Za eksperimentalnu obrazovnu reformu prijavilo se 215 škola, no ravnatelji ističu i brojne probleme. U Ministarstvu znanosti do kraja će tjedna objaviti koje će škole sudjelovati u programu
Vlada veliki interes: 'Škola za život ima previše nejasnoća'
Najvažnije je da naše škole uvedemo u 21. stoljeće tako da učenici budu konkurentni svojim kolegama u EU, ali i globalno. Nastavak kurikularne reforme definitivno je nužnost, rekla je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.
Ministrica znanosti i obrazovanja te njena pomoćnica Lidija Kralj predstavile su rezultate Javnog poziva školama za podnošenje zahtjeva za izvođenje eksperimentalnog programa “Škola za život”. Na program su se prijavile 143 matične i 231 područna osnovna škola te 72 srednje škole.
- U puni eksperimentalni program možemo uključiti najviše 50 osnovnih i 30 srednjih škola, a dobili smo triput više prijava. Sve su prijave kvalitetne i sad je slatka briga kako od tih prijava izabrati 70-ak škola koje ulaze u puni opseg eksperimentalnog programa - rekla je ministrica.
Eksperimentalni program provodit će se u 1. i 5. razredu osnovnih škola u svim predmetima, a u 7. će se razredu dodati još predmeti biologija, kemija i fizika. U srednjim školama provodit će se u 1. razredu gimnazije u svim predmetima te u 1. razredu četverogodišnjih strukovnih škola u obrazovnim predmetima. Do kraja tjedna će objaviti koje su škole izabrane za provedbu programa. Kriteriji za odabir škola su ispunjenost uvjeta, geografska pokrivenost, veličina škola, škole u urbanim i ruralnim sredinama te motivacija za sudjelovanje u eksperimentalnoj provedbi.
- Kurikularna reforma znači lakše torbe, rješavanje problema u svijetu tehnologije te školu za život umjesto bubanja činjenica - rekla je ministrica Blaženka Divjak.
'Nisu dobro postavljeni zadaci i ciljevi'
Cilj eksperimentalnog programa je provjera primjenjivosti novih kurikuluma i oblika metoda rada, no mnoge škole su ipak odlučile preskočiti mogućnost prijave.
- Informirali smo se iz različitih izvora, i prema našim saznanjima program ima još mnogo neriješenih pitanja. Ne zna se što će biti s udžbenicima, kakvi će biti radni zadaci, edukacija učitelja nije još definirana, kad i kako će se provesti niti hoće li biti plaćena. Nisu dobro postavljeni svi zadaci i ciljevi, te smo se ipak odlučili preskočiti ovo eksperimentalno provođenje reforme - rekla je Dijana Kopčić, ravnateljica Osnovne škole Bartola Kašića iz Zagreba.
Ni Graditeljska tehnička škola iz Zagreba nije se prijavila, no njima su problem predstavljali predmeti koji su ovim eksperimentalnim provođenjem obuhvaćeni.
- U ovom krugu obuhvaćeni su samo opći predmeti, pa bi prvaši dogodine samo hrvatski, etiku, fiziku i druge opće predmete učili po novom planu, a strukovni predmeti bi se nastavili predavati ‘po starom’ - rekla je ravnateljica te škole Dinka Džeko.