Iz Ministarstva zdravstva tvrde da su uskladili norme s EU po pitanju voznog parka Hitne pomoći u Hrvatskoj dok se dio djelatnika koji se voze u njima žale na čestu neispravnost vozila. U četvrtak su opet imali nesreću
Vozač Hitne (65) izgubio nadzor pa se zabio u autobus prevozeći pacijenticu i kolege iz tima
Ni tjedan dana nakon stravične nesreće u kojoj su u kolima Hitne pomoći poginule sestra i pacijentica, ovoga puta u šest sati ujutro u Zadru usred intervencije djelatnici Hitne pomoći opet imali su prometnu nesreću. Kako doznajemo iz policije nesreći je kumovala neprilagođena brzina u zavoju na mokroj cesti no srećom nema teže ozlijeđenih.
- Ovaj put su srećom svi dobro. Inače ovako kad padne kiša većina naših saniteta ima takve gume da su na kiši kao na klizalištu. Još kad uzmemo u obzir vrhunsku kvalitetu hrvatskih cesta, ovakve scene bi nažalost mogli gledati i češće - stoji na Facebook stranicama Hitna uživo 194 gdje su i prvi objavili fotografije nesreće.
U četvrtka oko šest sati ujutro vozač (65) Hitne pomoći vozio je iz smjera Bokanjca prema zadarskoj bolnici. Ulaskom u zavoj izgubio je nadzor nad kolima pa se sjurio u suprotni trak gdje se bočno sudario s autobusom te se zaustavio na rubu kolnika. Vozač, liječnik, medicinska sestra te pacijentica zbog koje je žurio u bolnicu su, doznajemo, prošli s lakšim ozljedama. Do bolnice su ih prebacili kolege iz drugog tima Hitne pomoći.
Samo dva dan prije ove nesreće pisali smo o svjedočanstvima djelatnika Hitne koji rade na terenu te govore kako svakim izlaskom na cestu ‘nose glavu u torbi’. S obzirom na to da su, između ostalog, ispričali kako nerijetko potpisuju radne naloge pri preuzimanju službenih vozila iako ista izlaze neispravna na teren čime su potencijalno ugroženi svi koji se njima voze, tražili smo pojašnjenje Ministarstva zdravstva.
- Nemamo saznanja o korištenjima vozila koja nisu tehnički ispravna. Na svakom je poslodavcu obveza redovitog održavanja tehničke ispravnosti vozila, kao i opreme u vozilu hitne medicinske službe. Također, županija kao osnivač zavoda za hitnu medicinu jedinica područne (regionalne samouprave) odnosno Grada Zagreba temeljem svojih osnivačkih prava odgovorna je za njegov rad, kao i za nabavu vozila i opreme u hitnoj medicinskoj službi - odgovaraju nam iz nadležnog ministarstva. Ujedno pojašnjavaju i s koliko kola Hitne pomoći barata hrvatsko zdravstvo.
- U Republici Hrvatskoj trenutno je na raspolaganju 446 vozila hitne medicinske službe, od kojih 352 trenutno imaju manje od 200.000 kilometara. Prosječne su starosti 4 godine, a starost se iz godinu u godinu smanjuje - rekli su. No Luka Lulić, ravnatelj Zavoda za hitnu medicinu Dubrovačko-neretvanske županije otkrio nam je da oni uz nova koriste i osam godina stara vozila. Iz ministarstva pak navode kako su standard i izgled vozila uskladili standardima EU normi upravo da bi izjednačili vozni park Hitne pomoći u cijeloj zemlji.