Kakve nas sve promjene očekuju na tržištu rada, prijeti li nam još veća inflacija, što čeka našu ekonomiju, dio su tema konferencije 'Hrvatska u novom ekonomskom okruženju' 6. lipnja u Zagrebu
UŽIVO Stella: 'Turizam je grana koja najprije prihvaća inovacije'
Covid je iza nas, ali vremena su i dalje burna: rat u Ukrajini neminovno utječe na načine i uvjete poslovanja, a često i na potragu za novim partnerima ili novim izvorima sirovina. Kakve su posljedice sankcija Rusiji za hrvatsku ekonomiju, postoje li pozitivne strane i koliko nam u prevenciji onih negativnih mogu pomoći tehnološki alati, digitalne inovacije i mobilnost radne snage, priča se danas na Drugoj biznis konfereneciji 24sata pod nazivom 'Hrvatska u novom ekonomskom okruženju'.
PRATITE UŽIVO:
Programski partner konferencije: HSM - Salesforce Consulting Partner
Partneri konferencije: HEP, Raiffeisenbank Hrvatska, Fina, Hrvatska gospodarska komora, LEAPWISE, Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije, Croatia osiguranje, Hrvatski Telekom, KONČAR i Stega Tisak.
Završni govor Ana Dasović, urednice deska i rubrike Obrazovanje, 24sata
- Čast mi je zatvoriti današnju Kvaku24. Mislim da smo danas od jutra napravili svi zajedno sjajan posao. Ono što je bila naša ideja je da na ovoj konferenciji okupimo ljude iz struke. Započeli smo s crnim temama, a evo završili smo NFT-em i letećim taxijima koji su nam sve bliže. Drago mi je da je u publici bilo puno mladih jer oni donose poticaj za napredak. Ono što mi moramo ponuditi korisnicima da bi ih privukli uvijek je sadržaj. Zahvalila bih se svim panelistima i pokroviteljima - rekla je Dasović.
Tema posljednjeg panela je "Nezaustavljiva tehnologija: 5G & NEXT infrastruktura za Ind4.0”, a u njemu sudjeluju: Tonko Obuljen, predsjednik Vijeća Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti, HAKOM, Joško Stella, direktor Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, Ivan Uremović, direktor Odjela strategije i planiranja psitupnih mreža. Hrvatski Telekom, Zlatko Horvat, suosnivač i voditelj razvoja, LEAPWISE i Miro Antonijević, direktor tvrtke KONČAR Digital.
Moderator ovog panela je Lordan Kondić, konzultant 24sata.
- Probudite se ujutro dignete glavuns jastuka, spavali ste na pametnom jastuku, kako dignete glavu podižu se roletne. Odete u kupaonicu, vrata su se otvorila psu koji ima čip na ogrlici pa su se pametna vrata otvorila kad je on htio ući. Imate automatsko navodnjavanje, zvono, videonadzor i sustav koji prati je li se u kući desio nekakav incident. Isto tako možete nadgledati kuću s neke remote lokacije. Vozite se biciklom na posao a prate vas bilboard reklame koje se izmjenjuju odnosno na populaciju koja pokraj njih prolazi. Kolega kasni na sastanak jer ga je zvao proizvođač njegovog automobila jer su prepoznali grešku na njegovom automobilu. Nakon sastanka idete u restoran na ručak, išli su na Tuškanac a svoje parkirno mjesto su rezervirali putem aplikacije... - rekao je Zlatko Horvat.
- 5G mi vidimo kao jednu inovativnu platformu za cijeli ekosustav. 5G bi trebao povezati cijeli svijet. On omogućuje masovno povezivanje usluga i strojeva. Odgovor uz minimalno kašnjenje s Clouda to je jedna od mogućnosti 5G mreže. To povezuje cijeli niz industrija, a neke će sfere biti tek omogućene nakon implementacije 5G mreže - rekao je Ivan Uremović.
