U tijeku su natječaji za 3 gradska ureda, a pored toga danas najavljujemo još tri natječaja, dva se odnose na pročelnička mjesta, a otvaramo natječaj i za glasnogovornika Grada Zagreba, kazala je Dolenec
Elektro-Tomašević: Nabavlja aute na struju, a traži i nove pročelnike i glasnogovornika
Kao što znate, u tijeku su natječaji za pročelnike tri gradska ureda, a pored toga danas najavljujemo još tri natječaja - dva se odnose na pročelnička mjesta Ureda za prostorno uređenje te Zavoda za zaštitu spomenika kulture i prirode, a otvaramo natječaj i za glasnogovornika Grada Zagreba, poručila je zamjenica zagrebačkog gradonačelnika, Danijela Dolenec, na redovnoj konferenciji za medije.
Ured za prostorno uređenje važan je jer pokriva izgradnju Grada, što uključuje i obnovu nakon potresa, ali je i odgovoran za izdavanje ključnih akata za prostorne planove, komunalne poslove, ali i niz drugih.
- Za ovu funkciju potrebno je pet godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima, a što se tiče stručne spreme, tražimo iz područja društvenih ili tehničkih znanosti - istaknula je.
Za Gradski zavod također je potrebno pet godina radnog iskustva, a što se tiče stručne spreme, traže nekoga iz tehničkih i humanističkih znanosti.
- Glasnogovornik je zadužen za kompletnu komunikaciju Grada prema javnosti i to je osoba koja će preuzeti i koordinirati sve komunikacijske aktivnosti. Tu su uvjeti četiri godine iskustva na odgovarajućim poslovima, stručna sprema su društvene i humanističke znanosti te aktivno poznavanje barem jednog stranog jezika - rekla je Dolenec.
Natječaji se raspisuju sutra, a bit će otvoreni idućih 15 dana, dodala je.
- Još imam jednu informaciju, a vezana je za osnivanje radne skupine za financije Grada Zagreba. Osnovana je sada aktom gradonačelnika, osnovna funkcija je poboljšanje održivosti financijskog planiranja Grada i gradskih poduzeća. Ona je savjetodavna skupina, ja sam predsjedavajuća, iz Gradske uprave su još članice Daniela Juriš Pečnik, pročelnica za financije te Gordana Vojnović, njezina pomoćnica. Vanjski članovi su saborski zastupnici Boris Lalovac i Damir Bakić - rekla je naglasivši kako će se raditi pro bono.
Raspisuju i natječaj za Upravu Velesajma, nabavljaju vozila
Nakon Nadzornog odbora Holdinga, a potom i ZET-a, gradonačelnik Tomislav Tomašević je najavio raspisivanje do kraja tjedna još jednog natječaja i to za Upravu Velesajma.
- Uvjeti će biti isti kao i za druge uprave, u smislu 10 godina radnog iskustva, od toga pet na rukovodećim pozicijama - rekao je.
Podsjetio je i kako je u tijeku javno savjetovanje za postupak javne nabave 50 vozila nakon što su poništili nabavu za najam njih 150, koji je bio vrijedan 4,5 milijuna kuna na godinu dana.
- Nabavljamo tri puta manje automobila i tu će godišnji trošak najma biti oko 1,8 milijuna kuna, odnosno za iduće tri godine oko 5,4 milijuna kuna bez PDV-a. Napravili smo komparacijsku analizu sukladno uputama Državne revizije da li je model dnevnog najma bolji u odnosu na druge modele leasinga i slično i pokazalo se da jest, kako financijski, ali i što se tiče fleksibilnosti jer se može u roku nekoliko dana, za neke povećane potrebe, i mijenjati broj automobila - rekao je naglasivši kako je novost da će oko polovica automobila biti na hibridni ili električni pogon.
- Kao Uprava koja želi što više promovirati i zelenu javnu nabavu, odnosno nabavu koja smanjuje ekološki otisak, isto tako želimo mijenjati i korištenje voznog parka - rekao je.
U tom smislu je pozvao sve građane na biciklijadu sutra u 18 sati.
Natječaj za biootpad: Pripuz dao najjeftiniju ponudu
Upitan hoće li poništiti natječaj za biootpad obzirom da je najjeftiniju ponudu dao Petar Pripuz, vlasnik C.I.O.S-a, i tako zapravo pripremio klopku Tomaševiću, a koji je prije izbora najavljivao kako će revidirati ili čak i raskinuti ugovore s Pripuzovom tvrtkom, Tomašević poručuje kako ne može komentirati nabavu u tijeku.
- Raspisali smo natječaj jer smatramo da Grad to u ovom trenutku ne može sam. Znate da se tu snalazimo kako znamo uz pomoć Zrinjevca, ali to je kratkoročno rješenje. Dugoročno rješenje bi bila, na čemu radimo intenzivno, kompostana u vlasništvu Grada, za što treba neko vrijeme i tu planiramo aplicirati na EU fondove. Kratkoročno nam je potrebna suradnja s privatnim poduzećima. Pregledava se tehnička dokumentacija, otvorene su ponude što se tiče samih cijena, no treba provjeriti da li se zadovoljava tehničkim uvjetima, čime se bavi Povjerenstvo - rekao je dodavši kako bi pregled dokumentacije mogao potrajati idućih mjesec dana.
- Sukladno Zakonu o javnoj nabavi izabrat ćemo najpovoljniju ponudu. Povjerenstvo donosi odluku, ja je samo potpisujem. Znat će se u roku mjesec dana - rekao je.
