Ideja je došla od Luke Bokavšeka, koji je i smislio koncept Spleat, što je izvedenica od Split & Eat
Novi đir u Splitu! Spleat Advent oduševio: 'Eventi su živo tkivo koji se mijenjaju iz dana u dan'
Stari plac ili Staro Hajdukovo je pučki naziv za nekadašnje igralište nogometnog kluba Hajduk u Splitu. Godinama nakon što se Hajduk preselio na Poljud, Stari Plac proživljava novu priču, od prostora velikog koncerta bezvremenske legende Mate Miše Kovača do prostora najvećeg Gastroadventa u Dalmaciji.
Spleat Advent ovog prosinca po prvi put svoja vrata je otvorio Splićanima. Udruga Bastion koja okuplja vlasnike poznatih splitskih restorana Corto Maltese, Galerija Bar Food, BOKERIA kitchen & wine, Bokamorra, Pandora Greenbox, PiNKU fish & wine, UJE oil bar, MISTO street food & bar i ARTi ČOK zaslužna je za organizaciju najvećeg splitskog gastroadventa.
Upravo oni začetnici su prvog hrvatskog adventskog festivala 'Adventilacija na Rivi' koja je kako kažu bila prva takvog tipa.
- Ideja je došla od našeg kolege Luke Bokavšeka, koji je i smislio koncept Spleat, što je izvedenica od Split & Eat. U našim restoranima smo organizirali večere, a nakon nekog vremena smo odlučili formalizirati cijelu priču i višegodišnje iskustvo koje imamo u organizaciji kulturnih i gastro događanja prenijeti u organizaciju događaja, kao što je Spleat Advent. Smatramo da imamo jaku gastronomsku i kulturnu scenu, a naša želja je objediniti ih i promovirati kako bi u gradu bilo što više ovakvih manifestacija – rekao nam je vlasnik Corto Maltese, Danijell Nikolla.
Za razliku od ostalih advenata njihov ima veliki društveni značaj u gradu. Spektakularnim programom pokrili su sve generacije u gradu.
- Glavni motiv bio je organizirati tematski događaj za sve generacije na kojem će se građani družiti, uživati u raznovrsnoj gastro ponudi i glazbenom programu. Spleat Advent smo podijelili po zonama, dječja zona Napuhanci i Fjakanci, Pazar na kojem se može pronaći sve od odjeće, obuće, stripova do vinila te gastro koncertna zona Velo misto. Zonom Velo misto dominira veliki centralni šank kako bi se rasteretilo kućice i kako bi naši posjetitelji što lakše došli do hrane i pića, bez gužvi – kaže nam Frane Delić
- Ideja je bila obuhvatiti cijelu hrvatsku glazbenu scenu i širok spektar žanrova. Budući da se na adventskim festivalima promovira raznolikost jela i pića, tako smo i mi kreirali raznovrsni glazbeni program u kombinaciji s gastro ponudom Veliki naglasak smo stavili i na lokalnu glazbenu scenu, najviše kroz dnevne i večernje DJ programe– rekao je Danijell te istaknuo kako mu je velika želja na jednom od idućih izdanja na pozornicu Spleat Adventa dovesti Gibonnija.
Pazili su na svaki detalj, pa su površinu od gotovo tri tisuće kvadrata prekrili drvenim podom, kako bi bilo toplije pod nogama. Ističu nam kako je zapravo komunikacija i dogovori najveći izazovi u ovom velikom projektu.
- Svaki dan smo na Starom placu, jer event menadžment je živo tkivo koje se mijenja iz dana u dan, iz sata u sat i stalno morate biti unutra. Tako da smo do sada uživali u koncertima, kao i naši posjetitelji, i to je naša najveća sreća, kad je Stari plac ispunjen, onda se i mi osjećamo kao gosti na koncertu i uživamo – kaže nam Danijell.
No, ove godine imali su i jedno neugodo iznenađenje, vremenske nepogode.
- Računali smo na desetak kišnih dana u ukupnom trajanju adventa, ali nismo mogli ni zamisliti da ćemo od prvih 17 dana, svega nekoliko sati raditi punim kapacitetom. To je bilo neugodno iznenađenje, a veliki stres je bilo svakodnevno praćenje prognoze i donošenje odluka o odgodama koncerata – kaže nam te dodaje kako su i tome stali na kraj s natkriven djelom Starog Placa.
Za kraj nam otkriva kako se ova priča sigurno očekuje još narednih pet godina.
- Imamo ugovor na pet godina, a ova godina nam je odličan pokazatelj kako i iduće godine nastaviti. Stari plac kao mjesto nije toliko popularno među građanima što se tiče izlazaka i događanja, tako da je potrebno neko vrijeme da se stvori novi đir i veselimo se onome što nas čeka u narednim godinama – zaključuje Danijell.