što nas je najviše dojmilo u novoj Astri su vozna svojstva. Na autocesti se auto ponaša izuzetno uvjerljivo, osjećaj na velikim brzinama je bolji nego kod većine kompaktnih automobila. Oduševljava i zvučna izolacija koja je možda i najimpresivnija u klasi, na visokim brzinama u Astri ej tiho kao u nekom velikom luksuznom autu. Na otvorenoj cesti u oštrim zavojima Astra se pokazuje zaista sposobnim autom, bez naginjanja i uz uvjerljivo držanje ceste. Komfor je na vrlo visokoj razini. Sve u svemu, ukupno gledano vozna svojstva Astre su nekoliko koraka ispred prosjeka klase.
![](https://img.24sata.hr/1BKbygTv_wXACn06FadqTpwDpSE=/622x0/smart/media/images/2022-13/02-astra-109.jpg)
Ne skrivamo da nas je Astra oduševila. U poplavi SUV modela lijepo je vidjeti jedan klasičan kompakt u kojeg je neka marka uložila svu svoju pažnju. Astra tako nije bila samo 'odrađivanje posla' već je postala najimpresivniji Opel koji je trenutno u ponudi. Prodaja Astre je krenula, a prvi modeli bi se na našim cestama trebali naći početkom ljeta.
![](https://img.24sata.hr/st3Kn1Owyr4melplzTygBr5NrG4=/622x0/smart/media/images/2022-13/01-astra-144.jpg)
Još nisu objavljene sve cijene, no zna se koliko košta izvedba od koje se očekuje najbolja prodaja. Benzinska Opel Astra sa 110 KS i Edition paketom opreme košta 163.395 kuna. Ovoj model u serijskoj opremi ima automatsku klimu, parkirne senzore straga i sprijeda, aluminijske naplatke 16", dodirni zaslon 10", digitalne instrumente, adaptivni tempomat i još mnogo toga te u odnosu na konkurenciju predstavlja prilično dobru vrijednost za novac. Zna se i cijena plug in hibrida s istom razinom opreme i 180 KS. Ona iznosi 277.684 kuna.