U priči o praksi kod poslodavaca prvo treba vrlo jasno definirati elemente koji već dugo izazivaju stres kod učenika - probleme pri pronalasku poslodavca, premalo plaćene satnice i nezadovoljavajuće radne uvjete
Obrtnička učenička praksa kod poslodavca? Da, ali uz solidnu satnicu i učenje uz rad
U strukovne škole stiže sve više promjena. Upravo je završeno javno savjetovanje za novih 148 kurikuluma za modularnu nastavu, za najširi raspon strukovnih zanimanja. Iako se najavljivalo da bi se strukovna reforma počela provoditi već od ove jeseni, za to ipak nema dovoljno vremena, pa se uvođenje modularne nastave očekuje za godinu dana. Reforma strukovnog obrazovanja, u kojem se u Hrvatskoj školuje više od 70 posto učenika (jer jednostavno nema više gimnazijskih programa), već je izazvala žučne rasprave. Na nove predložene kurikulume velik broj komentara dala je i Hrvatska obrtnička komora. HOK podržava predložene modernizirane kurikulume, no ima i vrlo specifične zahtjeve koji se tiču obrtničkih, trogodišnjih zanimanja. Traže da u kurikulume treba uključiti “jasnu informaciju da se učenje temeljeno na radu realizira naukovanjem učenika kod licenciranog poslodavca, uz suglasnost nadležnog ministarstva”. Traže i da “minimalno polovicu bodova od ukupnog obujma kvalifikacije treba ostvariti kod licenciranog poslodavca”. Time žele istaknuti važnost učenja temeljenog na radnom iskustvu kod realnog poslodavca. Traže i da se ukine trenutni četverogodišnji model školovanja za kozmetičarke i frizerke, uz argument da četverogodišnji programi imaju manji fond sati učenja temeljenog na radu.