Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević u 11 sati je započeo s redovnom konferencijom za medije ispred Gradske uprave u Zagrebu
Dolenec: Žičara ima uporabnu dozvolu, raspisat ćemo natječaj za još dva člana ZET-ove uprave
Mene je dopala čast da izvijestim o novim momentima vezano za žičaru, istaknula je na početku redovne konferencije zamjenica zagrebačkog gradonačelnika Danijela Dolenec naglasivši kako žičara ima uporabnu dozvolu. Konačno.
POGLEDAJTE VIDEO:
- Do kraja tjedna ostaje još izvješće o sigurnosti i dozvola za rad od strane Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Držimo se predviđene brzine procesa tako da ostaje izvjesno da će žičara doista početi raditi do kraja ovog mjeseca - poručila je.
Prije otvaranja žičare će predstaviti cijeli cjenik u svim kategorijama, dodao je gradonačelnik Tomislav Tomašević.
- Vjerojatno će biti jedno promotivno razdoblje, nakon toga će biti cijene biti po različitim kategorijama, a isto tako će cijene biti povezane sa sustavom javnog prijevoza. Kasnije, kad krene cijeli sustav, bit će i jeftinije za one koji imaju pokaz. Radimo analize pa ćemo predstaviti sve javnosti - istaknuo je.
Upitan hoće li četveročlana obitelj barem dva puta mjesečno moći otići na Sljeme, Tomašević je poručio kako to i jest cilj.
Natječaj za još dva člana Uprave ZET-a
Dolenec je najavila i raspisivanje natječaja do kraja tjedna za još dva člana Uprave ZET-a.
- Da bismo transformirali ovo poduzeće, raspisujemo natječaj za još dva člana uprave. Tekst natječaja bit će poznat krajem tjedna, očekujemo dobar odaziv i kompetitivni natječaj - rekla je Dolenec.
Gradonačelnik se osvrnuo na situaciju s računima za plin.
- Gradska plinara se oglasila i ponudila mogućnost plaćanja duga za račune za plin otplate u šest rata bez kamata. Obročna otplata se odnosi na neplaćene račune za isporuku plina od studenog 2021., posebice za ovu razliku koja je nastala. Time nastoje izaći u susret korisnicima u skladu sa svojim mogućnostima i pomoći im prebroditi ovo teško razdoblje u kojem je došlo do značajnih poremećaja cijene plina na svjetskom tržištu - poručio je.
Na pitanje može li Grad reagirati na najavu poskupljenja cijena privatnih vrtića, gradonačelnik je poručio kako mu je prvi glas da bilo kakvo poskupljenje u dječjim vrtićima ide.
Izvijestio je i o kadrovskim promjenama.
- Imenovao sam Zoricu Zulić za novu v.d. pročelnicu Gradskog ureda za upravljanje imovinom i stanovanje do zaključenja javnog natječaja, a najduže šest mjeseci. Dosadašnji v.d. pročelnika Željko Matijašec iz osobnih razloga je molio da ne nastavi tu dužnost. Zulić 30 godina radi u Gradskoj upravi, uglavnom u tom Uredu - rekao je.
Obnova
Drugi zamjenik Luka Korlaet najavio je kako će u petak JVP odraditi sigurnosne, sustavne, preglede krovova u pješačkoj zoni dronovima, a uoči početka obnove u ožujku. Podsjetio je kako je prije dva tjedna pregledano područje od Frankopanske ulice do Britanskog trga, a prošlu nedjelju od Britanskog trga do Trga Francuske Republike.
Pozvao je građane da prate stranice Fonda jer će tamo objaviti novi poziv za obnovu pročelja, zabata, krovišta i dimnjaka.
- Po informacijama koje imamo iz Fonda, tokom ožujka kreće obnova i izgradnja zamjenskih obiteljskih kuća i višestambenih zgrada, 10-ak njih, plus 50-ak lokacija koje idu u nekonstrukcijsku obnovu - rekao je.
