Dacia Sandero je trenutno uvjerljivo najjeftiniji auto gradske klase u Hrvatskoj, a manju cijenu ima samo jedan model niže klase, Renault Twingo. Zbog toga će i novi Sandero biti jako zanimljiv kupcima
Nikad bolji Sandero: Dacia otkrila novu generaciju jednog od najjeftinijih auta na tržištu
Osam godina od premijere prošle generacije stiže nam nova Dacia Sandero. Automobil koji je popularnost stekao zbog niske cijene, jednostavnosti, dobre ponude prostranosti i visoke razine pouzdanosti u novoj generaciji ne odstupa od tih vrijednosti. A kao i u prošloj generaciji, klasični Sandero dobio je i svoju crossover verziju Stepway.
Pogledajte video novi Sandero:
Dizajn Sandera je potpuno prerađen, no oblik je još uvijek vrlo prepoznatljiv, dopadljiv ali i nenametljiv te jednostavan. Glavno dizajnersko obilježje novog Sandera su prednja i stražnja svjetla s novim LED svjetlosnim potpisom u obliku vodoravno položenog slova Y. Auto izgleda dinamičnije zbog veće širine, i jedan centimetar smanjene visine. Dugačak je 409 cm, Na svim razinama opreme kao novost se nude i prednja svjetla koja su potpuno U LED tehnologiji.
Pogledajte video novi Sandero Stepway:
Stepway sada izgleda mnogo atraktivnije i više nalikuje na pravi SUV od prethodnika. U odnosu na klasični Sandero on je sada povišen za čak 4 centimetara. Od podloge je udaljen 17,4 centimetara što je udaljenost na razini pravih malih SUV-ova.
Također, Sandero Stepway je potpuno dizajnerski promijenjen u odnosu na klasični Sandero. Sprijeda Sandero i Sandero Stepway dijele jedino ista svjetla, a straga su zajednička svjetla i vrata prtljažnika. Sve ostalo je na Stepwayu drugačije, pa su ga u Daciji bez problema mogli predstaviti i kao potpuno samostalni model.
Pokretanje videa...
Na krovu Stepway ima uzdužne noseće koji se za nekoliko sekundi jednostavno mogu transformirati u poprečne. Tako kupac Stepwaya ne treba kupovati dodatne krovne nosače. U unutrašnjosti novi Sandero i Sandero Stepway se po ponudi prostora ne razlikuju ali se razlikuju po dizajnu. Stepway ima presvlake sa svojim logom i dodatne narančaste prošive na sjedalima te narančaste plastične umetke na konzoli i u vratima.
U unutrašnjosti je u oba modela podignuta kvaliteta materijala i izrade. Na prednjoj konzoli koja sada izgleda mnogo atraktivnije i kvalitetnije izrađena ima umetaka od tekstila, a oni se nalaze i na vratima. Ploča s instrumentima je analogna, no ona u sredini sad ima kvalitetniji zaslon. Komade klima uređaja su slične kao i na aktualnom Dusteru, na upravljaču je mnogo više tipki...
Nude se i tri različita infotainment sustava. Osnovni je prilično inovativan. Može koristiti mobilni telefon kao upravljačku jedinicu za sve svoje funkcije. Telefon se smješta u predviđeni otvor na sredini prednje konzole i povezuje s automobilom. Njime se tada može upravljati radiom, navigacijom i drugim funkcijama. Kako bi vožnja bila sigurna funkcijama se upravlja pomoću tipki na volanu i ručice iza volana. I kad telefon nije spojen i dalje je moguće koristiti radio ili puštati glazbu s USB-a.
Tu su i dva infotainment sustava s klasičnim dodirnom zaslonima. Slabiji sustav Media Display ima zaslon dijagonale 8 inča te je kompatibilan sa sustavima Android auto i Apple Car Play. Ima četiri zvučnika. Najbogatiji sustav Media Nav ima šest zvučnika i isti zaslon od 8 inča, no opremljen je i navigacijom te bežičnim spajanjem na sustave Apple Car Play i Android Auto.
I do sada je Sandero bio jedan od najprostranijih auta gradske klase, a novo izdanje ima još raskošniju ponudu prostora. Na stražnjoj klupi sad ima čak 4 cm više prostora za noge. Sandero tako nudi najviše prostora na stražnjoj klupi u svojoj klasi. I prtljažnik je s 328 litara među najvećima u gradskoj klasi. Stručnjaci Dacie su mnogo pažnje posvetili i komforu u kabini. Tako je sada lakše naći dobru poziciju sjedenja, a sjedala su udobnija.
Oprema je mnogo bogatija. U seriji su sada putno računalo, tempomat i automatsko paljenje svjetla. U bogatijim razinama opreme ili kao dodatna oprema nude se nova automatska klima s digitalnim zaslonima grijana prednja sjedala, električna parkirna kočnica, parkirni senzori sprijeda i straga, kamera za parkiranje, stakleni krovni otvor... I sigurnosna oprema je mnogo bogatija. Sandero tako nudi sustav automatskog kočenja u nuždi, sustav za nadzor mrtvog kuta...
U ponudi će isprva biti tri benzinska motora, a svi imaju tri cilindra . Osnovni atmosferski motor ima 65 KS. Snažnija turbo verzija razvija 90 KS, a vrh ponude je poznati motor od 100 KS koji može raditi na benzin ili na plin. Osnovni model ima peterobrzinski ručni mjenjač. Verzija s 90 KS može se dobiti sa šesterobrzinskim ručnim ili CVT automatskim mjenjačem bez brzina. Najsnažnija verzija dolazi isključivo sa šesterobrzinskim ručnim mjenjačem. Detaljne tehničke podatke Dacia još nije objavila.
Usporedno s Sanderom Dacia je predstavila i novi limuzinski Logan s prtljažnikom od 528 litara, no on se neće prodavati na većini europskih tržišta pa tako ni kod nas. Prve isporuke novog Sandera u Hrvatskoj očekuju se u siječnju iduće godine, a cijene još nisu objavljene. Pretpostavlja se da bi cijene trebale ostati na sličnoj razini kao i do sada, a sigurno je da će Sandero i dalje ostati najjeftiniji auto u klasi.