Mijo Bezer iz zagrebačkog Gradskog ureda za promet napominje da će nedostatak kvalificiranih vozača opet biti najveći problem za buduće taksi-prijevoznike
Zubak će voziti za 5,80 kn po kilometru, start vožnje 14 kuna
Nakon više od deset mjeseci, taksi-trakavici napokon se bliži kraj. Naime, u Gradski ured za promet pristiglo je više od 400 ponuda za preostalih 175 taksi-dozvola. Tako će, kako doznajemo od pomoćnika spomenutog ureda Mije Bezera, 1. listopada ove godine napokon biti ispunjena kvota, odnosno popuniti se 263 slobodna taksi-mjesta oko kojih se posljednjih mjeseci vodila prava bitka.
Cammeo najjeftiniji
Ipak, osim 50-ak fizičkih osoba koje traže po jednu dozvolu i prihvaćaju cijene Radio taksija Zagreb, od ukupno 16 tvrtki svoj su cjenik objavile jedino Oryx grupa koja je u vlasništvu Pave Zubaka i Taxi Cammeo riječkog poduzetnika Koste Minovskog.
Zubak će, naime, putnike u budućnosti prevoziti sa startnom cijenom od 14 kuna, a svaki kilometar naplaćivati će 5,80 kuna – za noćne vožnje predviđena je ista cijena. Kao prvi među novim taksistima, nudit će i prijevoz životinja u kavezima uz nadoplatu od 10 kuna.
Bit će to velika konkurencija Cammeu, no riječka tvrtka i dalje ostaje najjeftiniji prijevoznik sa startnom cijenom od 15 kuna za dva kilometra dok svaki daljnji naplaćuje pet kuna.
Koliko će stajati prijevoz Eko-Taxijem, koji traži dozvole za 50 vozila, vlasnici, obitelj Marjanović, još ne žele otkriti, a u neizvjesnosti javnost drži i vlasnik T.R.C.Z-a (Tehnički remontni centar Zagreb) koji traži stotinu dozvola.
– Mi nismo očekivali toliki interes za autotaksi prijevoz, očekivao sam barem 100-tinjak zahtjeva manje, no i dalje vjerujem da na tržištu nema dovoljno vozača i mislim da će se svi prijaviti kod poslodavca koji im pruža najbolje uvjete – kazao je Bezer.
Dosad najbolje uvjete, doznajemo, 4200 - 4500 kuna na mjesec, nudi Zubak, a Eko-Taxi i Cammeo svojim vozačima isplaćuju tisuću kuna manje.
Najteže starom udruženju
Aspiranti na taksi-koncesije za obavljanje taksi-djelatnosti moraju predočiti vrijedeću licenciju za obavljanje taksi-prijevoza, imati prebivalište u Zagrebu, moraju dokazati da posjeduju vozila te uz položen ispit o poznavanju grada i njegovih znamenitosti platiti po 1500 kuna za svaku dozvolu, a one će vrijediti pet godina.
Liberalizacija taksi-tržišta najteže je pogodila zagrebačko udruženje Radio taksi Zagreb sa svojih 1100 članova.
Podijelili su se na one članove koji žele smanjiti cijenu i one koji se kao pijan plota drže cijena koje se u noćnim satima penju i na 19,20 kuna za start te 7,20 kuna po kilometru vožnje.