Podsjetimo, na natječaj su pristigle dvije ponude - jedna je od tvrtke u vlasništvu Petra Pripuza, a druga od austrijske tvrtke Saubermacher. Pripuzova je ponuda za zbrinjavanje biootpada 2,677.500 kuna povoljnija. Logično je da Tomašević odabere Pripuzovu, no onda krši predizborna obećanja. No, ako odabere austrijsku, koja je skuplja, navući će bijes građana što tako rasipno troši njihov novac. Treća opcija je, dakle, poništiti natječaj.
Postupak za najam drobilica glomaznog otpada i ishođenje dozvola je još u tijeku, dodao je.
- Vezano je za novi Zakon o gospodarenju otpadom - rekao je na pitanje gdje je zapelo s dozvolama.
- Više o tome sljedeći tjedan. U svakom slučaju, reciklažna dvorišta su ispražnjena ovaj vikend i tražimo kratkoročna rješenja. Što se tiče drobilica koje smo kupili, imamo rok isporuke od šest mjeseci, potpisani su ugovori, a očekujemo ih u roku tri mjeseca, tako proizvođači kažu da može biti - dodao je.
Na pitanje zašto građanima ne dolaze vrećice za odvajanje otpada te zašto se javljaju problemi s odvoženjem otpada metala i plastike, Tomašević je rekao kako ne bi trebalo dolaziti do nikakvih zastoja u odvozu plastike i metala.
- Ne postoji nikakav razlog za bilo kakve zastoje. Vrećice se dijele, ali to ide nekom dinamikom po kvartovima. Pozivam građane da se obrate direktno Čistoći za sve probleme - poručio je.
Usluga odvožnje će se plaćati prema količini neodvojenog otpada, najavio je istaknuvši kako će to biti poticaj za odvajanje.
Obnova: Vjerujem da će država preuzeti sufinanciranje obnove, a ne građani
Vezano za obnovu, drugi zamjenik, Luka Korlaet, istaknuo je kako su mobilni timovi od 20. srpnja do danas obradili 2992 zahtjeva.
Najavio je i projekt koji se tiče procjene potresnog rizika.
- Radi se o europskom projektu "Potresni rizik", čiji su dionici Grad Zagreb, odnosno Ured za upravljanje u hitnim situacijama, Građevinski fakultet i Hrvatski centar za potresno inženjerstvo, a kojim se popisuju zgrade u Zagrebu u smislu potresnog rizika. Namjera je, dakle, znanstveno utvrdit rizik od potresa u Gradu za zgrade i ljude - rekao je dodavši kako Grad daje sve od sebe da olakša i ubrza proces obnove.
Što se tiče izmjena Zakona o obnovi u kojem bi novost bilo financiranje u smislu da građani ne bi sufinancirali obnovu nego bi to pokrili država i lokalne jedinice, Korlaet je istaknuo kako oni smatraju da je optimalni omjer 80 posto država, 20 posto Grad.
- Mi stojimo kod toga i u ovim pregovorima ćemo se zalagati za to - rekao je.
Gradonačelnik Tomašević je naglasio kako je to jedino korektno.
- Znate da je što se tiče sufinanciranja obnove drugačiji model u Zagrebu i županijama koje su bile pogođene prvim potresom u odnosu na druge županije i drugi potres, odnosno tamo gdje je proglašena prirodna katastrofa. Grad Zagreb je obvezan sufinancirati s 20 posto i prema prethodnom Zakonu i u tom smislu su bili razgovori s ministrom Horvatom da to tako i ostane, a da 20 posto, koje su građani trebali sufinancirati, pokrije država i vjerujem da će tako biti - rekao je.
Festival slobode nije bio prijavljen
Vezano za Festival slobode koji je bio u subotu, Korlaet je rekao da su bili predstavnici Stožera Civilne zaštite tamo.
- Skup nije bio prijavljen, a bilo je više od 100 osoba i očigledno su se kršile mjere. O daljnjim postupcima policije će vas oni izvijestiti - rekao je.
Tomašević je istaknuo kako Grad ne daje dozvole za javna okupljanja.
- Niti se nama prijavljuju javna okupljanja nego policiji. Na nama je da u sklopu Stožera koordiniramo s policijom - rekao je.
Žičara opterećuje ZET i samo je trošak i teret
Upitan je i za žičaru.
- Trebali smo jučer imati sastanak ministar prometa i ja, ali je morao biti odgođen, čekamo novi termin. Odvija se komunikacija da se taj problem riješi. Idemo s pripremama za javnu nabavu za bukobrane da se dodatno smanji buka na donjoj postaji. Nadam se da će se što prije riješiti problem, da će natječaj za nabavu bukobrana biti do kraja tjedna - rekao je.
Ima puno pitanja o kojima treba pričati s ministrom prometa, ne samo o žičari, dodao je.
- Nisam sretan kako je žičara izvedena, nisam zadovoljan koliko je koštala, 100 milijuna eura, dosta kreditno opterećuje ZET, koji je u lošoj situaciji. Stoga apeliram na građane da koriste javni prijevoz, jasno je da je ZET dosta stradao u pandemiji i potresu, ali i da se obrne trend prisutnosti sve više automobila na cestama i da se olakša ZET-u. U tom smislu je ključno da žičara konačno profunkcionira i počne donositi prihode jer sad trenutno samo trošak i teret - istaknuo je Tomašević.