Sve je stvar od covjeka do covjeka. Ima ljudi koji nakon 2 tjedna voze bolje od ljudi koji voze 20 godina. A i puno ovisi o onome tko te uci vozit. Recimo udjes u zavoj pocmes proklizavat ni u ludilu se ne stisce kocnica jer se sa tim samo jos gore napravis. Al u takvom trenutku treba ostat mirne glave i reagirat pravilno. Al 90 posto ljudi ce refleksno kocnicu stisnut jer se u...eru.... I nakon toga pocmu letit na sve strane
be
bezobrvenajeziku
15.12.2017.
Odustani
Nije istina..to što ti govoriš to važi kad si na ledu...u toj situaciji moraš malo stati na kočnicu pa pustiti a ne naglo kočiti...
MAKANTAHI
15.12.2017.
Odustani
profići u zavoju koriste trail braking ili daju malo gasa da zadnji kraj ne poćne klizati, time kontrolitaju klizanje nosa/guzice, za everi dej drajvere, ukolik
o je brzina malo veća nego bi trebala biti, ako ne mora usporiti, u zavoju je najbolje stisnuti kuplung,(bez gasa/kočnice) i zadržati ili smanjiti otklon volana (ako ne mora nekoga izbjegavati) kako ne bi otklizao , ako je brzina u zavoju prevelika, izletit če bez obzira na sve( tad postaješ putnik prema bolnici ili nebu) za one koji žele više-nek si pogledaju na jubi-tubiju -driver61
Prikaži još ↓
bp
budi ponosan
15.12.2017.
Odustani
Kocnica je mnogima najdrazi dio automobila..najdrazi su mi oni s kocnicom na autoputu.
Dk
Deaktivirani korisnik
15.12.2017.
Odustani
Mankantahi realno u hrvatskoj 80 posto ima prednji pogon tako da vratimo se u realnost a ne na profiće. Mislim da ovo sa kuplungom vrijedi samo za neke situaci
je.... Recimo ja znam(imam prednji pogon) kad pocmem proklizavat znam stisnut kvacilo i gas i onda pustt kvacilo isprobano i funkcionira.... Al opet nemoze se u svim trenucima to koristit... Na autu sa zadnjim pogonm to nebi baš bilo izvedivo ... Ugl prilikom svakoh proklizavanja izbjegavam kocenje prvo ide izvlačenje a onda ako nista drugo ne preostane ide kočenje plot pa hiža :P
Prikaži još ↓
MAKANTAHI
15.12.2017.
Odustani
koji dio proklizava kad stisneš gas i kuplung, i kad ponovno pustiš kuplung koliki je gas ili da li tada motor koći ili ubrzava kotače
bo
bobo112233
16.12.2017.
Odustani
Nije ni toliki problem u kočenju. Možeš lagano stiskat kočnicu, ali nikako stiskat kočnice i motati volan. Samo lagana kočnica, volan ravno i čekati dok ne uspo
ris na odgovarajuću brzinu.
Prikaži još ↓
cerat_1
16.12.2017.
Odustani
Zato su izmislili ABS i EBD upravo zato kaj vecina staje na kocnicu u zavoju i kad proklizi, to pravilo vrijedi na autima starijeg godista ili na autima novijeg
pod uvijetom da znas kaj radis posto izvlacenje sa kuplugom i gasom znaci i kontriranje volana a to rijetko ko zna.
Prikaži još ↓
Dk
Deaktivirani korisnik
16.12.2017.
Odustani
Znaci ne gas do kraja ubiti zavisi koliko ti je jak auto mora dobit šut na kotače a da ti gume ne proklizuju al pošto rijetko tko ima tako jak auto znaci moras
malo vise gasa stisnut u tom trenutku .... U slucaju kad udjes u zavoj a auto ti pocinje proklizavat izvan tvoje putanje kojom si oducio proc (citaj drugu traku)
Prikaži još ↓
MAKANTAHI
16.12.2017.
Odustani
ovak, bio u mićevcu , dvaput na tečaju sigurne vožnje, osnovni i napredni, svašta sam/smo isprobavali uz znanstveno objašnjenje šta se dešava sa težištem, trenj
em, inercijom itd.
i da skratim, postoji krug trenja sa centrom, sam rub kruga predstavlja max silu koju podnosi guma i jednaka je u svim smjerovima, kad izađeš van kruga, guma proklizava, smisao je ako u bilo kojem smjeru iz ishodišta povučeš radius, možeš ga rastaviti na komponente u koordinatnom sustavu x y, , praktično znaći sljedeče: za velike brzine u pravcu bez skretanja svu raspoloživu silu možeš iskoristiti za kočenje, ako malo skrećeš, možeš upotrebiti još uvjek veliku silu koćenja ali ne kao kad ideš ravno, što više skrećeš sve je manja sila raspoloživa za koćenje sin/cos, dok ne dođeš na poziciju kruga 3/9 sati kad po zavoju koristiš max boćnu silu i ako samo takneš gas ili koćnicu, ide u klizanje. preporuka instruktora je kad poćnu kotaći klizati ne koćiti ni davati gas, ako zadnji kraj bježi -kontra volan da se stabilizira i da kotaći prestanu ići boćno i da te ne okrene-davanje gasa nema smisla jer kotaći (zadnji pogon)već kližu, a koćenje pogoršava, ako sa pr pogonom bježi prednji kraj isto ne davati gas/kočnicu nego smanjiti otklon volana da kotaći uhvate a zbog klizanja brzina se sama smanjuje pa ne treba puno popustiti volan, a ako zadnji kraj krene davanjem gasa riskiraš da i prednj kraj prokliže a onda imaš dupli problem. sve ovo vrijedi ako si malo pretjerao , 5-10 kmh tj koliko ima prostora
Prikaži još ↓
ka
kaius
12.3.2019.
Odustani
prvo i osnovne je ne uć u zavoj u 5-toj što kako sam vidio dosta njih radi,nego stavit u 3-ćoj ili 4-toj zavisno od zavoja i teško da će proklizit bilo koji aut
o.
Prikaži još ↓
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu 24sata te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona .