Odgajati djecu i graditi karijeru nije uvijek jednostavno; potrebno je puno odricanja, ali je uz dobru organizaciju sve moguće. Evo kako pametne tvrtke pomažu zaposlenicima da prebrode izazovna razdoblja i napreduju u poslu
Trendovi u zadnjih pedesetak godina pokazali su da se sve manje muškaraca i žena odlučuje zasnovati obitelj. Zbog užurbanog načina života vrlo je teško uskladiti poslovne obveze i obiteljski život, a posljedice su očite - rađa se sve manje djece ili se u obiteljima s više djece majke odlučuju na ostanak kod kuće da bi brinule za mališane.
Kako bi svojim zaposlenicima olakšale da prebrode slatke roditeljske brige, neke tvrtke uvele su pravila koja posebice majkama omogućavaju da rade s manje stresa te da se lakše usredotočuju na poslovne obveze, primjerice sastanke ne organiziraju prije 9:30 i ne završavaju nakon 16:30, dnevni je raspored predvidljiv, tj. izbjegavaju se zadaci u posljednji trenutak zbog kojih djelatnici moraju ostajati do kasno u noć ili doći ranije na posao. Vrtići u sklopu tvrtke, što smo gledali samo u američkim filmovima, a koji omogućavaju da su djeca bliže roditeljima, odnedavno se prakticiraju i kod nas.
Moguće je...
Odgajati djecu i istovremeno graditi karijeru nije uvijek jednostavno. Potrebno je puno odricanja, ali je uz dobru organizaciju itekako moguće. Posebno ako ženi tvrtka u kojoj radi izlazi u susret. Marijana Bakmaz pozitivan je primjer poslovne žene. Ona je majka dvoje djece od dvije i tri godine te vrlo uspješno balansira između poslovnog i privatnog života. Zaposlena je u A1, a njih je između ostalog izabrala zbog vrlo pozitivnog poslovnog okruženja koje nude svojim zaposlenicima.
- Ovo će sve zvučati kao klišej, ali biti majka nije nimalo jednostavno. Još sam uvijek relativno koliko-toliko svježa u toj ulozi, međutim kada imate poslodavca kao A1, onda se privatno i poslovno vrlo jednostavno uskladi - priča Marijana Bakmaz, koja radi kao asistentica financijskog direktora. I dok brojne majke svako jutro muku muče s prometom kako bi djecu ostavile u vrtiću i na vrijeme stigle na posao, Marijana nema tih problema jer se vrtić za njezine mališane nalazi unutar kampusa u istom dvorištu u kojem i radi.
- To je velika prednost i ulijeva dodatnu sigurnost jer ste uz djecu za dvije minute u bilo kojoj situaciji. Provodim više vremena s djecom jer zajedno idemo na „posao“, u vožnji se družimo, pjevamo, otkrivamo okolinu, a ponekad i svađamo. Ne trebaju biti u vrtiću duže nego što je potrebno zbog vožnje do vrtića i obrnuto jer je sve na jednom mjestu - objašnjava Marijana i napominje da nije pod stresom da mora u točno određeno vrijeme biti negdje jer zna da se s djecom izrazito teško može bilo što planirati. Samim time što nije pod stresom i pritiskom, napominje, može iskoristiti svoj potpuni potencijal u obavljanju posla i karijera ne trpi. Osim toga, fleksibilno radno vrijeme daje joj mogućnost da dođe kasnije ili ode ranije ako se djeca iznenadno razbole, imaju “loš” dan u vrtiću i slično... Nakon porodiljnog, koji nije bio standardan jer je tijekom jednog porodiljinog rodila dvoje djece i ostala tri godine doma, njezino ju je radno mjesto čekalo.
- S nadređenima sam bila u kontaktu tijekom tih triju godina i uvijek mi je jasno davano do znanja da me radno mjesto čeka, što je meni pružalo bezbrižnost - ističe Marijana i napominje da tvrtka gdje je zaposlena svojim zaposlenicima omogućuje napredovanje, učenje, najnovije tehnologije za rad (mobitel, laptop, razni softveri, BT slušalice itd.), ali i mogućnost rada od kuće.
Prekovremeni rad: Benefit ili prokletstvo za poslodavca?
Dobro je znati: Što poslodavac prvo gleda u životopisu
Što ćemo sve plaćati, a od čega ćemo biti oslobođeni u 2021.