- Industrije 4.0 je novi korak u digitalizaciji i novim tehnologijama. Kao što je prva industrija donijela parni stroj, industrija 4.0 nam donosi da ta pametna računala mogu međusobno komunicirati i razmišljati. Ta industrija nije ograničena na samo neku domenu i tako je primjenjiva na sve domene. Koristimo virtualno stvarnost da stvorimo virtualnog blizanca vjetroelektrane i time omogućavamo obučavanje ljudi bez da moraju ići na teren. Postoji i mogućnost predviđanja, pa prije no što se dogode određeni problemi sustav nas na grešku upozorava - rekao je Miro Antonijević.
- Ono što je sigurno budućnost i ono što će biti prihvaćeno. Turizam je grana koja najprije prihvaća inovacije. Lokacijski servisi bi na mobitelima obavještavali turiste gdje im točno dolazi prtljaga. Dolazi u sobu u kojoj je temperatura namještena onako kako je turist to sam namjestio putem aplikacije. Isto tako ne samo iskustvo putovanja nego održavanje uređaja u hotelima, sve to će unaprijediti iskustvo svakog turista. Turist želi visoko kvalitetno korisničko iskustvo. Želi na pravi način doživjet destinaciju, želi se lakše povezati s lokalnim društvom - rekao je Joško Stella.,
- Na preko stotinu stanica smo izradili jednu sjaju studiju. Napravljena je analiza utjecaj 5G mreže u svim županijama. Sagledan je učinak 5G na sve segmente hrvatskog društva. Na razini GDPA vidi se porast dovođenjem 5G mreže. Gledali smo da bude relativno konzervativan pogled. Vrlo je teško kvantificirati sve te efekte. Trebamo biti svjesni da je 5G eko sustav tek u začetku. Ali napredak nam donosi veće prihode i proizvodnju - rekao je Ivan Uremović.
- Končar digital je najnovija tvrtka unutar Končar grupe koja se sastoji od 15 tvrtku. Glavni proizvodi su sustavi za automatizaciju. Dva su proizvoda jedan je SCADA sustav, a drugi ima naziv Končar Mars on je primjenjiv u IOT-u. Block chain tehnologije, budući da se bavimo obnovljivim izvorima energije ponekad elektrane generiraju puno više energije nego što nam je to potrebno, a sad tu energije primjenjujemo za nešto drugo primjerice rudarenje određenih kriptovalute - Miro Antonijević.
- Umjetna inteligencija još nije na razini da zamijeni čovjeka. Poslove koje ćemo moći automatizirat ćemo i automatizirati. Kad je došla u pitanje umjetna inteligencija naučili smo da kompjuter nešto može i naučiti. On može naučiti poslove koji se mogu puno puta opisati to su naprimjer. Medicinske dijagnoze, analize slika. Postoji jako puno stvari gdje je potrebna kreativnost, naprimjer marketinšku kampanju nikada neće moći umjetna inteligencija napraviti. Naravno može doći do nekih određenih rezultata, ali nikada kao što bi to napravio čovjek - rekao je Miro Antonijević.
Sada se razgovara na temu "Horizontalna i vertikalna integracija servisa za digitalizaciju", a tome nam govori Andreja Kajtaz, direktorica Sektora komercijalnih digitalnih rješenja, Fina.
- Što se tiče horizontalne i vertikalne integracije servisa moramo spomenuti i industriju 4.0. Na prvi spomen industrije 4.0 definira neke druge tehnologije koje se kod nas već jako široko koriste. Usluge povjerenja su duboki asortiman usluga koje se definiraju globalno. Cijeli proces digitalizacije ima jedan zajednički cilj je za poduzeće osigurati dugoročno sigurno elektroničko poslovanje, a ne samo digitalno poslovanje. Gdje smo mi kao digitalno društvo se zapravo mjeri desi indeksima koji se mjeri za svaku zemlju Europske unije. Indeksi prate puno kategorija i prate napredak jednog društva u svijetu digitalnih tehnologija. Hrvatska je trenutno na 19 mjestu u digitalnom svijetu na razini Europske unije. 23% poduzeća u Hrvatskoj su digitalno intenzivna prema tom pokazatelju smo u samo prosijeku Europske unije. Najslabiji smo u javnim uslugama, tu smo ispod prosjeka Europske unije, ali je i tu zabilježen porast u odnosu na godinu prije - rekla je Andreja Kajtaz.