Obavijesti

News

Komentari 1

Unatoč zabrani, na Susku se pojavio prvi automobil

Unatoč zabrani, na Susku se pojavio prvi automobil

Postavlja se pitanje na koji je način vlasnik tog auta s obale dopremio svoj gradski 'smart' zagrebačke registracije. Na otok pristaju samo katamarani i putnički brod Tijat koji dovozi potrepštine.

Prvi automobil nedavno je došao na Susak, mali kvarnerski pješčani otok s manje od 100 stanovnika. Izazvao je uzbunu među mještanima koji se pitaju tko je, zašto i kako doveo auto na otok gdje je dozvoljen promet samo službenim traktorima, a nema čak ni prometnice.

Postavljaju i pitanje na koji je način vlasnik tog auta na Susku, s obale dopremio svoj gradski 'smart' zagrebačke registracije. Na otok uopće ne pristaju trajekti.

Na prije dvije godine uređen novi pristupni mol, otvoren u nazočnosti bivše predsjednice Grabar Kitarović, pristaju samo katamarani i klasični putnički brod Tijat koji dovozi i namirnice i naručene potrepštine, robu i građevinski materijal, ali ne i automobile.

I dok mještani šute o identitetu vlasnika “prvog” automobila te usput pred turistima nagađaju kako i zašto je zasad nepoznati pojedinac svoj auto na njihov otok, ipak upozoravaju da je to opasni presedan jer, kako ističu, “nakon prvog ilegalnog auta, ubrzo bi mogli uslijediti i drugi”.

Predsjednica Vijeća mjesnog odbora Susak-Srakane Dina Mačić potvrdila je kako je, prema njezinim saznanjima, auto dopremljen prije dvadesetak dana, ali za odgovore kako i na koji način - uputila je na nadređene gradske vlasti Malog Lošinja na susjednom, ipak puno većem otoku Lošinju.

“Grad nema saznanja o tome na koji način je vozilo sa fotografije dopremljeno na otok Susak”, navodi se u odgovoru lošinjske gradske vlasti kojoj je bila i dostavljena fotografija 'smarta' s tablicama. No, s druge strane, potvrdili su da je prije deset godina sveukupno područje Suska, ali i susjednih otoka Ilovika, Unija, Vele i Male Srakane gradskom odlukom bilo proglašeno isključivom pješačkom zonom.

Unutar isključive pješačke zone mogu prometovati samo “traktori za snabdijevanje trgovačkih ugostiteljskih i ostalih djelatnosti koje se obavljaju na otoku, kao i dostavu domaćinstvima robe pristigle brodskom linijom.” I to u određeno vrijeme sat prije i poslije dolaska brodske linije i s posebnim režimom u turističkoj sezoni i izvan nje.

Ostala vozila bi eventualno mogla prometovati uz pribavljeno mišljenje mjesnog odbora i po odobrenju upravnog odjela za komunalni sustav, urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša. “Za nepoštivanje ove odluke primijenit će se kaznene odredbe propisane Zakonom o sigurnosti prometa na cestama i odluke o komunalnom redu”. ističe se u službenom dokumentu.

No, kako mještani ističu, od  službenog otkrića ilegalnog auta do eventualnog odobrenja njegova korištenja ili izricanja kazne vlasniku i to po Zakonu o sigurnosti prometa na cestama (na Susku nepostojećh), dalek je put. Ali, barem je u otkrivanju ovog bizarnog slučaja nadležnim institucijama dostupna fotografija prvog susačkog zasad ilegalnog automobila s istaknutim registracijama.

“Registrirao je svoj auto, no i mi označavamo naše službene kariole (tačke) kojima većina od nas prebacuje namirnice i potrepštine dopremljene s broda. Ako to mi možemo već desetljećima, zašto netko na otoku za to treba auto, a pogotovo za to neupotrebljivi gradski smart”, ističe jedan od mještana Suska.

Najnoviji ilegalni dodir s vanjskim svijetom preko dolaska prvog automobila na Susak komentirali su i u hrvatskoj krovnoj otočkoj organizaciji - Otočnom saboru. “Što se tiče samog otoka Suska, to je velika šteta jer tko garantira da je to prvo i zadnje vozilo na otoku. Što se tiče samog prometa, a posebno na malim naseljenim otocima to je stvar lokalne samouprave i njihovog komunalnog odjela, kazao je za Hinu predsjednik Otočnog sabora Denis Barić.

Poruku Suščanima dali su i s otoka Silbe, gdje je promet, ali i dolazak automobilima bio zabranjen još 1998., No, kako ističu u Turističkoj zajednici Silbe i nakon toga bilo je i pokušaja nasilnog dopremanja automobila na otok koji su, barem po legendi, dobivali i promptni odgovor lokalne zajednice.

“Nasilnih ili zabunom pogrešnih pokušaja dovođenja automobila je bilo, ali službenih saznanja o bacanju tih vozila u more nemamo. Pretpostavljamo da bi takav događaj ipak bio prijavljen policiji”, poruka je sa Silbe.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 1
Miloš i Anđela poginuli su u Novom Sadu: 'Počivajte u miru anđeli, nećete biti zaboravljeni'
14 POGINULIH U TRAGEDIJI

Miloš i Anđela poginuli su u Novom Sadu: 'Počivajte u miru anđeli, nećete biti zaboravljeni'

U Srbiji je danas dan žalosti zbog 14 poginulih u teškoj nesreći, među kojima je i šestogodišnje dijete. Troje ljudi, dvije djevojke i jedan mladić, a koje su izvukli iz ruševina, u životnoj su opasnosti
Preminuo jedan od braće iz obitelji čija je priča prije 14 godina potresla cijelu Hrvatsku
TUGA U SPLITU

Preminuo jedan od braće iz obitelji čija je priča prije 14 godina potresla cijelu Hrvatsku

Mještani Kamena kod Splita opraštaju se na Facebooku od Jakova Božića koji je preminuo. On, dvoje braće i sestra su u samo pet godina ostali bez roditelja. Njihova tužna sudbina pokrenula je lavinu suosjećanja
Detalji tragedije u Novom Sadu: Poginulo 14 ljudi, među njima i dijete. 'Grunulo je kao bomba!'
TUGA U SUSJEDSTVU

Detalji tragedije u Novom Sadu: Poginulo 14 ljudi, među njima i dijete. 'Grunulo je kao bomba!'

Troje ljudi, dvije djevojke i jedan mladić, a koje su izvukli iz ruševina, u životnoj su opasnosti. Osmero smrtno stradalih su državljani Srbije, jedan Sjeverne Makedonije. Još petero ih trebaju identificirati...