Obavijesti

Tech

Komentari 0

Od nule do projekta vrijednog 40.000 kuna došli u 24 sata

Od nule do projekta vrijednog 40.000 kuna došli u 24 sata
14

24sata Hackathon powered by Vipnet: Deset timova borilo se u HUB385 u Zagrebu za vrijedne nagrade, a najbolje 'big data' rješenje dao je tim Dismo

Dosta smo umorni, ali smo i jako sretni. Zadovoljni smo jer smo nešto i naučili, rekli su članovi tima Dismo koji je na velikom 24sata Hackathonu powered by Vipnet osvojio prvo mjesto. Njihov je projekt žiri proglasio najboljim te su natjecatelji uz 40.000 kuna osvojili i putovanje za jednog člana tima na WBAF Take Invest Summit u Istanbulu sljedeće godine. 

Još ne znaju kako će potrošiti nagradu, a kako su nam rekli, jedino o čemu razmišljaju je odmor i krevet. Začetnik cijelog tima bio je Filip Rodik koji nam je rekao kako je vidio najavu za 24sata Hackathon te su se tako odlučili prijaviti. Svi se znaju i od ranije iz poslovnih krugova ili s fakulteta, a u timu su još i Joso Mrša, Dražen Lučanin i Marko Lucić.

- Jako smo se dobro snašli u ovoj situaciji, a tu je proradilo i iskustvo jer smo među starijim timovima, pa smo znali gdje treba uzeti prečace i gdje možemo napraviti nešto što je efektno u finalnoj prezentaciji i mislim da smo na kraju predstavili dobro rješenje koje je prezentiralo potencijale za dugoročne implementacije u postojeće sustave Vipneta - rekao je Dražen Lučanin.

Članovi tima koji se uglavnom sastoji od programera rekli su kako su neke stvari morali u hodu naučiti, pa su tako istaknuli i analizu teksta na hrvatskom jeziku koju su htjeli ranije raditi, a ovdje su imali priliku to isprobati u praksi. Usprkos pobjedi, rekli su i kako bi im dobro došao dizajner, ali da je na kraju žiri prepoznao potencijal njihovog rješenja iako nije bilo vizualno najatraktivnije na Hackathonu. 

Ping-pong protiv stresa

Kao i pobjednici, ni članovi tima Mašina, još ne znaju na što će potrošiti 20.000 kuna koje su osvojili kao drugoplasirani tim 24sata Hackathona, no znaju da ih je svladao umor nakon maratonskog programiranja. Domjan Barić, Matej Pavlović, Petar Perković i Paulo Katić znaju se od ranije i imali su nekih iskustva s natjecanjima, a inače studiraju istraživačku fiziku na PMF-u. 

- Uvijek se sve može poboljšati, ali za prilično smo zadovoljni koliko smo toga napravili za 24 sata - rekao je Matej Pavlović, dok je timski kolega Domjan Barić dodao kako su od ukupnog vremena sigurno dva sata potrošili na stolni tenis kako bi se opustili, pa su i zbog toga zadovoljni odrađenim poslom. Paulo Katić, koji je u timu zadužen bio za poslovni dio priče, istaknuo je kako su ponudili kompletno rješenje te da je zbog toga žiri vjerojatno i bio jako zadovoljan njihovim projektom. 

Treće mjesto osvojili su članovi tima Equitable kojima je ovo bio prvi hackathon na kojem su sudjelovali. Kući odlaze s paketom top gadgeta, ali i velikim iskustvom. Kako su nam ispričali, cijeli hackathon je bio malo naporan, ali puno su naučili iz perspektive gdje su imali priliku iskušati granice svoje kreativnosti. 

Što je bio presudan faktor?

O pobjednicima je odlučivao šesteročlani žiri, Ivan Skender (Vipnet) Davor Aničić (24sata), Sandro Skansi (Vipnet), Ivan Bartulović (Vipnet), Luka Postružin (Vipnet), Boris Gotovac (Vipnet). Styrijin Davor Aničić ispričao nam je kako je presudni faktor bila konkretnost rješenja, no gledali su i nekoliko drugih čimbenika kako bi donijeli svoju odluku.