Što se tiče ograde koja je pala prošlog vikenda s nadvožnjaka u Buzinu, dodao je kako je to rezultat višegodišnjeg propadanja i korozije, ali da je sam nadvožnjak u dobrom stanju.
- Što se tiče obnove ograde, Grad je proveo natječaj za sanaciju i odabrao izvođača radova, koji počinju 21. veljače, a trajat će tri mjeseca - rekao je.
Osim toga, dodao je, uskoro kreće obnova pješačkih ploha i urbane opreme diljem Zagreba.
- Napokon će se funkcionalno i estetski poboljšati izgled Grada - rekao je.
Najavio je i kako će lokacija za privremeno skladište materijala biti na Žitnjaku.
- Radi se o zakonskoj obavezi, morali smo kao jedinica lokalne samouprave donijeti odluku o lokaciji privremenog skladišta materijala od uklanjanja. Moram naglasiti da se radi o privremenoj lokaciji, ne radi se o deponiju, nego o mjestu gdje će se vršiti organizirana oporaba građevinskog materijala - recycle, reuse, dakle sve što ulazi na to mjesto do 90 posto će izaći van u obliku materijala za ponovnu oporabu. Lokacija je na Žitnjaku, u Industrijskoj zoni, sjeverno od pročistača otpadnih voda u Čulinečkoj ulici, površine oko dva hektara, dovoljno je daleko od prvih kuća te se nadovezuje na postojeće reciklažno dvorište - pojasnio je Korlaet.
Na pitanje o 4000 građana koji po godinu dana ne mogu dobiti rješenje za priključenje vode i odvodnje, Korlaet je rekao da su i oni dobili tu informaciju, koju su odmah i provjerili s novom Upravom VIO-a.
- Ne radi se o 4000 zahtjeva nego 200. Novi direktor je svjestan tog problema, birokratizacije postupka i sporosti i rekao je da će ubrzati taj proces, pojednostaviti broj odluka koje se moraju donijeti i raditi na tome da se što prije ti priključci izvedu - istaknuo je.
Otkazi u Holdingu
Na pitanje o otkazima u Holdingu, Dolenec je istaknula kako je u tijeku proces savjetovanja, čiji se završetak očekuje krajem ožujka.
- Uprava i sindikati su vrlo intenzivno u procesu savjetovanja, to su gotovo svakodnevni sastanci. Prema informacijama koje imamo, a jučer se Holding oglasio po tom pitanju, sve ide po planu, kao što je i ugrađeno u sam poslovni plan Holdinga ove godine. Sam proces savjetovanja, ukoliko je uspješan, znači da se taj proces detektiranja viška odvio u nekakvom socijalnom dijalogu - rekla je.
Tomašević je dodao kako je siguran da će dio radnika sam uzeti otpremnine i otići.
Na pitanje hoće li se loše poslovanje plinare odraziti na rezultate Holdinga, Tomašević je istaknuo kako su određeni gubitci plinare već ukalkulirani u rezervacije za prošlu godinu.
- Ali već smo rekli - plinara više ne može na ovaj način stvarati i daljnje gubitke jer bi to onda ugrozilo poslovanje cijelog Holdinga. U tom smislu je plan Holdinga ambiciozan, ali je nužan - rekao je.
'SOC se koristi kao privremeno skladište'
Novinari su Tomaševića pitali jesu li drobilice koje se nalaze na SOC Jakuševec unajmljene ili kupljene, je li točno da je dozvola za SOC izdana na 10 godina i znači li to onda da će ustvari prekršiti svoje predizborno obećanje o sanaciji Jakuševca u prvom mandatu.
- Ne, dozvole se izdaju šablonski na duži niz godina. Podsjetit ću da je SOC, servisno-operativni centar, izgrađen još prije 15 godina pa nikad nije bio korišten. U nekoliko mjeseci smo uspjeli ishoditi dozvole i on se sada koristi kao privremeno skladište. Znate da smo jedno vrijeme unajmljivali od privatnih poduzeća privremena skladišta za glomazni otpad, za to sad više nema potrebe budući da SOC ima znatne kapacitete - rekao je gradonačelnik dodavši kako su na nakon dobivanja dozvole za SOC mogli tražiti i dozvolu za unajmljenu drobilicu, koju su i dobili prošli tjedan.
