Mike Butcher startupima je poručio kako je investitoru i korisniku bitno kako njihova stvar radi, a ne odakle su oni. Ivo Josipović govorio je o potrebi pomoći države...
'Nije bitno gdje radite ili odakle si, bitan je samo vaš proizvod'
Moramo učini sve što možemo da jedino dobro ne bude to što možete registrirati tvrtku za 10 kuna, rekao je predsjednik Ivo Josipović u četvrtak na početku Shift konferencije u Splitu. Govorio je o potrebi i da država bude otvorenija novim idejama i fleksibilnija te kako poslovni mentalitet koji prevladava nije dobar jer postoji sumnja prema poduzetništvu, ali i da nema puno poticaja da mladi skrenu prema prilici koja se zove biznis. U svom je govoru, poticajnom za startupe, rekao kako je Hrvatska u ICT industriji bolja nego u mnogim drugim područjima, ali da ulazak u tu avanturu znači i spremnost na moguće uspjehe, ali i rizike.
- Startup je zaista početak, a početak treba podršku - rekao je Josipović i dodao da nitko ne zna hoće li tvrtka uspjeti, ali da je njezin uspjeh i uspjeh društva. Josipović je nastavio govoriti i o nedostacima koje bi država sa svoje strane trebala promijeniti kako bi dodatno potaknula mlade na ulazak u poslovni svijet. Tako je istaknuo da porezi koji su pretjerani nisu dobri za biznis, ali ni za društvo. U nastavku svog izlaganja je istaknuo kako bi nam trebao portal za startupe, odnosno jedno mjesto gdje će moći brzo i jednostavno shvatiti i razumjeti što treba za pokretanje posla. Dodao je kako treba unificirati obrasce, ali i da bi se upravne pristojbe trebale moći platiti elektroničkim putem te da bi država trebala odustati od traženja dokumenata koje već ima u svom sustavu, da smo preregulirani, a istaknuo je i važnost edukacije te kako bi trebalo razmišljati i o ozbiljnim promjenama u službenom obrazovnom sustavu.
Mike Butcher iz TechCruncha u svom je predavanju govorio o globalnom djelovanju kompanija i istaknuo kako danas više nije ni bitno gdje radite, ili odakle ste, već kako je važan proizvod.
- Ono što je bitno ljudima je problem koji rješavate - istaknuo je i dodao da poduzetnici trebaju raditi kompanije koje će razmišljati globalno. Istaknuo je nekoliko primjera kompanija koje su danas globalno popularne, poput Spotifyja koji je par godina djelovao u Švedskoj, prije no što su krenuli globalno. U svojim uputama za startupe, poručio je kako trebaju koristiti sve alate koje mogu (društvene mreže i sl.) kako bi došli do investitora i medija.
Rekao je i startupima da se uključe, krenu na mjesta gdje ima investitora, poput Londona, San Francisca, Berlina, jer da poduzetnici i investitori neće doći njima u posjet. Mladim poduzetnicima je poručio da se priključe inkubatorima i akceleratorima, a da im koristiti može i povezivanje s drugim startupima. Na kraju je iznio i prilično pesimističnu tvrdnju da 9 od 10 startupa neće uspjeti, ali da je to normalno i da se na tu činjenicu treba priviknuti. Dodao je kako neuspjeh treba prihvatiti i učiti iz grešaka te ih ne ponavljati.
Tijekom konferencije se predstavilo i 12 od 24 startupa koliko ih se natječe za glavnu nagradu od 10.000 dolara. U četvrtak su se predstavili Agrivi, Assemblio, Bizmeet.me, Black App, BridgeMee, Productive, Conyac, Dreamups, Fleep, Instabank te Movym.