Uzrok nesreće zasad nije poznat, a školski avion Zlin Hrvatskoga ratnog zrakoplovstva, koji je u upotrebi od 2007., dosad nije imao nikakvih problema tijekom letenja
Vojska u bazu odnijela avion u kojem su poginula dva vojnika
Vojska je u petak nakon obavljenog očevida odnijela u bazu školski avion Zlin koji se u četvrtak poslijepodne srušio u mjestu Biljani Donji kraj Zadra.
Podsjetimo, u tragičnoj zrakoplovnoj nesreći poginula su dva pripadnika Hrvatskog ratnog zrakoplovstva - Marko Novković (31) i Luka Jagatić (25).
POGLEDAJTE VIDEO: Tko su bili poginuli piloti
Uzrok nesreće nije poznat, a školski avion Zlin Hrvatskoga ratnog zrakoplovstva, koji je u upotrebi od 2007., dosad nije imao nikakvih problema tijekom letenja.
- Natporučnik Novković i poručnik Jagatić bili su zaljubljenici u letenje koji su svoje težnje, motive, znanje usmjerili prema svladavanju pilotskih vještina. Oni su svojim pristupom svjedočili kako biti pilot nije zanimanje nego častan, uzvišeni poziv - poručili su iz Ministarstva obrane.
Novković je letačku obuku završio u Eskadrili aviona 93. zrakoplovne baze u vojarni "Pukovnik Mirko Vukušić" u Zemuniku koja se odvijala po Programu obuke vojnih pilota "Krila oluje".
Bio je nastavnik letenja i demo pilot na avionu Pilatus PC-9M S 800 sati leta i službeni komentator grupe u sezoni 2018. Rođen je 1989. u Melbourneu u Australiji. Godine 2013. postao je inženjer aeronautike i živio u Zadru.
Luka Jagatić bio je pripadnik Hrvatske vojske od prošle godine. Rođen je 1995. u Peskovcu kraj Vrbovca, a tamo je i živio. Na Hrvatskome vojnom učilištu završio je studij vojnog inženjerstva i dobio čin poručnika.
Bio je raspoređen na dužnosti zapovjednika voda u Topničko-raketnoj bojni Gardijske oklopno-mehanizirane brigade Hrvatske kopnene vojske, a od rujna prošle godine nalazio se na selekcijskom letenju kao kandidat sedmog naraštaja za vojne pilote iz sustava.
Selekcijsko je letenje prošao, položio i teorijski dio obuke te započeo temeljno letenje na avionu Zlin 242L početkom ožujka. Prvi samostalni let odradio je uspješno 29. travnja, a iza sebe je u tom avionu imao oko 25 sati naleta.