- Sada kada je došla i nova drobilica koja je kupljena od Zagrebačkog centra za gospodarenje otpadom možemo pokrenuti proceduru za ishođenje dozvole i za nju - pojasnio je i dodao kako će se do tada koristiti unajmljena drobilica.
- To je kratko vrijeme, najvjerojatnije nekoliko tjedana, nakon čega očekujemo da će se izdati i dozvola za kupljenu. I odmah da kažem kako će biti potreba za još drobilica za glomazni otpad pa Zrinjevac nabavlja još jednu manju. Tada će Grad imati dvije i više neće biti potrebe niti za najmom drobilica niti skladišta - rekao je.
'Cilj je zatvoriti Jakuševec što prije, do kraja mandata'
Za mikrofon je stao i predstavnik Udruge ekologije Grada, što Tomaševiću baš nije "sjelo." Na opasku da je 2018. prilikom izmjene GUP-a kao oporbeni zastupnik u Gradskoj skupštini uložio amandman i tražio da se unese datum zatvaranja Jakuševca i pitanje zbog čega sada ne završi taj postupak, Tomašević je rekao da će ići s novim izmjenama GUP-a.
- Procedura je po zakonu oko godinu i pol do dvije godine. Što se tiče odlagališta Jakuševec, već više puta sam rekao da je naš cilj da se ono zatvori u što kraćem roku. U kampanji smo rekli da je to do kraja ovog mandata i radimo sve što možemo s ovim sustavom naplate, smanjenjem količine miješanog otpada, s kompostanom, sortirnicom, da se to i dogodi - rekao je.
Postupci koje radi su u suprotnosti s onim što radi, dodao je predstavnik Udruge.
- Je li ovo sada pitanje ili rasprava - pitao ga je Tomašević pa ponovio da ne ide u proširenje Jakuševca.
O problemu s ugostiteljskim terasama
Dok ugostitelji izražavaju svoje nezadovoljstvo zbog uklanjanja terasa, Tomašević je podsjetio zašto je uopće došlo do povećanja prostora za njih - kako bi mogli funkcionirati za vrijeme korone obzirom da nisu mogli raditi u zatvorenim prostorima. S vremenom će se ta situacija morati dovesti u okvire, dodao je, posebice staklene konstrukcije, koje su, kako je naglasio, napravljene bez dozvola.
- To nije slučaj samo u Zagrebu nego i u ostalim gradovima. S druge strane, kad se govori o zahtjevima za terase, dio tih COVID proširenih terasa je ostao, ali ostaju jasni kriteriji za širenje terasa s obzirom na parkirna mjesta, a posebice da u centru imamo nedostatak parkirnih mjesta za stanare, a kamoli za posjetitelje i drugo su proširenja terasa vezana za zelene površine, kad su zahtjevi za terase na uštrb zelenih površina i treće, kad su proširenja vezana za nogostup. Ako je smanjen prolaz pješacima, jasni su kriteriji i takvi se zahtjevi odbijaju, nema tu nikakve arbitrarne situacije - rekao je i dodao da će razgovarati s obrtnicima i ugostiteljima na tu temu.
- Da vidimo koliko će trebati vremena za tu tranziciju da se stvari nakon korone, za koju očekujemo da će ove godine završiti, stave nazad u neki normalan okvir što se tiče estetike grada. Ti kriteriji se nikad neće moći u potpunosti u pravilniku definirati s obzirom na sve te aspekte koliko netko već sada ima terasa, gdje se nalaze zahtjevi za proširenje, što to znači za nedostatak parkirnih mjesta i slično, ali neki opći kriteriji mogu i to će se razraditi - objasnio je dodavši kako će se sastati s ugostiteljima i obrtnicima najkasnije početkom ožujka.
- Jer želimo krenuti u pripremu novog Adventa već sad - rekao je.