Koliko god se trudili obaviti posao na vrijeme, ponekad nismo ni svjesni koliko stvari nam krade vrijeme i živce i dovodi do toga da smo manje učinkoviti. Provjerite kako stojite s ovim navikama
Ovih 10 navika izazivaju stres i čine vas manje učinkovitima
Možete se truditi koliko hoćete da na vrijeme odradite poslovne zadatke i obiteljske obaveze koje paralelno s tim trebate riješiti, no neke navike mogu vas učiniti toliko neproduktivnima, da na kraju dana redovito završavate na kauču premoreni od iscrpljenosti i frustriranosti.
POGLEDAJTE VIDEO: Zagreb je dobio novi Coworking prostor
Pokretanje videa...
Ovo su navike koje vam mogu poremetiti i vrijeme i planove:
1. Neozbiljno trošite
Ako su vam financije u rasulu, nemate šanse. Održavanje financija pod kontrolom mora biti prioritet, možda jednako toliko kao i briga o zdravlju.
2. Nepotrebni sastanci
Svi smo bili uključeni u bezbroj online ili sastanaka u živo koji su mogli biti riješeni jednim e-mailom. Razmislite kako što bolje prenijeti e-mailom svoje želje ili upute kolegama i odredite prioritete. Puno ljudi uvijek radije zove nego da pošalju e-mail, no budite dosljedni u postavljanju granica: Jednostavno, obavijestite ljude da imate toliko posla da nećete stići odgovarati na pozive i uputite ih da vam se obrate e-mailom.
3. Stalno ste online
Lakše je reći nego prekinuti veze, no sigurno je da poruke na Instagramu ili Facebooku mogu pričekati dok ne završite ono što radite. Držite telefon u torbi, osim ako vam nije potreban da biste pogledali neki podatak ili pokazali nešto na telefonu. Tijekom sastanka ili nekog važnog privatnog druženja, namjestite telefon na način rada 'u zrakoplovu'.
4. Ne uzimate pauze
Vaš um i tijelo trebaju priliku za odmor, bez obzira na to koliko malo vremena imali. Kad se počnete osjećati nervozno, svakako uzmite malo vremena i udahnite zraka jer će to pomoći da ne sagorite.
5. Oslanjate se samo na pamćenje
Često nam padne na um dobra ideja i rješenje problema, no kad ga se pokušate sjetiti - nikako. Problem je lako riješiti tako da odmah zapišete ideju, u bilješke na mobilnom telefonu, ili u blokić koji ćete stalno imati kraj sebe.
6. Težnja za savršenstvom i stalno analiziranje
Ako vjerujete da ste perfekcionist i ne odustajete dok stvari nisu posložene savršeno, često ćete biti u situaciji da odgađate završetak i kasnite s rokovima. Najbitnije je riješiti problem, odnosno obaviti posao, ne pretjerujte oko svih detalja. Perfekcionisti gube vrijeme na pretjerane analize svih detalja koji često ne igraju ključnu ulogu u ishodu.
7. Konzumiranje nepotrebnih informacija
Otkažite pretplatu na nepotrebne newslettere, kako biste smanjili dolaznu poštu i spriječiti ometanje. Prorijedite praćenje vijesti - sve ono što morate znati sigurno će doći do vas. Također, prekinite stalno pregledavanje društvenih mreža, što samo opterećuje količinom informacija koje 'pokupite'.
8. Reagiranje na svaku distrakciju
Svako malo vam zvoni nova poruka na Facebooku? Novi sms, poruke na Viberu, WhatsAppu, Zoomu... a istodobno na nekoliko 'prozorčića' odgovarate kolegama s posla. Broj ometanja drastično je porastao tijekom posljednjih godina. Glavni problem je taj što se od vas očekuje da budete stalno dostupni, što vodi u nepotreban stres i to da odgađate posao. Zato odaberite određeno doba dana kako ćete odgovarati na sve te poruke, a ostalo vrijeme isključite obavijesti, donosi Glitter Guide.
9. Postavljanje pitanja umjesto istraživanja
To je lijenost. To što imate pristup nekome tko zna odgovore ne znači da se uvijek trebate oslanjati na njih. I ti ljudi su vjerojatno zauzeti, pa im s porukama ili pozivima nekoliko puta dnevno sigurno otežavate situaciju. Potražite odgovore sami. Jednom kad steknete tu naviku, uživat ćete u veselju koje nosi stjecanje dragocjenog znanja.
10. Čekanje da drugi nešto naprave
Ovo je vrlo frustrirajuća navika. Čekanje da netko drugi preuzme inicijativu pitanje je komunikacije i produktivnosti. Ponekad je jedini način da nešto napravite to učiniti sami. Ako čekate da drugi poduzmu nešto u vaše ime, razočarat ćete se i vjerojatno - kasniti s poslom.