- Važno je bilo da je tim dobro definirao poslovni problem, da ga je tehnički dobro definirao i da je uspio izvesti ideju do kraja. Tu su još i prezentacija ideje i problema, a naravno i ostali faktori oko poslovnog i programerskog dijela, tako da je ovo bio kompleksniji način odabira. Dodatna posebnost je bila da sam dataset nije bio definiran, na što su obično navikli. Stavili smo ih u situaciju gdje nisu navikli biti i ta snalažljivost da sami izaberu put kojim će krenuti i da dođu do rješenja je bila jako važna - rekao je Aničić. 

Vipnetov Sandro Skansi istaknuo je kako su gledali tri faktora, a da je jedan bio prezentacija, gdje su uključivali elemente, koje natjecatelji možda sami nisu gledali, kao ima li rješenje smisla. Dodao je i da je drugi faktor bio aspekt inovativnosti rješenja u smislu koliko je nešto što su ponudili drugačije od nečeg relativno poznatog, a treće je bilo zrelost rješenja. Ovdje su gledali kod. Naime zreli kod nije bio neophodan, ali je pomogao u ocjeni i bilo je važno vidjeti koliko je to moguće ostvariti na većoj razini. 

Svima ćemo pokušati naći mjesto na tržištu

- Rješenja koja su pobijedila, ali i ona koja su dobila utješne nagrade su sva iskoristiva. To su napredna rješenja za digitalno doba i kao takva su primjenjiva u telekomunikacijskoj industriji. Mi ćemo ih sva detaljno evaluirati i pokušat ćemo svima naći mjesto na tržištu - rekao je Ivan Skender, glavni direktor za transformaciju poslovanja Vipneta. Dodao je i kako je Hackathon kao model dao šansu za povezivanje s mladim kreativnim ljudima koji stvaraju nova rješenja i kao takvi će sigurno dobiti priliku poslovanja s Vipnetom.

Izjavio je i kako su jako sretni što su bili sudionici Hackathona jer je 10 timova pokazalo iznimnu razinu znanja, fleksibilnosti inovativnosti i kreativnog pristupa rješavanju problema. Naučili su u 24 sata jako puno o telekomunikacijskoj industriji i prikazali sve svoje mogućnosti izvedbe rješenja. 

Govoreći o samim rješenjima koja su prezentirali natjecatelji, Skender je rekao kako su sva visoke razine kvalitete i da neka rješavaju vrlo kompleksne probleme, dok druga već daju izravna rješenja koja vrlo brzo mogu primijeniti u poslovanju. 

130 prijavljenih na Hackathon

6
| Foto: Borna Filic/PIXSELL/ilustracija

Inače, tijekom 20 dana na 24sata Hackathon powered by Vipnet prijavilo se 130 ljudi, a u finale se plasiralo 10 multidisciplinarnih timova. Oni su u subotu ujutro počeli sa stvaranjem modela koji automatski može raspoznavati složene obrasce ponašanja u masi podataka, a natjecanje je završeno u nedjelju u 11 sati. Za mnoge od njih, ovo je bio prvi susret s problemima telekom industrije, ali kako je rekao Luka Sučić, moderator i mentor Hackathona, timovi su pokazali raznolikost u razmišljanju i kreiranju ideja. 

Ovo je bio prvi Hackathon i za Mateja Šaravanju iz tima Minions, koji nam je rekao kako je najveći izazov bio napraviti proizvod i dokazati da su sposobni implementirati sve što su zamislili, ali i najbolje iskoristiti kratko vrijeme natjecanja. Među timovima se istaknuo tim Gashina, koji je imao dvije članice, dizajnericu i programerku Mihaelu Bošnjak (22), koja je jedna od troje programera studenata s FER-a. U kratkom nam je razgovoru istaknula kako je ovo za nju bio prvi hackathon, a da su se pripremali razradom određenih koncepata.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport
INVESTICIJA OD 100 MILIJUNA EURA

VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport

Posjetili smo Tehničku školu u Novskoj čiji program tehničara za videoigre upisuju učenici iz cijele Hrvatske. Ovdje počinje i gradnja supermodernog Centra za gaming
Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'
GENIJALAC IZ VELIKE GORICE

Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'

OŠ Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici već godinama prati potencijalno darovitu djecu. Ronald Podgorski jedan je od takvih učenika
Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo
SVE JE SAMA ODRADILA

Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo

Učenica sedmog razreda u zagrebačkoj OŠ Stenjevec Lucija Blažek (14) ispitala je 549 učenika, nastavnika i programera. Zanimalo ju je što znaju o STEM-u