Milan Bandić kupio je novcem Zagrepčana oko 30.000 zastava s pripadajućim sajlama i jarbolima. Po Zagrebu ih visi malo više od pola, a treba platiti i održavanje, dizanje, spuštanje, zamjenu...
Za nabavu, jarbole, sajle i održavanje 15.000 zastava dali smo oko osam milijuna kuna
Koliko mogu biti skupe zastave? Za naizgled minoran trošak, stanovnici Grada Zagreba će do 2022. godine izdvojiti malo manje od osam milijuna kuna.
- Nije to nikakav novac, a možda građane educiramo, kao u Americi, da vole svoju zemlju. Kad ih stavimo na sve strane, možda bandijere počnu visjeti i na balkonima za hrvatske blagdane - izjavio je prilikom nabave Milan Bandić.
Oko 15.000 zastava vijori se na lokacijama u Zagrebu od 2017. godine. Tad je Milan Bandić odlučio da zastave na Jankomirskom mostu, Aveniji Većeslava Holjevca i na potezu od Lučkog do rotora u Remetincu nisu dovoljne pa ih je naručio još. Postavljene su na Domovinski most, Aleju Bologne, Jadransku i Slavonsku ulicu te Sarajevsku i Radničku cestu.
U tri godine, naručeno je 30.000 zastava:14.400 zastava Hrvatske, još 14.316 zastava Zagreba i 636 zastava Europske unije, a polovica je postavljena na stupove javne rasvjete i 198 jarbola. Dok taj posao nije dogovoren, kako grad ne bi bio bez zastava, gradska ustanova URIHO sašila je zastave za 350.000 kuna bez PDV-a.
Posebno se pazi na Vukovarsku ulicu u Zagrebu, gdje zastave treba mijenjati dva puta tijekom godine, što je ukupno 1512 zastava. Još 1200 zastava se spušta po posebnom nalogu grada, a postavljaju se i tijekom blagdana na gradske trgove i parkove.
Prema dostupnim podacima, zastave šiju tvrtke Humana Nova iz Čakovca i zagrebački URIHO. U rješenju koje smo pronašli među Aktima gradonačelnika, šivanje i održavanje objedinjeno je cijenom od 5,9 milijuna kuna bez PDV-a. S PDV-om, to je 7,4 milijuna kuna.
Za podizanje i spuštanje zastava, održavanje i podmazivanje sajli, kolotura i jarbola te izvanredne popravke i godišnji pregled zadužene su četiri tvrtke. Za same jarbole zadužena je tvrtka Tehmar, čiji ugovor s Gradom istječe 15. prosinca. Brinu o jarbolima uz cestu, ne o onima na javnoj rasvjeti. Godišnje imaju 50 - ak intervencija. Za održavanje, dizanje i spuštanje zadužene su tvrtke Elicom, Pismorad, Pirić promet i Ši-La-Co. Sve imaju ugovor do 2022. godine.
Kad su mediji 2017. godine počeli preispitivati naručivanje tolikih zastava, Bandić je dao postaviti jarbole i zastave i ispred sjedišta svih televizijskih kuća u Zagrebu. Bandić je tad posprdno izjavio kako je taj posao koštao premalo u odnosu na sreću koju su novinari dobili time da sada mogu gledati u jarbole sa zastavama Hrvatske, EU i Grada Zagreba.
Novi gradonačelnik Tomislav Tomašević, najavio je smanjivanje broja zastava radi uštede. Neki ugovori su poslani na reviziju, a za neke se čeka da isteknu.
- Mislim da nije potrebno toliko zastava po gradu i da to stvara dodatni trošak. Možemo ih imati manje u boljem stanju - zaključio je Tomašević.