U svojih 87 godina postojanja, Volkswagen prvi put razmatra zatvaranje dijela tvornica, U njima u Njemačkoj radi ukupno 300 tisuća ljudi - u planu je smanjivanje broja zaposlenih, i plaća onih koji ostanu, za deset posto
Volkswagen pred zatvaranjem triju od deset tvornica u Njemačkoj. Radnici bi u štrajk
U drugoj rundi pregovora, radnici njemačkog Volkswagena upravi su zaprijetili štrajkovima ako ne odustane od planiranog zatvaranja triju tvornica. Volkswagen je istovremeno objavio i rezultate poslovanja u trećem tromjesječju - dobit im je pala za za čak 42 posto u odnosu na isto razdoblje lani, što je najveći pad unatrag tri godine.
Volkswagen je u problemu zbog visokih troškova, i pada potražnje u Kini i Europi te prvi put u svojoj 87-godišnjoj povijesti razmatra zatvaranje tvornica - triju od ukupno deset ih u Njemačkoj. U njima je zaposleno 300 tisuća radnika, dio bi mogao biti otpušten, a onima koji ostanu plaće smanjene za deset posto, te "zamrznute" u idućoj, kao i u 2026. godini. U čitavom svijetu Volkswagen broji oko 685 tisuća zaposlenih u 114 pogona - u ostatku Europe, Americi, Aziji i Africi.
Kako stoji u najnovijem financijskom izvješću kompanije, u prvih devet mjeseci ove godine prodali su 6,5 milijuna svojih vozila, četiri posto manje u odnosu na prvih devet mjeseci prošle godine. Operativni povrat od prodaje u poslovanju s osobnim automobilima pao je sa 3,4 na dva posto. Predstavnici radnika upravu optužuju za pogrešne odluke, sindikati traže povišicu od sedam posto. Uprava pak uzvraća podatkom da su njemački pogoni daleko skuplji od konkurencije, zbog visokih plaća i skupe energije. Želi veću učinkovitost i uštedu od oko četiri milijarde eura, pri čemu bi se pola uštedjelo kroz smanjenje plaća i ukidanje raznih bonusa i dodataka.
- Volkswagen je otvorio Pandorinu kutiju ukidanjem ugovora o sigurnosti zaposlenja i drugih kolektivnih ugovora, ugrozio je povjerenje svojih zaposlenika, poručio je Thorsten Groeger, sindikalni pregovarač IG Metalla, prenosi Reuters. Najavio je planiranje "daljnje eskalacije". Štrajkovi su, međutim, nemogući do prosinca, jer je takvo primirje ranije dogovoreno.
Od pandemije naovamo je europsko tržište automobila značajno smanjeno, pri čemu kineski prozvođači sa svojim jeftinijim modelima uzimaju sve veći dio kolača. Iz istog razloga, zbog jeftinije konkurencije, Volkswagen i u Kini gubi tržišni udio, isporuka na kinesko tržište im je u trećem kvartalu ove godine smanjena za 15 posto.
Čelnica radničkog vijeća Volkswagena Daniela Cavallo ranije ovog tjedna zaprijetila je prekidom pregovora, uprava pak tvrdi da njemačke tvornice nisu dovoljno produktivne, i da posluju s troškom većim i od 50 posto u odnosu na konkurenciju.