Profesori strahuju da će učenici strukovnih škola bez povijesti i geografije dobiti krnje obrazovanje i biti neznalice. U Ministarstvu obrazovanja kažu da su odlučili u programe uključiti više matematičkih kompetencija
'Ukidanjem povijesti stvaramo tek neuku glasačku mašineriju'
Ravnatelj je na sjednici u kolovozu čitao zaduženja i rekao mi da sam zbog programa dualnog obrazovanja izgubila jedan razred. Tek tad sam saznala da imam manjak satnice, ispričala nam je jedna profesorica iz srednje strukovne škole.
U trinaest strukovnih škola počelo je provođenje eksperimentalnog programa dualnog obrazovanja kojim Ministarstvo, barem kako tvrdi, želi učenike približiti tržištu rada. Zbog toga su uveli veću satnicu prakse i novih predmeta te, ovisno o programu, smanjili ili ukinuli satnicu općeobrazovnih predmeta, poput povijesti, geografije i politike.
Budućim kozmetičarima su tako satnicu povijesti zamijenili nastavom fizike, koju dosad nisu slušali.
- Do promjene je došlo bez jasnog cilja. Povijest je, uz hrvatski jezik, jedini predmet humanističkog predznaka, u kojemu se uči o samom funkcioniranju društva. Frizeri, primjerice, nemaju sociologiju te sve o društvenim procesima mogli su naučiti jedino na satu povijesti. Sad više ne mogu ni to - kaže docentica Vlatka Vučelić s Hrvatskih studija, inače predsjednica Hrvatskog sveučilišnog sindikata. Jedino što će djeca dobiti kroz školovanje bez humanistike, smatra Vučelić, je ograničenost u percepciji svijeta u kojem će živjeti i raditi.
- Ukidanjem povijesti, usudila bih se reći, stvorit ćemo neuku glasačku mašineriju koja će u političkim kampanjama svemu vjerovati - oštro će sindikalistica, koja smatra da bez znanja humanističkih predmeta djeca neće imati gdje steći kritički stav.
- Problem je i što ni nastavnici ni učenici nisu bili upoznati s novim programima. Svi su slušali laži - kaže docentica, dok iz ministarstva kažu da su svi sudionici bili uključeni u kreiranje novih programa.
- Govorimo o našoj djeci, ne o robotima koje ćemo baciti na tržište rada. Djeci trebamo dati široko znanje, a ne ih ograničiti na samo jedno zanimanje - zaključila je Vukelić.